return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Nybörjarskiva
View this Thread in Original format
Aendy
Shoo!

Jag har ett väldigt angenämnt problem. Efter en cup förra helgen där det var slagsmål mellan mina spelare om min MD så har jag fått i uppgift att bränna en skiva med trance till halva laget. Nu till problemet. Vilka låtar ska med? De har i princip aldrig hört trance och jag kan därför dra till med alla gamla klassiker såväl som ny musik. Vilka är drömlåtarna att ha på en skiva för introducera trancens underbara värld till de ännu ofrälsta... öppen för alla förslag.
Dioxys
tre stycken låtar som funkar på hela min umgängeskrets! det är svårt å inte gilla dessa!

två stycken av system f's klassiker!

out of the blue och exhale!

även rank1's slagskepp.. airwave! och för att göra den lite moderna kanske du ska välja 2003 mixen (breathing)? :)

det är iaf nåra förslag jag har!

edit: kan även tipsa om mauro picottos komodo/proximus brukar gå hem bland nybörjare! :)
Aendy
quote:
Originally posted by Dioxys

edit: kan även tipsa om mauro picottos komodo/proximus brukar gå hem bland nybörjare! :)


Korrekt, den tillsammans med Sparkles spelades mest varm på MD:n.

Dioxys hittade inriktningen... tacksam för ännu mer tips... har beslutsångest själv...
Smeagol
Jag klassar mig själv som nybörjare och min favorit är lugnt drum beats med e-craig.

En av dem som fick mig ner i Träsket var annars DJ Irish, assorted hard trance vol. 5, gillar typ det mesta på den...
Dioxys
tänkte faktiskt föreslå den med :P men vet fan itne varför jag bara sa klassiker? :)
lonne
Här är lite förslag på ett gäng klassiker, som bör uppskattas av
gemene man.

* Energy52 Cafe Del Mar ( Three & One Mix )
* Bt-Mercury & Solace
* Delerium-Silence ( Dj Tiestos Isos Remix )
* Yahel-Voyage ( Magikal Remake )
* Kamaya Painters-Endless Wave
* Pvd-For an Angel ( E-werk Club Mix )
* Vimana-We Came ( Dj Tiesto & Ferry Corsten Remix )
* Gouryella-Walhalla
* Goldenscan-Sunrise ( Dj Tiesto Remix )
* Bedrock-Heaven Scent
* Sasha-Xpander
* Perpetous Dreamer-The Sound of Godbye ( Armin Van Buurens Rising Star Mix )
* Fire and Ice-Never Ending Melody
* Push-Strange World ( 2000 Remake )
* Chicane-Saltwater

Heh, borde räcka va...i stort sett bara gamla Tiesto
produktioner, men dom är ju så bra. Ett annat alternativ, är
ju att bränna ut Magik 6 lr Boundaries of Imagination.

Lycka till !
mindshooter
håller med om silence....

Rober miles - Children oxå såklart :)
Dioxys
yahel - voyage är ett jävla säkert val det med :)
dbl
hehe... hade en polare hemma hos mig för en stund sen..
han e typ 30 och inte inne på trance eller så överhuvudtaget, men så ville han lyssna på något jag gjort eftersom han vet att jag gör musik själv, och han sa att han tyckte det lät bra och så,
men så spelade jag ZEROSIX - WICKED THING för honom och han gillade den skarpt :)

han ville att jag skulle ta och bränna den till honom när jag bränner lite annat också :)

tyckte den skulle passa perfekt till ett box pass så kanske blir lite mer trance liknande musik ner till klubben nu :)
RebeL9
magikal remake på voyage är crap.
ska vara originalet :)

Glorie
ja tycker du ska bränna

Ocean Lab - Clear Blue Water(Ferry Corsten rmx)
Above & Beyond - Far From in Love(Original rmx)
Å nån me Lost Witness :p

vänta nu... måste kolla på en skiva :)
jaaa Lost Witness - Red sun rising (lange rmx) FAn va bra den e :) still going strong

sen Matt Darey - Beautiful :)

Tjipp
ScuL
quote:
Originally posted by Aendy
De har i princip aldrig hört trance


otroligt! otroligt! :D
haha..

du ska blanda en hel del av olika sånger på den skivan.
liten vocal trance, uplifting trance, hardtrance.
visst oxo nåt från tiësto, det verkar bra..

lycka till och skriv här vilka du väljde :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement