|
hur moget är detta egentligen? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
| quote: | Originally posted by dbl
förlåt, men jag flabbade när jag läste det du skrev... grammatiken blir så rolig... vet att det e likadant för mig massor av gånger när jag skriver på engelska, men ändå.... :haha: :haha: :haha: :haha: |
my largest problem is irregular verbs i guess. i wasn't sure if i should write skinade or sken just because i never learnt the forms of the verbs. i don't care; because i think i'm gradually improving anyhow. :) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by dbl
förlåt, men jag flabbade när jag läste det du skrev... grammatiken blir så rolig... vet att det e likadant för mig massor av gånger när jag skriver på engelska, men ändå.... :haha: :haha: :haha: :haha: |
vi ska väl lägga till att scul lär sig svenska!!!! iNte som vi....engelska.. som ligger MYCKET närmre oss än vad svenskan gör för honom :) asså .. vi har ju blivit matade me eng sen barnsben ju, alla program och så, plus att vi började lära oss eng som 10-åringar i skolan... ! vi har värsta övertaget med eng. i jämförelse me va han har me svenskan.. så han e grymt bra! kom ihåg det. I holland gåre inga svenska program på tv :)
ska väl erkänna att ja log lite me åt va scul skrev.. :) men det e en annan historia :) hehehe skinade å åkade... :) verkar som du har lite probs me imp-formerna av vissa verb scul ;) men de e inte lätt! det ska gudarna veta! :)
OJ!.. scul.. du e jäättteduktig :) det e svårt som f*n me svenskans oregelbundna verb ju! inte lätt |
|
|
| ScuL |
lOl jenny vi skrev på exakt samma tid ;)
nu kommer jag ihåg ... tror att det skulle bli sken och åkte :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Idag är jag faan på dåligt humör...:mad:
Vaknar upp och så får man släpa sig ut i full vintermundering och sopa av all _jävla_ snö från bilen :whip: :whip:
Jag som ville slänga på mina sommardäck å grejjer nu, vaxa, polera m.m.
Inte faan fick jag det, så idag ska ska alla här på jobbet inte jiddra, stubinen är ruggigt kort! |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by ScuL
lOl jenny vi skrev på exakt samma tid ;)
nu kommer jag ihåg ... tror att det skulle bli sken och åkte :) | '
wohooo :) 2 poäng till scull :D
Nu ere typ snöstorm här! Jag hatar att vakna idag |
|
|
| WoberT |
| blääää vicket väder.. ligger typ 2dm på backen nu.. tur att jag inte lagt på sommardäcken iaf.. =) men det va djävulusiskt halt alltså.. hoppas det blir vår snaaart.. =) |
|
|
| mindshooter |
| jag vägrar att ta på mig min vintervacka igen...det är fan vår nu..jag använder min väst!! |
|
|
| zamson |
| fan va slitet - får ångest bara av o kolla ut genom fönstret! |
|
|
| Vizay |
MOGET MOGET MOGET.....vaknar å tittar ut....LIGGER JU FÖR I HELVETTE 10 JÄVLA CENTIMETER SNÖ PÅ MARKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
| XLA |
FAN! Nu börjar det här också :whip:
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! DET ÄR VÅR JÄVLA HORFAN TILL VÄDER, FATTA!!
Jag säger detsamma... MOGET! :whip:
:rolleyes: |
|
|
| x-dream |
Kan bara hålla med er alla...Fan vad jag hatar detta vädret....
Snöa nästan hela dagen här ju....:whip: :whip: :whip: |
|
|
| reveal |
| här har det snöat sen kl 12 igår... dvs 36 timmar... ytterst moget |
|
|
|
|