|
DJ Tips
|
View this Thread in Original format
| TrancE_GyLLe |
jag ska göra mitt första set om 2 veckor... =)
å jag behöver lite tips å sånt jag ska tänka på när jag vänder plattorna!!!
så ni som kan kan väl hjälpa mej lite på traven....
MVH // GyLLe |
|
|
| RebeL9 |
| spela bra musik, mitt tips. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by RebeL9
spela bra musik, mitt tips. |
Skönt med folk som kommer med konstruktiva förslag. Hade du inte tipsat om det tror jag han gett allt på att spela så dålig musik som möjligt. |
|
|
| Amnezia |
well..försök att slappna av å låtsas du fortf står i sovrummet å lirar..;)hehe när du väl kommit igång efter ett par mixar så e det lungt..
typ köra nåra enkla mixar ibörjan sen e det ju bara att försöka sig på lite mer avancerade projekt när du blivit varm:cool:
nog svammlat tror jag....good luck;)
lirar vinyl lr??? |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Endre
tänk på..glass
|
Aendy, det här var ju ännu bättre!!!!:eyespop: fattar inte var ni får luft ifrån asså! :mad:
Gylle, posta i Music iställe så får du lite vettiga svar. |
|
|
| TrancE_GyLLe |
ehhh vad ska man säga???
tack för tipsen? eller???
ingen som har några tekniker som man kan tänka på å så...
eller på tabbar man ska försöka undvika???
seriösa svar önskas!!!! :)
Amnezia: tack för tipset... å nej jag lirar CD.. enklast å fixa musik på d viset... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by TrancE_GyLLe
ehhh vad ska man säga???
tack för tipsen? eller???
ingen som har några tekniker som man kan tänka på å så...
eller på tabbar man ska försöka undvika???
seriösa svar önskas!!!! :)
Amnezia: tack för tipset... å nej jag lirar CD.. enklast å fixa musik på d viset... | En gammal tabbe många som lirat CD gjort är att köra ut fel CD-skiva så musiken på golvet dör :p
Jag är nog inte rätt person att ge tips annars för en live spelning men frågan är hur mycke skills du har på hemmaplan... kan du mixa å de funkar bra hemma så e de bara å köra på och då tror jag det enda du behöver övervinna är en viss nervositet...
Jag lirade en gång i nån halvtimme på ett skogs party men då hade jag tagit ett par bira + att allt var så soft på plats att det allt satt som en smäck... :gsmile: |
|
|
| zamson |
| det låter löjligt - men våga misslyckas (fast sträva inte efter det hehe) |
|
|
| Amnezia |
aha ok har inte riktigt koll på hur cdjock världen ser ut me alla que points å allt va d heter lr nått sånt....
men då har du väl antagligen bpm räknare till hjälp oxå..kan ju va bra när man e nervös trots att det är en gåva av :whip: hehe.....
vet inte riktigt vad du menar me tekniker..
checka www.djportal.nu nått tips kanske???? |
|
|
| Vizay |
Nr.1: precis som steve sa...tänk på vilken skiva du trycker ut...jag gjorde det nyligen på en fest av ren automatik...tänkte helt snett bara så var försiktig :)
nr.2: förmodligen kommer det vara så att du har mainhögtalarna vända ifrån dig så tänk på att ljudet studsar....innan du slänger in en ny låt så dubbelkolla helt i lurarna att allt låter bra genom att slänga in båda låtarna cueade samtidigt :)
3: ta med en handduk...du komemr bli svettig :D
4: ta med vatten....minst en 1½ liters flaska full med iskallt vatten...kan aldrig slå fel ;)
5: tänk på att försöka få igång publiken lite också ifall det behövs...det finns inget tråkigare för dom ute på dansgolvet än en dj som står helt ointresserad av omgivningen å mixar...
försök få nån sorts klontakt med publiken...få igång dom i breaks osv...jaa du fattar säkert :)
sen ere bara lycka till som gäller :D hoppas det går bra å att du får en sjuhelvettes kväll :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Vizay 5: tänk på att försöka få igång publiken lite också ifall det behövs...det finns inget tråkigare för dom ute på dansgolvet än en dj som står helt ointresserad av omgivningen å mixar...
försök få nån sorts klontakt med publiken...få igång dom i breaks osv...jaa du fattar säkert :) | Tyvärr så är ju detta allt för vanligt bla. alla typer av DJs i Sverige måste jag säga...
Kan många namn som e kände i Sverige som under ett set endast ser sina spakar och plattor... |
|
|
|
|