return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Trance förtjänar bättre
View this Thread in Original format
Smeagol
Trance är alldeles för bra musik för att behöva utstå
sånna här artiklar!

Vad är fel?
SteveTranz4ever
Iof så ser jag inte vad den artikeln har med trance att göra... eller missade jag nåt :conf:
XLA
snutj*veln förstårt sig inte på ravekulturen o gör allt föratt förstöra den genom att ta minsta lilla jävla larm som en ursäkt att ta till övervåld. Fy Fan.
reveal
quote:
Originally posted by XLA
snutj*veln förstårt sig inte på ravekulturen o gör allt föratt förstöra den genom att ta minsta lilla jävla larm som en ursäkt att ta till övervåld. Fy Fan.

jag håller med om att polisen inte förstår sig på ravekulturen, men ursäkt för övervåld är det inte frågan om, tror du seriöst att polisen vill utöva våld?
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by reveal
jag håller med om att polisen inte förstår sig på ravekulturen, men ursäkt för övervåld är det inte frågan om, tror du seriöst att polisen vill utöva våld?

Känner du någon polis??
Visst, alla poliser utövar inte övervåld. MEN jag känner en snubbe som är snut, det han har berättat vad som händer i piketbussen när någon blir omhändetagen är inte speciellt kul.
Sant eller inte, jag tror helt klart att det finns poliser som utnyttjar den "makt/respekt" dom har....
WhiteRussian
Klart det finns poliser som gillar att slåss! Vore juh patetiskt att tro att alla poliser är Guds bästa barn. Pedofiler söker sig till skolor, varför skulle inte folk som gillar att slåss söka sig till polisen?

Läste någon artikel i DN förresten? Fatta att de använde _tårgas_ för att skingra en fest där några stycken kanske hade tagit droger, vafan, de använde juh inte ens tårgas vid Göteborgskravallerna! :mad:

Jag pallar inte med det här landet längre.... *suck* :(
dj_hysterix
poliserna i det här landet är de skummaste poliserna i hela världen :rolleyes:
reveal
quote:
Originally posted by dj_hysterix
poliserna i det här landet är de skummaste poliserna i hela världen :rolleyes:

varför?
bara jag som har gott att säga om svenska poliser?
AC.
Som sagts tidigare finns det inget som direkt relaterar artikeln till trance. Artikeln som förövrigt kändes lite amatöraktigt skrivet.

Jag tror inte polisen vill utöva övervåld precis som du säger reavel (Förutom ett fåttal undantag) men jag tror det är lätt hänt att polisen tar till övervåld utan att kanske tänka på det.
fast det är väl en helt annan diskution...
reveal
precis AC
självklart finns det ett (fåtal) undantag, men att säga att "polisen utövar övervåld" är en generalisering i klass med "alla som lyssnar på trance är kriminella"

mindshooter
Jag håller med er alla på olika områden... att polisen skulle vara värst i sverige håller jag nog inte med om....jag tror att det är samma skit överallt...bara i olika grad och öppenhet... i många länder är polisen öppet korrupt t.ex...

Nåväl ska man ifrågasätta dom så kan man lika gärna ifrågasätta hela systemet då polisen är dess kontrolanter. Polisens jobb är att se till att hela systemet fungerar och att systemets regler upprätthålls... Man sätter upp så mycket fjantiga regler som baserar sig på andra människors förmåga att inte följa dom... man har numera öl-förbud i jättemånga parker i Stockholm för att det var för skräpigt..kollektiv bestraffning....istället för att ha städare i parkerna så jag har nu sett att det vandrar runt poliser och häller ut ölen för riktigt sköna gäng som kanske bara sitter och skapar mysig stämninge i parken med varsin bira och en trumma...
XLA
Alltså hela grejen med Rave-komissioner är ju till mer "skada" än hjälp. Klart som fan raveare blir upprörda när de inte kan ha en liten jvla fest utan att bli övervakade, och klart det leder till våld eller åtminstone konfrontation. Vad fan har rave-kulturen gjort omvärlden? Snuten provocerar ju fan fram brotten nästan. Visst, illegala droger. Men om en dealer håller sig borta från rave-festerna kan han fortsätta och förstöra unga helt ostört jättelänge, men går han nära en fest, ja då jävla blire 20 år utan en ordentlig rättegång ens... Fan, rättssystemet alltså. Tur man inte är raver, hade nog fan åkt in en massa gånger då. HATAR hela idén med rave-komissioner som sagt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement