return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Hörrni.... (pg. 2)
View this Thread in Original format
zamson
glad påsk på er alla...extra glad imorn :D
Dj_ExOn
GLAD PÅSK FÖ FAN!

Många ägg ska ätas! :D
ScuL
hehe

det här är liten ovanligt för mig :)
här bruker vi inte att önska en glad påsk till alla.
påsk i Holland är bara bra för att vi får (Goda?) Fredag och andra påskdagen fritt :)

har ni också sjoklad påsk ägg i Sverige ?

men en glad påsk till alla iaf
rem_monster
GLAD PÅSK

Ut solen med er bara, inte vara inne o slöa!
P4z!
Glad påsk! :)
Dioxys
en EXTREMT JÄVLA ÄCKEL-GLAD PÅSK på er alla :)
ScuL
i Holland har vi de här:



och så ser de ut utan skäll:



Jättegott :tongue2
reveal
quote:
Originally posted by Dioxys
en EXTREMT JÄVLA ÄCKEL-GLAD PÅSK


är det bra eller dåligt? :p
Glorie
hohoho scul....va snäll du e som postar bilder ;) vad får ni sa du? :D :stongue: Goda fredag? ;) berätta...va e de? :D :rolleyes:
ScuL
Sista fredagen innan Påskhelgen är en nationaldag i Holland.
Det heter Goda Fredagen och man får vara fritt från jobbet/skola :)
Alltså jag gillar det :D

Vizay
scul: här i sverige så har vi typ ägg i kartongmaterial med fina mönster på som e fyllda med godis av olika slag...sen får man dom åsså glufsar man i sig godiset å slänger resten ;)

sen om man går i skolan så får man ledigt hela veckan, dom som jobbar brukar typ få ledigt från torsdagen å frammåt...fast jag är inte säker...jag går ju i skolan så :)
ScuL
hmm vi har bara fredagen, helgen och måndag ledigt men det e okej. ;)

vi har är en hel vecka ledigt första vecka av maj för att det är dödesminnes :conf: (remembrence for the dutch victims of WW2) på maj 4. och befrielsedagen maj 5. (då påminner man dagen att Holland blev befriad av Tyska besättning.)

och vi är också ledigt på 30. april (drottningsdagen) ;
på 29. mai (himmelfart);
och 8. / 9. juni (pingst);

vet inte om jag översätter allt korrekt :)
alltså från april till juni är vi ofta ledigt som är en bra sak :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement