return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Dumma lagar?
View this Thread in Original format
SputniQ
New York
- The penalty for jumping off a building is death.
- A person may not walk around on Sundays with an ice cream cone in his/her pocket.
- During a concert, it is illegal to eat peanuts and walk backwards on the sidewalks.
KANSAS
- Rabbits may not be shot from motorboats.
- Hitting a vending machine that stole your money is illegal.

Komiska lagar :D
Nicke
Men va faan, jag ska då aldrig flytta till New York. Jag går alltid omkring med en glasstrut i fickan på helgerna ju :rolleyes:

Fan va löjliga lagar det finns. Min bror har en bok där det står ganska många dumma lagar, ska se om jag hittar den, kan jag lägga till några.
A-Gren
Jadu Jonas... Hittar du inga sånna lagar om Viby =P
SteveTranz4ever
Ja dom där lagarna är knasiga... tror det är så att dels är många väldigt gamla men sen också i USA kanm na ju stämma varandra på vad som helst egentligen så många undantags lagar gös vilket i viss mån skulle även behövas här i Sverige... tex. räcker det med at skylla på sin polare som skyller på dig så slipper du bli dömd för mord... typ
reveal
enligt svensk lag är det ok att släppa ut sina grisar för bete i annans skog (under vissa omständigheter som jag dessvärre inte minns), dessutom får du hugga ner en annans träd, utan att be om lov, ifall din bisvärm har bosatt sig i det... :D
AC.
Antalet lagar i en stat speglar dess välmående.

Tur att grannen inte höggner vårat äppelträd då.
cviper
Yes, finns väl en del knasiga lagar: click

Washington slår väl det flesta med sina lagar där (kolla de sista två på sidan). Iofs vet inte hur sant det där är heller :rolleyes:
tjockis
http://www.dumblaws.com

gissa vilken kontinent som tar hem priset?! :)
Aendy
quote:
Headlights must be on whenever a vehicle is being operated in order to distinguish it from parked cars.

quote:
Restaurants may not charge for water unless it is accompanied by another item such as ice or a lemon slice.

quote:
A fee is levied on each purchaser of any plastic bottle which is returned upon return of the bottle

Vari ligger dumheten i dessa lagar? Tycker de verkar rätt förnuftiga.
JayBee
quote:
Originally posted by SputniQ
New York
- The penalty for jumping off a building is death.

Komiska lagar :D

Den här lagen är inte som det låter. altså jag hörde att flera personer har hoppat och tagit livet av sig från högahus i new york. så det har ställt ut beväpnade vakter på vissa tak eller något sånt som har rätt att skjuta sånna som ska hoppa.

då var det någon svensk komiker som gjorde ett skämt om det men altså om man tänker lite så finns det en logik i det. om den personen hoppar från huset kommer han ramla ner mitt i gatan. han kommer med 50% säkerhet träffa någon människa eller bil och med den farten lär han krossa den som sitter i bilen. han kanske ramlar på en familj och dödar 3 stycken liksom och dessutom gör en hel del städjob.

jag kan lätt förstå varför man inte får hoppa och ta självmord mitt i newyork. ok ute i en flod eller i bergen eller nått men det är farligt för andra mitt i staden ju.

staz
finns flera accepterade lagar i dagens samhällen som är minst lika dumma
reveal
quote:
Originally posted by staz
finns flera accepterade lagar i dagens samhällen som är minst lika dumma

någon speciell du tänker på?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement