|
~~~~~~~~MP3Pro --> nieuwe compressietechniek~~~~~~~~
|
View this Thread in Original format
| Robvef |
Onderstaande mailtje kreeg ik binnen. (Elke dag trouwens)
Gaat over een nieuwe compressietechniek voor mp3's
Schijnt de helft kleiner te zijn dan de huidige MP3's
Software heb ik al gedownload van www.rca.com Ga het meteen even proberen. Ik post wel wat mijn bevindingen zijn.
* Opvolger mp3 is -bijna- weer helemaal bij de tijd
Het inmiddels tien jaar oude mp3-formaat heeft een opvolger:
mp3Pro. Goed nieuws voor de consument, minder voor de
platenindustrie.
http://www.webwereld.nl/nav/nb?7796 |
|
|
| moogwai |
Ja.. ik heb er ook net een mailtje van ontvangen.
Goed nieuws voor mijn 56k modem :) |
|
|
| Partyhardy! |
| quote: | Originally posted by Robvef
* Opvolger mp3 is -bijna- weer helemaal bij de tijd
Het inmiddels tien jaar oude mp3-formaat heeft een opvolger:
mp3Pro. Goed nieuws voor de consument, minder voor de
platenindustrie.
http://www.webwereld.nl/nav/nb?7796 |
Wow dit is ff cool :cool: nieuws, ik had hier nog niets over gehoort, ik ben benieuwd! |
|
|
| Robvef |
Dit is echt goed!!!!!!!!!!!!!!!!
Zooooooooooooo, niet normaal man.
Heb net het mp3'tje van van de Klubbheads - Hiphopping omgezet naar dat nieuwe formaat.
Zal hieronder even de specs neerzetten
Oud formaat --> 128 Kbit 44 Hz 3,96 Mb
Nieuw formaat --> 64 Kbit 44 Hz 1,98 Mb
Zal hem even attachen als het lukt. Anders maandag op mijn werk :D :D :D
Jiiiiiiiiieeeeeeehhhhhhhhhaaaaaaaa
Greetz
Het wordt dus maandag dat ik hem up. |
|
|
| Henkie_henk |
Thankz for tha info..!
maaaarrr kan je ff diep linkje plaastse van de dl.. |
|
|
| trancenation |
| quote: | Originally posted by Robvef
Dit is echt goed!!!!!!!!!!!!!!!!
Zooooooooooooo, niet normaal man.
Heb net het mp3'tje van van de Klubbheads - Hiphopping omgezet naar dat nieuwe formaat.
Zal hieronder even de specs neerzetten
Oud formaat --> 128 Kbit 44 Hz 3,96 Mb
Nieuw formaat --> 64 Kbit 44 Hz 1,98 Mb
Zal hem even attachen als het lukt. Anders maandag op mijn werk :D :D :D
Jiiiiiiiiieeeeeeehhhhhhhhhaaaaaaaa
Greetz
Het wordt dus maandag dat ik hem up. |
uhm... van 128kbit naar 64kbit... geen wonder dat de grootte gehalveerd wordt. is dit hoe deze codering werkt?
Robert |
|
|
| Boss |
| Ja, wat is het voordeel nou eigenlijk? zuigt de kwaliteit nou niet een beetje heel erg??? |
|
|
| Henkie_henk |
We kijken ook nieteens naar de link he :)
Dit betekent dat ‘bijna cd-kwaliteit’ mogelijk is met een bitrate van 64 kilobits per seconde (vergelijkbaar met Windows Audio), waar dat bij mp3 pas met een bitrate van 128 kbps mogelijk was. Grofweg kunnen de mp3Pro-bestanden hierdoor twee keer zo klein zijn. |
|
|
| Boss |
| hehe, welke link.. :D |
|
|
| Boss |
Keej, ik heb 't ff gelezen
Maar da's wel mooi; als we onze mp3's(pro) nou gewoon op 192kb houden (als dat dus kan....), blijven ze even groot, en hebben we betere kwaliteit... lekker... :D |
|
|
| Robvef |
| quote: | Originally posted by Boss
Keej, ik heb 't ff gelezen
Maar da's wel mooi; als we onze mp3's(pro) nou gewoon op 192kb houden (als dat dus kan....), blijven ze even groot, en hebben we betere kwaliteit... lekker... :D |
Of je kan ze op 128 Kb zetten en dan heb je ze iig kleiner en de kwaliteit is even goed als 192 Kb. Ongeveer iig. |
|
|
|
|