|
vinyls (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Spinnin Jack |
| quote: | Originally posted by raoel
robin heeft het over de kosten van die platen, maar ik denk dat je dat toch niet helemaal goed ziet.
Ik neem aan dat Spinnin Jack ook ergens DJ is of regelmatig draait zodat hij dat helemaal of voor een groot deel terug verdient.
En dat geld voor meerdere DJ's hier.
Anders is het niet te doen om zoveel platen te kopen.
uitzondering daarop is, volgens mij, Chicane.
Die is ook nog niet zo lang bezig en heeft al 450 platen!!!
Daarom is mijn vraag aan sjikeen dan ook, schijt jij geld ofzow? |
Nah ik ben eigenlijk alleen maar "bedroom-dj" als ik ergens regelmatig zou draaien dan denk ik dat ik er nog veel meer in de week koop.
Technisch gezien klopt het sommetje wel...maar de meeste platen die hier in m'n kamer staan zijn niet meer te koop en nog maar niet te spreken over de emotionele waarde. (hoe je dat schijft geen idee, daar ben ik dyslektisch voor)
Ik vind het draaien gewoon leuk om te doen. Maarik maak er niet echt werk van om ergens te gaan draaien. Hoe dat komt...tja...das het enige wat ik erop kan zeggen. |
|
|
| Ding Chavez |
Ik zit nu ongeveer op de 300. En het erge is dat ik pas vanaf augustus 2002 bezig ben :eyes: Ik ben dan ook echt van plan te gaan minderen want dit gaat me een beetje te hard...
GreetZ, CC |
|
|
| BooMBooM |
Das lang geleden dat jij hier bent geweest, of ligt da aan mij? |
ja das best lang geleden ja ben een trouwe lezer geworden (hier op het holland forum en die van de tracklists) |
|
|
| Spinnin Jack |
En de kosten van m'n collectie vind ik allemaal relatief, wat bij sommige niet te merken is. Als je iets graag wilt hebben dan maakt de prijs niet uit. Platen draaien doe je niet voor het geld, dat doe je omdat je het leuk vind om te doen!
En als je redelijk wat in de maand verdiend (zo als ik :D ), kan je in de maand ook redelijk wat platen kopen. |
|
|
| robin |
naja k denk dat je in het begin toch veel meer platen koopt, als je gelijk in t begin al maar 4 platen per maand koopt dan schiet t natuurlijk ook niet echt op.. maarja je heb wel gelijk Jack, als je dr maar lol in heb, dat is het belangrijkste :)
moet ook maar eens kijken of k niet ergens (desnoods 2e hands) draaitafels vandaan kan halen :( lijkt me tohc wel erg leuk, en mp3 mixen daar vidn k nou echt geen gein aan :mad: (kan t wel maar..) |
|
|
| Chicane |
uitzondering daarop is, volgens mij, Chicane.
Die is ook nog niet zo lang bezig en heeft al 450 platen!!!
Daarom is mijn vraag aan sjikeen dan ook, schijt jij geld ofzow? |
Ik hou van muziek ja, daar heb ik veel geld voor over, naast die 450 vinyls heb ik ook tegen de 300 cd's, maar daar heb ik langer over gedaan. Ik heb me platenspelers nog niet zo lang nee, september vorig jaar. Ik heb vorig jaar 60 uur per week gewerkt (2 baantjes) om me platenspelers te kopen, me motorrijbewijs te halen, een motor te kopen en genoeg om redelijk riant eventjes van door te komen, dus ik vind wel dat ik dat verdient hebt..
Is er iets op tegen? |
|
|
| raoel |
Nee absoluut niet chicane, integendeel.
Ik denk dat wij allemaal passie hebben voor "house" muziek.
Daarom ben ik nu ook begonnen.
als ik een vaste baan had, kocht ik ook wel meer platen dan ik nu doe, maar niet zoveel als jij denk ik.
Ben jij eigenlijk van plan om op termijn ergens te gaan draaien?
Of hou je het bij hobby? |
|
|
| Chicane |
Ik wil het liever kleinschalig houden, keertje een feestje is leuk. Ik heb nu nog niet voldoende skills om echt voor een clubavond te draaien, maar het lijkt me leuk om gewoon voor een klein toegewijd publiek te draaien, mensen die snappen wat er gedraait wordt en niet komen vragen of ik RnB wil draaien :)
Tis een uit de hand gelopen hobby inderdaad, maar ik heb te weinig tijd om door te zetten, wil me school goed afronden en me vriendin gelukkig houden ook :) |
|
|
| robin |
| quote: | | en niet komen vragen of ik RnB wil draaien |
wie had dat ookal weer? :D:D:D vond t zo grappig
(sorry, maar volgens mij had je dit kunnen weten als je beter had geinformeert:D) |
|
|
| [SigneT] |
ik denk dat ik nou rond de 170 platen zit ofso ? best grappig als je verteld op school van ja ik ongeveer zoveel platen en een plaat kost ongeveer 9 € dan zeggen ze vaak van heb je een geld boom in je tuin staan :)
maar het is ook een uit de hand gelopen hobby ,maar de laatste tijd wil ik niet meer echt oefenen ik wil liever voor publiek draaien dat huis aan huis dj'en heb ik nou eigenlijk wel gehad,maarja je moet t altijd wel bij houden zeg ik maar :) |
|
|
| JdDark |
ff xls lijst opengedaan:
Bedrock 18 Progressive 240
Bedrock Breaks 2 Uplifting 59
Bonzai 36 Uplifting / Progressive 49
Deconstruction 11 Chill 9
Hooj 13 Club / Groove 0
Fire 5 Breakbeat 16
Perfecto 7 Progressive / Breakbeat 8
Positiva 2 Goa / Psy 3
Silver Planet 13 Hardtrance 1
United 2 Techno 1
Total Top Labels 109 House 9
Other Labels 286 Total amount of records 395
Rare 81
Double 16 |
|
|
| ChooChoo |
Zit nu zo rond de 400..ben al meer dan 3,5 jaar bezig. Er is een periode geweest dat ik wat minder kocht, alleen het laatste jaar is het vooruit geschoten. Ik moet echt gaan minderen, want ik moet ook nog op vakantie deze zomer ;)
greetz |
|
|
|
|