return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Je Nieuwe Platen! - Part VIII (pg. 8)
View this Thread in Original format
mantisnl
quote:
Originally posted by raoel
Ik was vanmiddag wat DJ sites aan het afsurfen.

Daar las ik ergens de tip dat je aan de binnenkant an je hoes wat speciefieke dingen op moest schrijven van de de plaat.

bijvoorbeeld:
Hoeveel maten er voor het ideale inmixpunt van de plaat zitten en hoeveel ook wanneer je het best een andere plaat erin kunt gooien.
dus bijvoorbeeld 16 maten na een vocal.

Ik had hier nog niet aan gedacht en misschien is het wel handig. Want als je nu een plaat koopt en over 3 jaar ga um weer is draaien weer je niet alles meer uit je kop.

Maar, van de andere kant heb ik zoiets van: het hoort niet ook al is het makkelijk.

Zijn er DJ's onder ons die dit wel doen?
Of leer je je platen op den duur zo goed kennen dat je het niet nodig hebt?

ik vind dit persoonlijk niet nodig, het is juist leuk om hiermee te expirimenteren ipv steeds op tzelfde moment inmixen, en ik denk idd dat je platen na n bepaalde tijd gewoon wel redelijk kent.
Ding Chavez
Idd, en bovendien is er per plaat volgens mij helemaal geen ideaal mixpunt. Dat ligt aan de plaat die je erin wilt mixen, begint die met alleen basslijn is het misschien wel mooi om die al onder de vocalen van de vorige plaat te gooien.
Naar mijn mening dus een beetje nutteloos...
tijs08
inderdaad wel eens van gehoord dat dj's dat doen.. ken ook van die gekleurde stickers.. zo van Rood is voor na 4n ofzo...

Ik ken mijn platen allemaal wel goed, en het is juist leuk om iedere keer weer op de gok goed uit te komen!

Vandaag en gisteren..

Spaceracer - Free your Mind
Ferry Corsten - Spaceman

lekker hoooor!! :crazy:
DJ_Siesta
godverjode, had ik maar weers geld....
Partyhardy!
Solid Globe - North Pole
Anthony Cordell - Surrender (Dj Ton TB remix)
Coast 2 Coast - Searching
en via marktplaats;
Way out west - Intensify
MIKE - Sunrise at Palamos
Sonic Inc - The taste of Summer
Ultra Vibe - Choose Freedom
New Wave
JAAAAAAA, na 3 maanden geen platen te hebben gekocht heb ik toch weer even niet aan mijn financiele gesteltheid gedacht en toch maar even een plaatje gekocht.

Deze keer

Various Artist - Psycho Shoxx Part 1

Lekkere lieve tracks van o.a. Sven Wittekind, Amok en nog een paar :)
Zwaar heftig snaller, echt een plaatje om vet hard mee af te sluiten :)
Apoptosis
quote:
Originally posted by raoel
Ik was vanmiddag wat DJ sites aan het afsurfen.

Daar las ik ergens de tip dat je aan de binnenkant an je hoes wat speciefieke dingen op moest schrijven van de de plaat.

bijvoorbeeld:
Hoeveel maten er voor het ideale inmixpunt van de plaat zitten en hoeveel ook wanneer je het best een andere plaat erin kunt gooien.
dus bijvoorbeeld 16 maten na een vocal.

Ik had hier nog niet aan gedacht en misschien is het wel handig. Want als je nu een plaat koopt en over 3 jaar ga um weer is draaien weer je niet alles meer uit je kop.

Maar, van de andere kant heb ik zoiets van: het hoort niet ook al is het makkelijk.

Zijn er DJ's onder ons die dit wel doen?
Of leer je je platen op den duur zo goed kennen dat je het niet nodig hebt?

Als je gewoon voor de lol aan het mixen bent lijkt t me ook nie nodig... MAARRRRRRRRR als je een cd in elkaar wil flansen en je heb al een tracklisting en volgorde van platen klaarliggen, dan is het wel handig om t ff op een papiertje te schrijven of zo. Zo verklein je de kans op fouten en kryg je je overgangen precies waar je ze wilt hebben. Of doet men dat nooit?? :conf:
kheb zelf nog nooit een cd in elkaar gemixt, maar was wel van plan dit binnenkort te doen, en dan pak k lekker een pen en papier drbij, want k ben een echte mierenneuker wat mix-cds betreft :p.
eieregooie
Niet nodig dat gemeuk met aan de binnenkant schrijven... Wat misschien wel handig is als je collectie heel groot wordt... Op de hoes schrijven wat voor soort plaat het is... Zodat je een beetje een idee hebt wat het is als je je dat niet meer kunt herinneren op basis van de hoes...
Ding Chavez
Nieuwe plaatjes weer:

Bent - Magic Love (Ashley Beedle's Black Magic Vocal, West London Deep Remix & SuperStyleDeluxe Remix)
Matthew Dekay - Searching/Twinkles
Lemon8 - Groinshaker (Original & Quarck & Dj San Mix)
Fred Numf vs Five Point O - Tribalquest
Der Dritte Raum - Polarstern/Hale Bopp :eyespop: :eyes: :crazy:
total woot
Sylver - Why Worry (Part one, inc. Montana Remix :crazy: )
Solid Globe - North Pole (Nickelson & Maurice Night Remixes)

LeonPieket
Van de week gehaald.

System F - Spaceman
Three drives - Airtraffic
Solid Globe - North Pole
basd
John Consemulder - Meta EP (lekkere zweverige techno op Keynote)
Mike Dunn - Magic feet (over klassiekers gesproken..)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Privacy Statement