|
mengpaneel aansluiten op een Creative DTT2500
|
View this Thread in Original format
| Dirkie |
Ik heb het volgende staan bij me thuis:
Een computer met een creative soundblaster live 1024.
Een Creative Desktop Theatre 5.1 DTT2500 Digital (boxen)
De platenspelers/mengpaneel zou ik graag aansluiten op deze boxen aangezien er wel een goed geluid uit komt. Helaas hebben deze boxen geen tulp aansluiting, maar een SPDIF aansluiting. Nou zat ik bij mezelf te denken wat is de beste manier om deze boxen aan te sluiten op mijn platenspelers.
1) Via een SPDIF naar Tulp kabeltje ? (bestaan deze überhaupt en waar zijn ze dan te koop)
2) Via een aansluiting op de computer en dan deze als een soort versterker gebruiken ? (kan dit eigenlijk wel ?)
Zijn er mensen hier die me uitleg kunnen geven hierover. Volgens mij heb ik hier al het een en ander over gelezen ooit op TA maar ik kan het niet meer weervinden. Excuses daarvoor.
Dirkie |
|
|
| New Wave |
Gewoon in je audio IN met een minijack.
Andere kant 2X tulp en dan is je pc idd de versterker.
Tjowwww |
|
|
| arj1o1 |
| aaah een goed geluid uit een creative setje:o :rolleyes: |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by arj1o1
aaah een goed geluid uit een creative setje:o :rolleyes: |
Daar komt volgens mij toch wel redelijke sound uit.
al ishet denk ik niet zo als een goede speakerset. |
|
|
| Dirkie |
Bedankt voor de snelle reacties.
New Wave, kun je me misschien nog wat meer informatie geven als je wilt. Hoe heet zo'n kabeltje bijvoorbeeld en waar kan ik hem kopen. In ieder geval bedankt voor je informatie.
En voor arj1o1, er komt idd een mooi geluidje uit. Vraag maar aan de buren ;)
Dirkie |
|
|
| raoel |
New Wave's minijack noemt men eigenlijk een 3,5mm plug. De manelijk (dus met pinnetje) wel te verstaan.
Dit is dezelfde als dat aan een hoofdtelefoon zit die jij in je walkman, discman of minidisc stopt.
Aan de andere kant moeten 2 (mannelijke) tulp pluggen.
Plaatje:
 |
|
|
| Chicane |
Ik heb precies dezelfde boxen, ik gebruik ze als monitor speakers bij gebrek aan betere :D
Maar vraag me niet hoe ik het geflikt heb met kabels, heb de mengpaneel aan me stereo hangen bij gebrek aan een versterker. En op de hoofdtelefoonuitgang op me stereo via kabel en verloopje naar me line-in op de Creative Live. Daarna ben ik 2 godganse lange dagen bezig om Windows zover te krijgen zuiver te spelen en op te nemen. Het probleem zit hem in de Creative Audio HQ en in de volumeinstellingen van Windows, die 2 werken elkaar zo frustrerend tegen. Als je bij de ene het volume omhoog gooit gaat de andere het volume versterken met factor 2x, gooi het volume van de ander naar beneden, dan doet de eerste er weer een schepje boven op... GRRRRR
Maar alles werkt perfect nu :) |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by Dirkie
Bedankt voor de snelle reacties.
New Wave, kun je me misschien nog wat meer informatie geven als je wilt. Hoe heet zo'n kabeltje bijvoorbeeld en waar kan ik hem kopen. In ieder geval bedankt voor je informatie.
En voor arj1o1, er komt idd een mooi geluidje uit. Vraag maar aan de buren ;)
Dirkie |
ja maar je gaat toch geen 5.1 setje met satellietjes van 5 watt voor je mengpaneel e.d. gebruiken |
|
|
| Dirkie |
| quote: | | ja maar je gaat toch geen 5.1 setje met satellietjes van 5 watt voor je mengpaneel e.d. gebruiken |
Ach ja, ik kijk wel wat er van komt. Werkt het niet of niet naar behoren, koop ik wel een betere geluidsinstallatie. Het is eigenlijk ook gewoon bedoeld als test. En ze zijn trouwens 7 watt :p |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by raoel
New Wave's minijack noemt men eigenlijk een 3,5mm plug. De manelijk (dus met pinnetje) wel te verstaan.
|
Dit noemt men in de tv wereld gewoon een minijack, want 3 eneenhalfmilimeterplug dat spreekt niet lekker.
Dus men zegt gewoon minijack en een grote noemt men een jackplug :);) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by New Wave
Dit noemt men in de tv wereld gewoon een minijack, want 3 eneenhalfmilimeterplug dat spreekt niet lekker.
Dus men zegt gewoon minijack en een grote noemt men een jackplug :);) |
Niet alleen in de TV wereld hoor... overal... Maja, je moet het idd wel even weten :) |
|
|
| Pjotr G |
| In de audio wereld heet dat "Zo'n-walkman-plugje" |
|
|
|
|