Registered: Dec 2001
ja, jag tycker inte det vore något fel om techno/trance blev komersielt....the more the merrier som jag alltid sagt
Nej jag tycker inte att droger ska legaliseras för jag tror inte att det skulle hjälpa vårat samhälle framåt på något sätt..och det är väl framåt vi vill?
PS. Whiterussian jag lyssnar alltid på vad du säger, sen att jag inte alltid håller med är en annan femma
batteries not included.
- dave
Aug-23-2002 12:21
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
Jag är inte heller för en legalisering av droger. De som knarkar
får, ju sitt ändå, visserligen inte alltid lättillgängligt.
Nej jag tror bara det skulle skapa problem. Däremot tycker jag att det är idiotiskt att Sverige är ett av de få länder, där de är olagligt
att vara påtänd. Blir man nu ertappad av att vara påtänd så får man betala böter.
Aug-23-2002 14:26
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by Xplorer76
Vill vi att techno ska bli kommersiellt??
Ja och nej. Ja för att musiken förtjänar cred, artisterna förtjänar fet cred och fem timmar mellan Malmö och Stockholm hade kännts så jäla mycket bättre om man kunnit ratta in annat på radion än skvalet och upprepningarna på NRJ m.m.
Nej för med kommersialisering kommer exploatering. Jag vill ha danskulturen så äkta som den är nu. När folk verkligen går på fester för dansen och musiken och inte för att det är inne (oki, vissa som enbart tycker det är hippt att ha varit på ett "rejv" finns nu oxå men de är inga direkta stammisar och blir de stammisar är det för att musiken nått dem) utan för att den finnns där. Jag älskar att stå och dansa på Dockan och bara glömma alla bekymmer som finns utanför. Att bara röra mig, svettas sönder och känna den behagliga rysningskänslan som musiken och atmosfären ger.
quote:
Originally posted by Xplorer76
Vill vi att droger ska legaliseras??
NÄ! Behöver faen inte motiveras, alla vet var jag står angående detta känslomässigt och övertygelsemässigt och vet man inte det finns det lite att läsa om det på forumet.
Aug-23-2002 23:13
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by Aendy
Ja och nej. Ja för att musiken förtjänar cred, artisterna förtjänar fet cred och fem timmar mellan Malmö och Stockholm hade kännts så jäla mycket bättre om man kunnit ratta in annat på radion än skvalet och upprepningarna på NRJ m.m.
Nej för med kommersialisering kommer exploatering. Jag vill ha danskulturen så äkta som den är nu. När folk verkligen går på fester för dansen och musiken och inte för att det är inne (oki, vissa som enbart tycker det är hippt att ha varit på ett "rejv" finns nu oxå men de är inga direkta stammisar och blir de stammisar är det för att musiken nått dem) utan för att den finnns där. Jag älskar att stå och dansa på Dockan och bara glömma alla bekymmer som finns utanför. Att bara röra mig, svettas sönder och känna den behagliga rysningskänslan som musiken och atmosfären ger.
Precis! Det är ungegfär detta jag velat säga... Vill oxå tillägga/omformulera. När musik blir kommersiell då händer ofta den saken som jag tycker är det värsta inom musikbranchen, musik slutar bli musik och blir istället en vara som bara produceras för att håva in cash. Finns säkert Trance producenter som bara gör det för pengarna. Men jag vet att T.ex Tiesto är FÖR Mp3 utdelning via internet då han vill att hans musik ska nå ut till så många som möjligt. Han tjänar ändå grovt mycket på sina turneer. Tycker verkligen att man ska stötta dom genom att köpa deras skivor i och för sig men låt oss säga att Trance skulle bli JÄTTE poppis i hela sverige. Folk lyssnar på trance som dom lyssnar på Pop idag.
Vad skulle hända?
Jo man skulle skrika efter trance. Efterfrågan skulle bli stor och därmed skulle det sättas ännu mer tryck på producenterna. Här ges inga 7 år åt Sasha att göra klart sitt album.
"Skit i att det ska vara PERFEKT, släng på 2 bra låtar som folk känner igen och fyll ut med resten bara, så länge folk köper!"
Folk kommer köpa och köpa. Man kommer sätta ännu mer tryck på att få bort alla Trance Mp3 filer på internet då man vill att folk ska köpa istället. Det kommer finnas många fester, otroligt många fester säkert. På dessa fester finns det inte alls lika mycket folks som är entusiastiska längre. Dom flesta bara är där för att det är "inne" att lyssna på detta nu och det blite inte alls lika skön stämning.
Vi som lyssnar nu kommer förmodligen dra oss undan och ha våra egna fester iallafall men när vi säger till folk att vi lyssnar på trance blir vi bara en i mängden. Jag vet att det mesta här kanske är lite överdriver med det är bara för att ge en liten insikt i hur jag tänker.