return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Loveparade!!!!!! (pg. 2)
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
Fan vad jag önskar jag kunde ha vart med öfr jag VET att ni hade det så satans bra för sipobitch ringde mig som jag hade bett han göra, jag hörde inte så mycke för det var sånt sjukt drag i bakgrunden men jag hörde han säga bla. "Står här å kollar ut över en halvmiljon pers.... bladunk dunk bla bla... så grymt coolt... bla bla dunk dunk"

Nästa år ska jag med !!!
reveal
verkar onekligen ha varit sjukt bra! det är väl fan att pengabrist ställer till det så mycket :(
sipowitz
Hittade en schysst bild till :-)

WoberT
Wiiiieeeeeeeeee!!!

Jag va oxå där.. =D .. åkte ner på torsdagen o gick på Tresor.. sen blev det Love from above med bl.a. PvD o Tiësto på fredagen.. paraden på lördagen o Lovestern Galaktika på lördagskvällen.. sen åka hem igen 6.20 på morgonen trött o jävlig. ;) .. skriver lite mer sen när jag hinner.. ska ju fan till jobbet nu.. usch.. har ju haft semester i 2v =). Bilder tog jag en del oxå.. kommer upp sen
Dj_Irish
Jag var minsann också där :)

Första gången på 3 år som jag satte min fot på paraden. Skönt att det var något mindre folk detta året än '99 och 2000. Tidningarna uppksattade besökar antalet till 750 000 pers vilket är något mindre än när det peakade på 1.2-1.5 miljoner (beroende på vilket källa man använder).

Love from Above med Tiesto och PvD var given på fredagen men tyvärr fick jag en liten känsla av "been there done that". Colombia Halle var fullknökat men vi hade helt klart riktigt roligt.

På Lördagen efter paraden stack vi till Love Base och såg på Kaylab vs. Reloop (Oliver Klitzing bägge två). Fantastiskt set! Dansade konstant i 2 timmar till den mannen (något jag sällan gör nuförtiden). Hennes & Cold som gick på efteråt var också en höjdare. Efter det var det bara att trycka in sig på Techno golvet och höra Andreas Krämer blåsa skiten ur besökarna med stenhård techno.

Love Base hade 70 DJs på 10 olika dansgolv och självklart missade man en massa. Miss Shiva och Da Hool t.ex. Tomcraft såg jag bara de första 25-30 minuterna av men det jag hörde var det riktigt bra!

Förrästen, både Tiesto på Love from Above och Pete Tong på paraden spelade vad som verkade vara en ny remix på Radiohead's Street Spirit. Jag har en gammal remix från 1999 eller nått sånt som heter Wonky vs. Radiohead men den låter helt annorlunda. Någon som hört något om nya remixer på denna låt? Street Spirit är av mina absolut favorit låtar bland de icke-elektoniska genrerna så jag måste veta vilken remix some spelades :p
mjz
Kom precis hem fråm jobbet, sov väldigt gott inatt... :)

Loveparade var en riktig upplevelse, hela paraden var typ perfekt från början till slut, stämningen på vår lilla vagn var nog rätt svårslagen, det skönaste innan vi rullade in på tiergarden var ändå när vi körde under en viadukt och ljudet dunkade tillbaks från alla håll.
Sitter och kollar på bilder nu ska se om man hittar nåt från det, här är lite sköna bilder iaf, ska väl framkalla mina bilder tagna med engångskamera så småningom :)



Fin utsikt över tiergarden :D



Den här bilden gillar jag verkligen, finns inte en millimeter utanför scenen där det inte finns människor...



...och inte blir det sämre en kilometer bort. :)



Bild uppe från våran vagn, jag och sipowitz står antagligen 2 centimeter utanför bilden i nedre högra hörnet... :)



Vagnen utifrån, tagen från innan paraden började, och vilka filurer är det som står och håller på dom bästa platserna där uppe tror ni? ;)





Tror våran vagn kanske kan va den längst ner på den här bilden, svårt att kolla på utan att böra hoppa och dansa som en galning är det iaf...
SteveTranz4ever
Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkktttt alltså... fan att man e fattigare än en pungråtta.... pengar ställer bara till allt för mig :p Bristen på det då...

Det har väl sagts att detta var sista LP på ett tag... nån som kan dementera ?
Dj_Irish
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det har väl sagts att detta var sista LP på ett tag... nån som kan dementera ?


Jag kan lätt dementera detta: Det har sagts så varenda jävla år så långt jag kan minnas. Varje år samma historia, LoveParade blir inte av pga ditten och datten om det blir av så är det för sista gången yada yada.

Love Parade blir av nästa år oxå eftersom det är big business för alla involverade. Arrangörerna, Staden Berlin m.m.
mjz
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkktttt alltså... fan att man e fattigare än en pungråtta.... pengar ställer bara till allt för mig :p Bristen på det då...

Det har väl sagts att detta var sista LP på ett tag... nån som kan dementera ?


snackade med en för övrigt rätt snygg berlinbo hela vägen hem från malmö och hon sa att det hittils inte varit ett år när det inte sagt att det inte ska va nåt nästa år... lät också på henne som LP var mycket mindre för två år sen och lite mindre förra året, fast jag kommer inte ihå hur mycket jag överdrev när jag berättade hur stort det var i år heller... ;)

jag kommer iaf va där nästa år... :)
sipowitz
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkktttt alltså... fan att man e fattigare än en pungråtta.... pengar ställer bara till allt för mig :p Bristen på det då...

Det har väl sagts att detta var sista LP på ett tag... nån som kan dementera ?


Nopsi en nästa år också!

Miss Proximus
that was another spectacular Loveparade weekend :)
WoberT
WIIEEEE!!! fan så skoj det va.. skönt o va hemma dock..

Åkte ner på torsdagen o installerade oss på hotellet, jag, teza o jocke holm.. strom o co. kom på ett annat hotell.. lite tråkigt men det funkade.. Sen blev det Tresor på kvällen.. började med att gurra inte fick in sin kamera så jana fick hänga den mellan benen .. haha till slut så kom vi in o maken till tuff lokal får man leta efter.. massa rum o trappor o grejer.. mysig liten park utanför oxå.. stenhård techno va det som gällde i bankvalvet o lite houseaktig musik där uppe.. ljudvolymen kan beskrivas som ENORM!!!.. tur att man hade öronproppar.. en mäktig upplevelse att stå där i bankvalvet dansandes till techno i mörkret med endast ett fåtal lampor blinkandes o röken låg tjock..

Fredagen ägnades åt att gå en sväng på stan o sen blev det förfest på ströms hotell.. sen bar det av mot The Love From Above med bl.a PvD och Tiësto.. ruskigt bra musik men lite väl trångt.. på nedervåningen framför scenen gick inte o va så vi placerade oss på läktarna över.. trångt där oxå men det funkade.. ett + den kvällen va att jag slapp betala för bratwursten jag köpte..

Vaknade kl 16 på lördagen o insåg att paraden hade börjat.. ajaj inte bra.. blev o skynda sig på som fan.. först en lillrunda på stan o köpa lite kläder o sen bar det av till paraden.. när vi satt i taxin precis innan vi va framme så började det spöregna.. skitkul .. vi tog skydd under träden men sen lättade det upp så vi begav oss in mot mitten av tiergarten.. jäävlar va folk det va.. inte lätt o komma fram.. placerade oss till slut precis intill dj-klotet, lirade gjorde bland annat tomcraft och rush.. tyvärr så hörde man inte så mycket på grund av alla förbannade tyskar med sina oerhört irriterande visselpipor.. o jag som glömde öronpropparna.. men men det va en mäktig upplevelse iaf..

Kvällen ägnades åt att packa väskorna o sen bege sig av mot Lovestern Galaktika.. hann som tur va komma in innan blank & jones hade spelat klart.. det va inte nåt vidare drag på publiken o lite låg ljudvolym men lirade bra det gjorde B&J.. tyvärr återigen så va tyskarna där med sina förbannade visselpipor o förstörde en del av upplevelsen.. dom borde fan förbjudas.. efter B&J kom Lovestern Galaktika Project upp på scenen o körde live.. dom va där men det va garanterat playback.. inget vidare drag då .. lite mesig eurotrance.. sen skulle DJ Sammy gå på men då kom Dance Nation upp på scenen istället till allas förvåning.. lite mer cheezy eurotrance.. så vi gick till hall 17 där Starsplash körde riktigt skön musik.. lätt bästa hallen.. gick senare tillbaka till Main Hall o nu spelade DJ Sammy.. blev väldigt positivt överraskad måste jag säga.. han körde ruskigt bra musik.. dansade som en galning.. fick ett litet léende på läpparna när han drog igång en lite hårdare variant av Heaven..
Va inne en sväng i Techno hallen men det va det mesigaste jag varit med om..det va absolut inte techno som spelades där inne.. så vi vände direkt..
Tyvärr va vi tvungna o dra tidigt för bussen hem gick 6.20.. .. men det va en jäkligt rolig kväll.. Satt bredvid 4 riktigt äckliga o svettiga danskar som hade varit på Lovestern Galaktika på vägen hem.. usch va dom luktade illa..

sen ett litet tillägg.. ETT STORT JÄVLA MINUS FÖR ATT DET INTE GICK ATT FÅ TAG PÅ VATTEN UNDER 2 EURO.. usch o fy va dåligt.. va pank o höll på att törsta ihjäl.. 20:- för 0.2L vatten är fan inte billigt.. så va det på alla fester dessutom.. snåla jävlar..

Jag ska garanterat tillbaka nästa år..

Edit: Bilder kommer snart..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement