|
Waarmee ben je opgegroeid?
|
View this Thread in Original format
| stampertje |
Ik ben benieuwd of de muziek keus van je ouders invloed heeft op de muziekkeuze die je nu hebt. En vind je de muziek van hen ook goed?
Mijn pa is een echte Pink Floyd fan. Voor de niet kenners, dat is soort vage rock('60 t/m '90er jaren). Ook een beetje vaag en goed in opbouw etc. Het zal misschien ook een beetje met "brain-washing" te maken hebben, maar ik ben het zelf ook goeie muziek gaan vinden. Ik het vind het eigenlijk wel een beetje de trance voor de jaren 60 en 70. Er zijn ook enkele remixen van Pink Floyd te vinden, bijvoorbeeld van Echo's.
En laatst zat ik die set van Dutch Dimension 2-2-02 te luisteren (deel3) en daar zit ook een heel cool nummer in wat ook geinspireerd lijkt op een nummer van hun, nl. "One of these days" . Het begin hier van heeft een beetje de zelfde sound als in "L.S.G. - Hidden Sun Of Venus"(voor de mensen die ook die set hebben bij 1h:10min ong).
En sinds er op de computer een hoop trance staat, komt er bij mn pa ook een hoop trance uit de speakertjes :D . Vooral Tiësto live @ Club eau vontie helemaal geweldig. Dus smaak heeft tie wel ;) |
|
|
| jploveparade |
Hehe coole topic :)
Ik ben opgegroeid met flower power aan de ene kan en Cliff Richard aan de andere. En de Beatles.
Mijn eigen interesse ontwikkelde zich van Rod Stewart (1979) naar Culture Club (1983)
Rond 1986 kwam Bon Jovi. 1989 de eerste housemuziek uit Belgie en de 2 live Crew. 1991 was er nog een moment dat grunge en hardrock 'vet' waren maar toen in 1992 de hardcore kwam was ik verkocht!
De rest lijkt me bekend ;) |
|
|
| Biohazard |
Ik zal mijn "Muziek Evolutie" maar vertellen
Ik ben min of meer opgegroeid met House. Mn ouders luisterde altijd naar van die 60s en 70s muziek, dat kon me weinig boeien, net zoals de hele top40. Ik kan mij nog erg goed herinneren dat toen ik 6 was hoe mijn vader ooit eesn aan kwam zetten met die single van 2 unlimited "No Limit??" ofzo, en daar begon mn hele 'addiction'
Ik luisterden voor zo een 5 jaar naar euro house/oldskool/ Jeweetwel, numers als James brown is dead, Pullover, The House of God, maar ook bigbeat zoals de prodigy, hemical brothers en euro house/dance. Later begon ik meer de hardcore richting op te gaan (Ik was 11-12)Dat was ik al erg snel zat (mede dankzij onzin als hakkuhbar en gabber piet).
Toen ik naar het buitenland verhuizden ondekte ik trance (op mn 13e)Ik kan me nog herinneren dat Childeren en Fable van Robbert Miles mijs eerste nummer waren.
Later in 1999 (hoe kan het ook) na een trip naar nederland, ondekte ik pas hoe VET trance wel niet was, ik was gelijk verkocht door nummers als Out of de Blue, Gouryella, Universal Nation en natuurlijk Sasha's Xpander (Mijn all time Fav Nummer!). In het jaar 2001 ging ik mijn muzikale horizon verbeeder en nam een duik in de techno en progressive scene. Dat beviel me erg goed :D
Vorig jaar ben ik me erg gaan intereseren in (Progressive) breakbeats en Groovey (Tech)House. Nu in 2003 ben ik zelf 17 en ehb een stijl van progressive/trance met veel breakz ontwikkeld, maar eigenlijk hou ik van bijna alle soorten House. :) |
|
|
| basd |
Bij mij is het een gevalletje negatief * negatief = positief denk ik..
BZN en The Cats.. Mooie jeugd heb je dan hoor :)
Ben al heel gauw in contact gekomen met house, en dat is altijd mijn favoriete genre gebleven, ook al luister ik geregeld iets anders.. |
|
|
| robin |
| geen muziek bij ons thuis.. maar goed bij me neef (daar zat ik vaak) .. happy hardcore :D:D:D |
|
|
| raoel |
Mijn ouders zijn 64 en 65 en zijn dus al op een behoorlijke leeftijd.
zij zijn opgegroeid met Rock & roll en dit zijn ze altijd blijven luisteren en is van hun beide de favoriete muziek.
Toch luisteren ze beide weinig muziek en ben ik dus niet echt met zulke muziek opgegroeid.
Persoonlijk vindt ik dat Rock & roll wel de beste muziek aller tijden is. Ook beter dan Trance, kwalitatief gezien, alleen vindt ik trance leuker en is meer van deze tijd :D
Mijn ouders hebben dus, denk ik, geen invloed gehad op mijn muzieksmaak.
[edit]
Ik heb mijn muziek (regelmatig :D) vrij hard staan en als ik dan beneden kom zegt mun moeder wel is, dat was best een goei nummer.
zo ook vandaag toen ik aan het draaien was.
Ze vond 4 strings - let it rain een erg mooi nummer.
Toch vindt ze het meeste maar niks.
Zelf vraag ik me ook weleens af:
Luisteren wij, de house generatie, over 20 jaar nog steeds naar House?
Mijn antwoord: 100% zeker van wel.
Mijn ouders luisterden rock&roll en mun opa en oma vonden het niks.
Mun ouders luisteren het nog steeds, en zo gaat het bij ons ook
[/edit] |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by raoel
*typ typ*
[edit]
Zelf vraag ik me ook weleens af:
Luisteren wij, de house generatie, over 20 jaar nog steeds naar House?
Mijn antwoord: 100% zeker van wel.
Mijn ouders luisterden rock&roll en mun opa en oma vonden het niks.
Mun ouders luisteren het nog steeds, en zo gaat het bij ons ook
[/edit] |
idd en wij maar tegen onze kinderen zeggen: dit is nou egte muziek ipv van die bagger van jullie :D
ontopic: Mn ma luistert naar heel veel verschillende muziek, maar veel softe rock. Mn pa is toch meer van de Elvis rock en roll:D :D :D
Muziek van mn pa verdraag ik niet, heel sommige muziek van mn ma is wel te doen.
En of het invloed heeft gehad? denk van niet hoor. Ben in aanraking gekomen met house door vrienden en vond het gewoon lekker. Twas meer club, toen hardcore, vervolgens trance en nu ook progressive (trance/house) en een btje techno. |
|
|
| Djeebie |
Wat ik me nog kan herinneren van m'n kinderjaren is de jaren '80 muziek van de radio als we met de auto weggingen. Maar dan vooral een hoog Phil Collins gehalte en geen Depeche Mode of New Order.
Toen ik meer bewust werd van muziek werd ik door m'n oom aangestoken die zo'n beetje alles van Queen had. Queen en dus rock was vanaf toen mijn muziek. Ook door de cd collectie van m'n ouders gegaan en daar kwamen dan bands als U2, Genesis en dat soort dingen uit. De eerste muziek die ik zelf kocht was een single (plaat!) One van U2.
Toen kwam de house meer in opkomst en luisterde ik bij vriendjes naar Turn Up The Bass en de House Party cd's. M'n eerste house single was Bizarre Inc feat. Angie Brown - I'm Gonna Get You.
Vervolgens kreeg je de hardcore periode. Ook ik heb een tijdje naar hardcore geluisterd, maar was het ook redelijk snel (na een jaar?) zat.
Vervolgens hiphop...:p Ingestapt met Wu-Tang en langzaam alles verkend. Was voor die tijd, 1995, redelijk uniek als je naar hiphop luisterde. Het was toch vooral (happy) hardcore dat de klok sloeg. Ongeveer een jaartje of 4 naar hiphop geluisterd, maar toen begon de kwaliteit toch wel erg af te nemen (Bad Boy Records, No Limit Records :rolleyes: ) en kwam ik bij toeval weer in aanmerking met house. Nu dus trance.
Vanaf 2000 ben ik begonnen met trance: Tiësto @ Innercity vond ik erg vet, maar was ook onbekend voor mij nog toen. Ook de trance scene verkend, en door schade en schande wijs geworden, besloten dat dance toch wel erg goeie muziek is.
Tegenwoordig luister ik voornamelijk naar progressive, trance en classics (zowel rock, pop, dance als hiphop). |
|
|
| SnuggLe |
Mjah, weet zo eigenlijk niet waar mijn ouders naar luisterden.
James Last, BZN, Andre Rieu, dat soort .
Zelf begon ik met het opnemen van bandjes, muziek op de radio dus. Mooi man die cassetes! Dan hoopte je dat de dj er niet tussendoor zou lullen en jij het op kon nemen! Ace of Base en al die meuk. Al die "Best of...[jaartal]"-cd's. Die waren cool man!!
Toen Tour of Duty begon werd ik daar echt HE-LE-MAAL gek van! Heb alle afleveringen gezien, en..belangrijker nog AL die cd's gekocht!
Supervette muziek!! Born to be wild, we gotta get out of this place, wooly booly, Barry Mc Guire- Eve of Destruction=het beste nummer ooit.
Dat soort nummers. De Flower Power hippy zooi. Supervette muziek, al luisterde mijn ouders er niet speciaal naar. Toch ken ik al die cd's van voor naar achter.
Toen begon de 'house' op te komen. Ik luisterde naar vanalles en nogwat. Nirvana, die eerste cd van Rage against the Machine (BULLET IN THE HEAD!) en dat soort dingen. Maar 2unlimited vond ik echt gaaf!!! Ook 24seven en Culture Beat. Dingen die iedereen wel herinneringen doet oproepen.
Dat is mijn eerste aanraking met de 'house'.
Later kwamen de legendarische houseparty 2 die ik helemaal grijs heb gedraaid. Daarna de Gabber waar ik tot en met Thunderdome 12 fanatiek naar heb geluisterd en ook mijn eerste feestjes bezocht (legendarische cd: Rave Parade 2!!!!). Zo kwam ik dieper in de 'house'wereld. Later kocht ik de Madhouse cd's van Jean....
En Toen...Tsja....
Toen ging ik studeren. Ik was 18 en met internet en mp3 in contact, en ging 'verzamelen'. DJ Jean in het begin naar meer een meer. Ik lusiterde naar Trance.
Nu ben ik 'ge-evolueerd' naar Progressive en Techno/Techhouse, en daarmee vermaak ik me prima! :D |
|
|
| [SigneT] |
ik ben eigenlijk opgegroeid met verschillende muziek soorten , mijn vader luisterde altijd naar salsa en meer van die zuid amerikaande muziek soorten,zoals burning spear , bob marley enz enz (zitten soms best geinige nummers bij)
Mijn moeder hield wel van alles , zoals oude nummers en van die carnaval nummers enz enz
Later had mn vader zo n single cd van 2 ulimited - no limit gekocht , wij met zn allen vet stampen daar op :haha: weet nog goed dat iedereen over dat nummer sprak maar goed ik was ook nog vrij jong jaar of 8/9 ?
Later ben ik meer de pop kant opgegaan tot dat ik rond mijn 11e op vakantie ging en toen gingen met zn allen naar een kinder disco en daar hoorde ik the southside spinners - luvstruck en dat vond ik een onwijs nummer en toen ben ik meer over trance gaan zoeken enzo met het goede napster gebeuren en zo zit ik nog steeds bij trance :) |
|
|
| franzelare |
mijn ouders luisteren helemaal geen muziek, meestal staat radio 1 aanmet een praat programma dus daar hoor je maar heel zelden muziek.
Ik ben door de broer van een vriendin van mij echt met house muziek in aanraking gekomen. Ik luisterde al wel muziek maar meer de commecieele dingen zoals snap. De broer van die meid organiseerde feesten en daar mochten wij dan ook komen ook nam hij ons al snel mee naar feestjes. Zo ben ik er in gerold, hij woont nu al jaren in amerika en feest niet meer maar ik ga lekker door :)
De feesten die hij organiseerde waren hardcore feesten, hij was goed bevriend met mensen als gizmo en de darkraver in die tijd, hij draaide zelf ook wel maar niet zo heel veel.
Ik ben dus begonnen met hardcore daarna ben ik mijn blik gaan verruimen en tegenwoordig houd ik bijna overal van, maar ik kan niet 3 weken achter elkaar naar een hardstyle of hardcore feest er moet echt ook een paar keer wat anders tussen zitten. Het ligt ook erg aan mijn bui en de sfeer op een feest waar ik van hou op het moment.
Ik denk dat ik wel weer meer 1 kant op ga trekken want ik begin al steeds meer echt een voorkeur voor rouwere techno en acid te krijgen maar de rest blijft ook lekker :) |
|
|
| dEEkAy |
Ik ben opgegroied met "Culture Beat" (1991). Als ik dit het eerste mal op de radio hoord heb waar ik in love met het song (nu is dit Eurocheesekut :p). kan mij nog goed herinneren an die cheese-songs van het tijd :D In het jaaren 1997-1998 heb ik veel rock gehoord (Savage Garden...) en dan met de eerste DreamDance CD waar ik dan in Trance (1998). Van 2000 an hoor ik alle soorten Trance (except Jan Wayne en het charts-cheese-), Progressive en House :)
maar ik ben wel open-minded en hoor ook DnB en ondere electronic muziek.
ok...sorry voor mijn kut nederlands..het spijt me :toothless
maar ik heb het niet in school geleert, maar in IRC :rolleyes:
---
the kutmof has spoken :p |
|
|
|
|