|
Muziekindustrie gaat virussen verspreiden
|
View this Thread in Original format
| robin |
| quote: |

MP3 - De anti-MP3 campagne draait op volle toeren en de muziekindustrie probeert wanhopig om MP3's van het internet te bannen. Nu is het oude plan opgepakt om computers van MP3 downloaders via MP3 bestanden te beschadigen.
De Amerikaanse MP3 waakhond, de RIAA, heeft enkele softwarebedrijven ingeschakeld om software te ontwikkelen die de internetverbinding van MP3 downloaders ernstig vertraagt. De muziekindustrie wil deze zogenaamde trojans verspreiden via besmette MP3's. Zodra deze worden afgespeeld, treedt de trojan in werking.
Ook zijn er plannen van de muziekindustrie om MP3's te ontwikkelen, die verwijzen naar internetpagina's waarop legale MP3's worden aangeboden of naar pagina's waarin wordt gewezen op de illegaliteit van het downloaden van MP3's.
Maar het verst gaan de plannen om trojans te ontwikkelen die computers volledig stil leggen. Indien men een dergelijk besmette MP3 zou afspelen, dan doet de computer niets meer gedurende minuten, uren, dagen of zelfs weken. Opnieuw opstarten heeft dan ook geen zin en leidt tot ernstig dataverlies.
Het lijkt er echter op dat de muziekindustrie veel moeite zal hebben met het uitvoeren van zijn plannen. De techniek ervoor is ruim beschikbaar. Maar het expres verspreiden van dergelijke trojans is namelijk bij wet verboden. Er wordt door de RIAA onderzocht hoe de Amerikaanse wet aangepast kan worden, om deze plannen toch door te zetten.
|
gaat wel erg ver, "opnieuw opstarten heeft dan ook geen zin en leidt tot ernstig dataverlies":nervous:
nouja het gaat waarschijnlijk toch om comercieele tracks.. maar toch .. wat vinden jullie? |
|
|
| DJ_Siesta |
| losers, dat mag toch helemaal niet. |
|
|
| -=Re-GrOoVeD=- |
| Nee idd, volgens mij mag dat helemaal niet. |
|
|
| dj_spare |
| jezus wat een krebshoofden laat ons toch lekker :) |
|
|
| Blik |
dit gaat wel erg ver vind ik, vooral dit stukje
| quote: | | Indien men een dergelijk besmette MP3 zou afspelen, dan doet de computer niets meer gedurende minuten, uren, dagen of zelfs weken. Opnieuw opstarten heeft dan ook geen zin en leidt tot ernstig dataverlies. |
stel nou dat ik de nieuwe CD van Tiesto origineel thuis heb (gekocht in de winkel dus) dan heb ik het recht om die cd ook op mp3 op mijn computer te hebben. Dit is natuurlijk alleen zo als ik de mp3s niet share. dan zou ik dus een totaal legale mp3 hebben (ik heb het origineel) Maar dan krijg ik wel een virus van RIAA...
rechtzaakje 100% zeker |
|
|
| M@rc |
| quote: | Originally posted by Blik
stel nou dat ik de nieuwe CD van Tiesto origineel thuis heb (gekocht in de winkel dus) dan heb ik het recht om die cd ook op mp3 op mijn computer te hebben. Dit is natuurlijk alleen zo als ik de mp3s niet share. dan zou ik dus een totaal legale mp3 hebben (ik heb het origineel) Maar dan krijg ik wel een virus van RIAA...
rechtzaakje 100% zeker |
Volgens mij ligt het er dan maar aan HOE je aan die MP3 komt.. als je um zelf zou rippen of van een 'legale' site zou halen, is er nix aan de hand en kán er ook nix aan de hand zijn...
Als je nou die hele CD ergens van een zogehete 'illegale site' zou downloaden en het is toevallig zo'n besmet kutbestand, dan heb je geloof ik wel een probleem als je um opent.. :nervous:
Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar dit leek me het meest logische... |
|
|
| Rinus |
| Krijg je zeker van die .mp3.exe verhalen :D :D |
|
|
| robin |
natuurlijk niet rinus :rolleyes: het is mogelijk om een mp3, als die afgespeelt word, opdrachten uit te laten voeren net als een EXEcutable
file dat doet.:nervous:
deze files zullen door de ..riaa dus op kazaa ED gedropt worden met namen van veel gedownloade tracks..
ik geloof dat blik het een beetje verkeert begrijpt, ze sturen niet doelgericht virussen naar mensen (hoe moeten zij nou weten wie illigale mp3's heeft) , download (en open) je een geinfecteerde mp3 heb je een probleem, ongeacht of dit de eerste mp3 is die je in heel je leven gedownload heb, of de miljoenste.. dit alles gewoon om het downloaden van mp3's onaantrekkelijk te maken
maar k denk eigenlijk dat er snel genoeg wel een of andere patch voor winamp komt waardoor ie ze gewoon niet opent, het moet toch mogelijk zijn om deze tracks te kunnen "blokkeren" (of dat technies mogelijk is en blabla moet je mij niet vragen en/of op aan gaan vallen, ik ben geen expert)
mazzelz
robin
--
schiet mij nog wat te binnen, misschien is dit gewoon bangmakerij.. ik ga nog ff verder zoeken of k wat meer hierover ken vinden, nou wil k weten hoe t zit ook |
|
|
| ampburner |
ik vraag me af hoe dat nou zou moeten werken... een mp3 is toch gewoon data en geen executable... hoe kan zoiets nou bewerkingen op een pc uitvoeren ? kan iemand me dat uitleggen?
(en dan heb ik het dus niet over mp3.exe bestanden :p ) |
|
|
| robin |
ik weet het niet.. er zou meen ik mij te herinneren ook eens een jpeg virus geweest zijn, wat gewoon practies delete..
ik gaat na het eten ff zoeken.. mocht k iets boeiends vidnen dan post k dat wel
later |
|
|
| raoel |
Het is wel mogelijk om een mp3 bestand iets uit te laten voeren.
Hoe, dat weet ik ook niet, maar het kan volgens mij wel.
Op tweakers is hier ook een discussie over. Gaat vooral over het al dan niet legaal zijn van zulke "virussen".
Overigens lijkt mij dat de mensen van winamp of andere MP3 spelers wel met software komen die alleen de muziek afspelen en dus niet zo'n virus uit zal voeren.
Laat staan dat zoiets niet vermeden kan worden mbv antivirus software.
Mij lijkt dat dit nog niet zoveel zal voorstellen. |
|
|
| MennoB |
| Del C:\*.mp3, ben je overal vanaf :p |
|
|
|
|