return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
DJ Tips
View this Thread in Original format
TrancE_GyLLe
jag ska göra mitt första set om 2 veckor... =)
å jag behöver lite tips å sånt jag ska tänka på när jag vänder plattorna!!!
så ni som kan kan väl hjälpa mej lite på traven....

MVH // GyLLe
Endre

tänk på..glass
RebeL9
spela bra musik, mitt tips.
Aendy
quote:
Originally posted by RebeL9
spela bra musik, mitt tips.

Skönt med folk som kommer med konstruktiva förslag. Hade du inte tipsat om det tror jag han gett allt på att spela så dålig musik som möjligt.
Amnezia
well..försök att slappna av å låtsas du fortf står i sovrummet å lirar..;)hehe när du väl kommit igång efter ett par mixar så e det lungt..
typ köra nåra enkla mixar ibörjan sen e det ju bara att försöka sig på lite mer avancerade projekt när du blivit varm:cool:

nog svammlat tror jag....good luck;)

lirar vinyl lr???
Glorie
quote:
Originally posted by Endre

tänk på..glass

Aendy, det här var ju ännu bättre!!!!:eyespop: fattar inte var ni får luft ifrån asså! :mad:

Gylle, posta i Music iställe så får du lite vettiga svar.
TrancE_GyLLe
ehhh vad ska man säga???
tack för tipsen? eller???

ingen som har några tekniker som man kan tänka på å så...
eller på tabbar man ska försöka undvika???

seriösa svar önskas!!!! :)

Amnezia: tack för tipset... å nej jag lirar CD.. enklast å fixa musik på d viset...
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
ehhh vad ska man säga???
tack för tipsen? eller???

ingen som har några tekniker som man kan tänka på å så...
eller på tabbar man ska försöka undvika???

seriösa svar önskas!!!! :)

Amnezia: tack för tipset... å nej jag lirar CD.. enklast å fixa musik på d viset...
En gammal tabbe många som lirat CD gjort är att köra ut fel CD-skiva så musiken på golvet dör :p

Jag är nog inte rätt person att ge tips annars för en live spelning men frågan är hur mycke skills du har på hemmaplan... kan du mixa å de funkar bra hemma så e de bara å köra på och då tror jag det enda du behöver övervinna är en viss nervositet...

Jag lirade en gång i nån halvtimme på ett skogs party men då hade jag tagit ett par bira + att allt var så soft på plats att det allt satt som en smäck... :gsmile:
zamson
det låter löjligt - men våga misslyckas (fast sträva inte efter det hehe)
Amnezia
aha ok har inte riktigt koll på hur cdjock världen ser ut me alla que points å allt va d heter lr nått sånt....
men då har du väl antagligen bpm räknare till hjälp oxå..kan ju va bra när man e nervös trots att det är en gåva av :whip: hehe.....

vet inte riktigt vad du menar me tekniker..
checka www.djportal.nu nått tips kanske????

Vizay
Nr.1: precis som steve sa...tänk på vilken skiva du trycker ut...jag gjorde det nyligen på en fest av ren automatik...tänkte helt snett bara så var försiktig :)

nr.2: förmodligen kommer det vara så att du har mainhögtalarna vända ifrån dig så tänk på att ljudet studsar....innan du slänger in en ny låt så dubbelkolla helt i lurarna att allt låter bra genom att slänga in båda låtarna cueade samtidigt :)

3: ta med en handduk...du komemr bli svettig :D

4: ta med vatten....minst en 1½ liters flaska full med iskallt vatten...kan aldrig slå fel ;)

5: tänk på att försöka få igång publiken lite också ifall det behövs...det finns inget tråkigare för dom ute på dansgolvet än en dj som står helt ointresserad av omgivningen å mixar...

försök få nån sorts klontakt med publiken...få igång dom i breaks osv...jaa du fattar säkert :)

sen ere bara lycka till som gäller :D hoppas det går bra å att du får en sjuhelvettes kväll :D
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Vizay 5: tänk på att försöka få igång publiken lite också ifall det behövs...det finns inget tråkigare för dom ute på dansgolvet än en dj som står helt ointresserad av omgivningen å mixar...

försök få nån sorts klontakt med publiken...få igång dom i breaks osv...jaa du fattar säkert :)
Tyvärr så är ju detta allt för vanligt bla. alla typer av DJs i Sverige måste jag säga...
Kan många namn som e kände i Sverige som under ett set endast ser sina spakar och plattor...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement