return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 
Gielen & Orkidea på P3 Live!!! (pg. 4)
View this Thread in Original format
RebeL9
alltså jag förstår inte.
Det verkar inte krävas mycket för att man ska bli känd dj nu för tiden. Det enda som krävs är att man spelar lite halvkassa låtar för att få igång en publik. Att du är värdelös på att mixa och gör 5 sekundersövergångar spelar ingen roll alls.

Johan Gielen måste nog vara en av de tråkigaste och mest förutsägbar djna jag hört.
Det är helt otroligt att den där 18-åriga resident Djn Jon O'bir från Godskitchen spelar så mycket bättre sets. Trots erfarenhetsskillnaden!
Se bara tracklisten till hans liveset från TAW i förrgår:

01: Plajboj – You See Me (Progressive Mix)
02: Workafiction Pres. Distantly Viewed - Xenoinducted
03: Unknown – Unknown (Marlon G Remix)
04: Mind Markers – Starchasing
05: Workafiction – Reflected
06: Little Wonder – Eclipse
07: Airwave – My Lady Blue
08: Matt Hardwick Vs Smith & Pledger – Day One
09: Rah - Glow
10: Motorcycle – As The Rush Comes (Sweeping Strings Mix)
11: Haak – Frenzy
12: Unknown Artist – Valley of Love
13: Mike Shiver – Feelings
14: Solid Globe – North Pole
15: Factoria – Twist of Fate
16: Ayion – Thru The Night (Solid Slide Remix)
17: John Askew - Skylab
18: Afterburn – Summer Sun
19: Faraway Project - Savannah
20: Ronski Speed - Iris
21: Empyreal Sun – Twisted Reality
22: Rusch & Murray – Epic (Above & Beyond Remix)
23: Dreas – Sonic Rush
24: Ferry Corsten - Indigo
25: Plastic Boy – Live Another Life
26: Pulser – My Religion
27: Goldenscan – Sunrise (Ronski Speed Remix)
28: Salt Tank – Eugina (Michael Woods Remix)

Nya fräscha och många osläppta låtar och så några klassiker inslängda för den goda sakens skull.
Om ändå Gielen hade lirat ett liknande set. Då hade jag gråtit av lycka :)

Nåja bara lite tankar som slog mig. Ska återvända till min uppsats om Rastafarikulturen.
Aendy
quote:
Originally posted by RebeL9
Johan Gielen måste nog vara en av de tråkigaste och mest förutsägbar djna jag hört.
Det är helt otroligt att den där 18-åriga resident Djn Jon O'bir från Godskitchen spelar så mycket bättre sets.


Möjligt... men han var inte i Sverige... det var Gielen. Sluta gnäll och njut av att vi faktiskt får smaka på lite av det goda. Faen när det väl börjar hända något så är folk så jäla kräsna att de sågar de som ens orkar ta sig hit till detta torftiga land!
RebeL9
tror att Jon O'bir går att fixa till Sverige ganska billigt. Grejen är ju den att killen är så ny att få ens känner till honom utanför England. Fast lyckas någon festfixare som är ute efter en grym dj till ett billigt pris fixa hit honom då har han garanterat gjort en bra affär så att säga :)
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by RebeL9
tror att Jon O'bir går att fixa till Sverige ganska billigt. Grejen är ju den att killen är så ny att få ens känner till honom utanför England. Fast lyckas någon festfixare som är ute efter en grym dj till ett billigt pris fixa hit honom då har han garanterat gjort en bra affär så att säga :)


Var ju meningen att han skulle till Headline i sthlm, varför det inte blev av vet jag ej... Så helt okänd verkar han inte vara ;)

Kolla under "MAY"
http://www.jonobir.com/dj/dates.asp
zamson
sitter o lyssnar nu får gåshud... men det är nog bara för att jag var där...annars är spelningen knappast en av gielens bättre.. jag kommer ihåg när jag stod på dansgolvet och frågade min polare vad han sysslade me när han mixade lite tokigt, tycker d va konstigt att så många tyckte att gielen var kvällens kung...

väntar på orkidea settet som jag gärna hör en gång till
TrancE_GyLLe
sitter å tar hem rippen nu...
återkommer med koments i morron...
ice_key
Japp, håller med, inte hans bästa, tyckte det lät skumt i början, trodde det var ngn amatör som vände vax, tills jag märkte att det jag gielen.... förra TE spelningen var kanon =o)

E det ngn som har ripp utav Trance Energy i sthlm o göteborg?

Marco V & JOOF ?
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by ice_key
Japp, håller med, inte hans bästa, tyckte det lät skumt i början, trodde det var ngn amatör som vände vax, tills jag märkte att det jag gielen.... förra TE spelningen var kanon =o)

E det ngn som har ripp utav Trance Energy i sthlm o göteborg?

Marco V & JOOF ?
Du menar inte Trance Nation då ? Det blev föresten aldrig nån i gtb vad jag vet.
MiB
för dom som inte såg min tråd om live från fokused med gielen så ligger den på steves FTP.. =))

hittar mer info i denna tråd..

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=108131
RebeL9
quote:
Originally posted by ice_key
Japp, håller med, inte hans bästa, tyckte det lät skumt i början, trodde det var ngn amatör som vände vax, tills jag märkte att det jag gielen.... förra TE spelningen var kanon =o)

E det ngn som har ripp utav Trance Energy i sthlm o göteborg?

Marco V & JOOF ?


Trance Nation som skulle hållas i GBG i april skjöts upp pga att arrangörerna inte ville gå med på att ha öppet till "bara" 03:00.
Det e uppskjutet på obestämd framtid.
Och det var inte Marco V och J00F utan Scott Bond och Darren Tate som skulle lirat där.
Du syftar nog på Trance Nation som hölls i Stockholm. Där lirade J00F och Marco V :)

x-dream
quote:
Originally posted by RebeL9

Johan Gielen måste nog vara en av de tråkigaste och mest förutsägbar djna jag hört.



Tror inte jag har hört någon annan människa som klagar så mycket som dig....Måste det bara vara DOM stora namnen hela tiden som gäller för dig eller?

Låt folk gilla vad dom vill istället....Bara för att inte du gillar det så är det ju andra som gör det....
RebeL9
quote:
Originally posted by x-dream
Tror inte jag har hört någon annan människa som klagar så mycket som dig....Måste det bara vara DOM stora namnen hela tiden som gäller för dig eller?

Låt folk gilla vad dom vill istället....Bara för att inte du gillar det så är det ju andra som gör det....


for your information så är faktiskt Gielen en av de stora iallafall en av Hollands mest populära djs. Inte är jag så förtjust i honom. Detsamma gäller Tiesto. Han är ju en av de allra största i världen. även han imponerar föga på mig.

Om du hade läst mitt tidigare inlägg så skrev jag just att det var otroligt att en helt okänd talang som Jon O'bir som är i det närmaste anonym utanför England lyckas spela bättre sets än Gielen som är en av de största.
Storhet imponerar inte på mig.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement