|
kamphundar
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
va har ni för åsikter om det egentligen? nu på sistone har det ju varit ruskigt många fall på sistone, då människor blivit överfallna...till och med små barn.. en av de ruskigaste incidenterna var väl den femårige pojke.. som blev attackerad av två hundar... ägarinnan slängde sig heroiskt nog över pojken för att skydda, men hundarna fortsatte att bita som bestar :( (för att slita bort henne så de kom åt pojken) :( ja tycker man läser varje dag i tidningen om fall med kamphundar...
hundarna siktar ju som ni alla vet mot strupen me :( fy f*n
så...
1. Tycker ni det behövs hårdare regler för att få ha kamphundar etc?
Varför/Varför inte?
2. Är ni rädda för dem?
3. Borde de förbjudas?
ja ni kan väl skriva lite hur nivill..att följa frågorna e inge krav...
själv e ja rädd dem.. FAKTISKT... å tycker ja på både ettan och trean... givetvis kan man inte utrota en ras :) men vanligt folk borde inte få ha dem.. |
|
|
| reveal |
vad är vitsen med "kamphundar"? känns som de är framavlade för att just kämpa, och det är jävligt onödigt, bort med dom... skadar ju bara
jag är inte rädd för dom av samma anledning som att jag inte är rädd för tigrar - de finns inte i min omgivning... men om jag skulle möta en sådan hund hade jag nog varit jääävligt försiktig :nervous: |
|
|
| Glorie |
vet du säkert att de e framavlade? det låter konstigt???
en polare såg en gång hos sin kompis granne.. en snubbe som tränade sin hund :( genom att hänga upp trasor i träden... så att hunden dresserades alltså till att bita å hänga i trasor.. å så.. ruggigt som fan :( dom e ju jäkligt starka me i sina käkar..
ja läste på aftonbladet att en veterinär sa att man skulle stå helt stilla om man blev anfallen.. och absolut inte springa, för det skulle bara trigga hunden...
men vem fan kan stå stilla??? :( fy fan.. ja skulle springa för glatta livet... :( å bli ikappsprungen på cirka 2 sekunder |
|
|
| St_Andrew |
Var dom inte förbjudna en gång i tiden? Isånafall kan man ju undra varför dom tog bort det...
När man har förbud mot så mycket borde man ju kunna ha förbud mot dom oxå. Nån som ser nått bra med dom?! |
|
|
| mindshooter |
| Jag har öxå hört att dom är framavlade....sådan vildsinthet finns inte riktigt i hundarna från början... Om det inte finns några starka argument _för_ dessa hundar vilket jag har svårt att se så tycker jag att dom ska förbjudas... |
|
|
| Dioxys |
jo, precis så.. de blir framavlade som precis alla hundar för ett speciellt syfte!
och då till vad frågade du va jenny? jo.. lyssna på ordet.. kamp-hund..
är väll samma som de har tupp-matcher i thailand?
och varför man skaffar sig en sådan? jo för respekten antar jag.. det är ju inte samma grej som med "hundtricket" om nu alla vet vad det är ;) utan det ger en jävla respekt.. samt har man ju vakthundar också, då kan jag faktiskt förstå med!
min faster och hennes familj skaffade för några år sen nu ett par engeleska bulldog tikar! första gången jag träffade dem fick jag nästan en hjärtattack, men jag måste säga.. efter att ha träffat dessa hundar ett antal år nu så växer dem verkligen i hjärtat..
ni som in te vet hur dessa ser ut:
jag kan nu lugnt säga att om jag skulle skaffa hund, skulle jag skaffa en sån här.. vet ej iofs ifall detta räknas som en kamp hund.. men de ger lite samma som jag sa innan, respekt klart för folk blir rädda för dem först :(
de är verkligen levande quasimodos, och jag kan nu se allt det som ni kanske ser groteskt ut, ser jag som det sötaste i världen! :)
och! det kanske är samma anledning som jag ger nu till att om jag ska skaffa hund nånsin, skaffar jag en sånhär.. som vissa andra ´gör just det.. de kanske växt upp med en liknande hund?
och jo, det har hänt en olyucka även med dessa hundar.. en kompis till en utav mina kusiner (10årig kille) sprang som en stucken tjur genom huset när de lekte.. och bara sprang fram som en galning skrikandes (på skoj) och tog tag i hundarnas huvud och gjorde sig löjlig då i hundens ansikte.. hunden blev LIVRÄDD och naffsade till i självförsvar.. efter det så gjorde de ett stress-test på hunden då..
efter det fick de avliva hunden.. så jo, man ska ha riktig respekt för dessa hundar! |
|
|
| NordLight |
Hej !
Jag är principiellt mot ett föbud. Det är inte hundarna vi behöver vara rädda för. Rottweiler och andra hundar man förknippar i sammanhanget är i grunden snälla. Däremot finns det allt för många komplexfyllda killar, som i brist på brösthår behöver "tuffa till sig" lite. Att göra en hund (oavsett ras) agressiv och farlig för omgivningen är ganska lätt, men samma sak gäller även oss människor. Lagstifta istället om att den enskilda individen ansvarar för sin hunds handlingar. Är du då osäker på om du har full kontroll på din hund kanske du bör avstå...
Greetz
NordLight |
|
|
| Dioxys |
| det var ett mycket bra förslag nordlight! :) det röstar jag på! |
|
|
| robstar |
Hund som hund.
De är ägarna dom de är fel på! |
|
|
| Glorie |
bra svar nordlight :)
robstar.. haha :) mmmm..stämmer... men säg det till ägarna istället :p |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by Glorie
men säg det till ägarna istället :p |
Vågar inte, gör jag de så hoppar hundarna på mej. lol! :eek: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dioxys
och varför man skaffar sig en sådan? jo för respekten antar jag |
"everyone wants respect, but not everyone nows what respect is"
inte fan respekterar man någon bara för att man är rädd för den! :whip: :rolleyes: |
|
|
|
|