return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 
Skumma drömmar....
View this Thread in Original format
St_Andrew
E det bara jag eller drömmer man väldigt skumt? Imorse innan jag vakna hände nog det skummaste jag varit med om..
Jag drömmde om att jag var nånstanns i nån sorts korridor med ett monster i som jag skulle bekämpa (öhhhh).. Jag kastade massa småstenar (stenar i korridorer??) på monstret men inget hände o han (eller hon vem vet..) blev bara agressivare o agressivare... Så hittade jag en jättestor sten som jag skulle kasta på han för att döda han.. Men så fick jag inte upp stenen för min arm liksom fastnade o jag kunde inte röra den, oså fick jag panik för att monstret kom närmare så jag tog i allt vad jag hade o slungade stenen rätt i ansiktet på han... Då hände det skumma (allt hitills har väl vart normalt eller? :) ),jag vaknar upp av att min mobil landar på golvet... Jag hade kastat iväg mobilen när jag sov o trodde jag slängde en sten på ett monster! :S (till saken hör det att jag nyss fått tbx min mobil från en lagning som kostade 1500kr pga av att jag tappa den i marken o spräckte displayen...)

Då till mina frågor:
Hur fan lyckades min mobil hamna i handen för det första?
Gör man allt som man drömmer i verkligheten oxå fast med nått annat?
Nån som kan tyda drömmar?
Hänt er något liknande?
Behöver jag poffesionell hjälp? :P
NooN
1: Jag har inte aning.
2: Troligen inte (se nedan)
3: Det sägs att det finns folk som kan göra det...
4: Javisst.
5: Nej du.

Jag hade min skummaste dröm någonsin igår (iaf som jag minns).
Det var någon sorts blandning av en massa tv och dator-spels titlar som jag var med i, bl.a Final Fantasy, Half-Life och Turok 2(!). Jag och mina följeslagare (final fantasy-vibbar), varav en som ser ut som Gandalf av nån anledning, kommer fram till nån slags grotta (när jag tänker på det efteråt så tror jag att jag har drömt om det här för). Grottan är bevakade av kanoner och monster modell STÖRRE. Jag och mina 6 medhjälpare spöar dom med dunder och brak. Efter det så ser jag en annan grotta i drömmen. Dock är den blockerad av ett stenras eller nåt. Jag blåser iaf bort stenarna med nåt vapen jag sett i Turok 2. Ut kommer en jävla massa Snarklings (Ni vet de där fula små ettriga jävlarna från H-L) och börjar attackera oss. Jag har plötsligt fått en jetpack och flyger upp i lufen medans mina polare dör som flugor. Men dom elaka små monstren kan flyga och har sönder min jetpack...Jag faller ner mot marken och vaknar precis innan jag ska slå i marken.

Jag har försökt att tyda den här drömmen och har inte riktigt kommit fram till nåt svar. Dock vet jag att slutet har nåt med min allra största fobi att göra, höjder. Nån som vill försöka?
TrancE_GyLLe
inget så där konstigt men jag drömmde förut att jag föll från träd men pricis när jag skulle slå i backen så får jag tag i en lian eller snöre så jag svingas upp i luften igen .. så upprepas proceduren om och om igen!!

en fall drömm till jag haft är att jag hoppar men min snowboard i ett jätte big jump så typ flygger/faller jag nernernerner för backen å sen när jag tror att jag ska krasha så landar jag lungt å fint!! ??:conf: senast jag drömmde snowboard drömmen så landade jag precis vid en stuga så jag knäppte av mej brädan å gick in i stugan.. där bjöd en gumma mej på nått drickbart.. hmmm mysko mysko..

jag pratar/mumlar saker i sömnen åxå.. haha vilka saker man kanske har sagt...

å nu till Andrews...
man rör sej i sömnen så du kan mycket väl ha tagit din mob å slängt på "mostret"..:)..

å jag tror INTE du behöver hjälp!!! :D ;)


[EDIT] Noon jag kan iaf konstatera att du spelar på tok för mycket dataspel!!!:D :D
NooN
quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
[EDIT] Noon jag kan iaf konstatera att du spelar på tok för mycket dataspel!!!:D :D


Kanske kan vara en flashback från den perioden då jag spelade som mest, för ungefär två år sen...Man vet aldrig.

Du verkar ha en massa tur i dina drömmar iaf.
Och jag har en polare som också pratar i sömnen. En gång när jag sov hemma hos honom frågade han om nåt nummer...Skitskumt.
TrancE_GyLLe
ja man skule ju egentligen spela in sitt snack på nå band när man sover... men en grej som omvandlar drömmarna till bild så man kan spela in dom på video.. de skulle var riktigt intressant...
de finns en sån apparat i ankeborg har jag läst.. undrar om sverige kommer börja importera därifrån.. :)
eller d kanske redan finns en sån på riktigt i kina eller nått.?? vad vet jag.. :conf:
Kongo_kim
Ok då vet vi. Väck aldrig St Andrew när han sover. Man kan få en mobil i huvudet:D ;)

Jag går väl och lägger mig strax.
Har jag nån sjuk dröm och jag kommer ihåg den imorrn så får ni veta va d som pågår i min skalle.

En sjuk dröm jag hade , Jag spelade på Trance Energy :eek:
NooN
quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
ja man skule ju egentligen spela in sitt snack på nå band när man sover... men en grej som omvandlar drömmarna till bild så man kan spela in dom på video.. de skulle var riktigt intressant...
de finns en sån apparat i ankeborg har jag läst.. undrar om sverige kommer börja importera därifrån.. :)
eller d kanske redan finns en sån på riktigt i kina eller nått.?? vad vet jag.. :conf:


Det fanns ju med i Final Fantasy-filmen, en maskin som spelade in drömmar. Vore jävligt läckert att kunna se om dem :D
AC.
Den värsta drömmen(?) jag upplevt var för något år sedan, på sommaren.
Jag låg och sov på ute på altanen våran i solen. Sovande eller medvetande som jag var fick jag för mig att min far var på insmygande för att skrämma mig. Jag försöker resa mig upp från att ligga på mage men mina armar lyder inte. Jag kan inte röra min armar. Jag känner min förvånad över att inte kunna röra vandra genom kroppen medans jag fortfarande tror min far är på väg... Jag försöker ytterligare en gång att resa på mig men så gott som chanslös är jag då endast lyckas röra på mina armar några få futtia centermeter. Jag försöker även ropa ut till min far att jag hört han i takt med att jag försöker öppna mina ögon. Mitt rop blev mest ett difustmumel och mina ögon möts av ett mestadels vitt sken och sikten är inte mer än på sin höjd en halvmeter, förmodligen blädad av den stark skinande solen. Jag försöker ytterligare igen att resa på mig denna gång lite mera panikartat och med mera kraft. Denna gång lyckas jag och återfår även min talförmåga och full syn. Jag inser då att jag förmodligen legat och sovit och inbillad mig att min far varit på insmygande vilket han inte alls var igentligen.


Andra mindre skumma drömmar (om man även dem kan kalla det för drömmar)

Är att jag legat och sovit fullt medevetande om at tjag sovit i mitt rum, i min säng, haft sten koll på om folk kommit och gått i mitt rum, om det har ringt eller inte. Jag har till och med i detta tillstånd lyckats ligga och tänka vidare, som en dröm i en dröm.

Allt detta har kommit efter jag allt mer och mer tränat på att försöka bli mer och mer medvetande om att jag drömmer för att kunna styra mina drömmar och froma dem mer efter mina behag. Goda teken på att man drömmer kan tex vara felaktigheter som troll kör inte sportbilar, hur mycket man än vill så kan man inte flyga utan hjälpmedel i verkligheten. allt som oftast är drömmar väldigt osammanhängande vilket gör drömmar än mera "lättupptäckta"
JayBee
quote:
Originally posted by St_Andrew
E det bara jag eller drömmer man väldigt skumt? Imorse innan jag vakna hände nog det skummaste jag varit med om..
Jag drömmde om att jag var nånstanns i nån sorts korridor med ett monster i som jag skulle bekämpa (öhhhh).. Jag kastade massa småstenar (stenar i korridorer??) på monstret men inget hände o han (eller hon vem vet..) blev bara agressivare o agressivare... Så hittade jag en jättestor sten som jag skulle kasta på han för att döda han.. Men så fick jag inte upp stenen för min arm liksom fastnade o jag kunde inte röra den, oså fick jag panik för att monstret kom närmare så jag tog i allt vad jag hade o slungade stenen rätt i ansiktet på han... Då hände det skumma (allt hitills har väl vart normalt eller? :) ),jag vaknar upp av att min mobil landar på golvet... Jag hade kastat iväg mobilen när jag sov o trodde jag slängde en sten på ett monster! :S (till saken hör det att jag nyss fått tbx min mobil från en lagning som kostade 1500kr pga av att jag tappa den i marken o spräckte displayen...)

Då till mina frågor:
Hur fan lyckades min mobil hamna i handen för det första?
Gör man allt som man drömmer i verkligheten oxå fast med nått annat?
Nån som kan tyda drömmar?
Hänt er något liknande?
Behöver jag poffesionell hjälp? :P


vilken tur för dig att jag råkar vara en dröm expert :)

Hur lyckades mobilen komma i din hand? inte så konstigt. mänskliga drömmar är väldigt sammomspunna med våra liv. vi agerar alltid till vår omgivning när vi sover, det är bara vi som lurar oss själva att tro att vi är "avstängda". finns många exempel, prata i sömnen med folk som är vakna, kissa i trappan eller garderåben. finns tillochmed en kille som gick upp och körde med sin bil i sömnen i usa :)

Du som är vaken kan oxo påverka en sovande människas dröm. om din kompis sover över hos dig efter en fest eller nått, testa gå fram till honom och viska "banan" i hans öra. gör det ett par gånger och sen när han vaknar så kommer han säga att han såg dig i sin dröm och att du hadde sagt banan till honom. Kroppen vet altså att det är du som säger det, den passiva hjärnan säger till att den känner igen rästen... det är "andrew" säger den och smälter in i drömmen. det förklarar varför jag svarade min mamma i sömnen när hon frågade om jag hadde somnat :)

oftast så är drömmen kopplad till verkligheten antingen bara av tankar av saker du nyligen gjort eller oxo något "konkret" som ett pip. (pipet kan då höras i drömmen och om du i verkligheten inte vet var ljudet kommer ifrån kan det lätt göra dig galen i drömmen, kanske att du är i ett jätte stort rum med kontroll paneler överallt och ett pip men du vet inte hur du kan stänga av det, du letar efter pipet men hittar ej)(eller om du vet som jag vart min klock radio är så kan det hända att du stänger av den i sömnen och vaknar sent till jobbet förvånad att den är avstängd.)

Det bästa är om du tyder dina egna drömmar. man behöver ingen expert för det. det är ju väldigt enkelt och logiskt och oftast så vet du bättre än någon annan. det kanske var att monstret som kom mot dig var något som hänt dig myligen.. någon som du inte kunnat förhindra? typ en räkning på 1500 :toothless det är ioförsig inte positivt att du vaknade när du dog tycker jag i alla fall fast det gör inget för det kommer alltid i vågor typ. det bästa är om du vaknar antingen efter att du klarat dig eller om du vet i drömmen att du drömmer eller om du får göra om.. jag brukar få göra om, åker monster truck runt ett smalt hörn uppe i bergen och ramlar jämt ner men får jämt börja om igen till sjag klarar det och sen vaknar jag. Det kan oxo ha med självförtroendet att göra. ibland så hittar inte hjärnan en bild att representera allt i drömmen. om jag drömmer om min chef så känner jag ju igen honom men om du drömmer om ditt ex: dåliga självförtroende kanske det representeras av ett monster :)

drömmar är som att gå eller andas :) du behöver verkligen ingen hjälp utan bara bättra ditt riktiga liv om du har väldiga problem. men alla har vi mardrömmar någon gång.. jag lovar jag har haft värre än sådär, oftast har jag typ riktigt läskiga mardrömmar fast jag har intehaft dem på länge men lyssna på denhär.

" jag är i mitt eget hus fast allt är mycket större än det borde och det finns fler rum än det borde.. allting är jätte gammalt och trasigt som i ett spökhus och växer mossa på väggarna och så. jag är längst ner i antrén med en söt tjej som jag känner (fast igentligen känner jag henne inte alls) och så börjar huset skaka, smuts och dam faller från taket. helt plötsligt spräcks dörren bakom mig och en zombie av något slag sträcker in sin hand som ur en film. han är blåaktig som om man legat under vattnet och ruttnat i flera år. jag tittar inte för att se vad som händer och springer upp för trapporna och tar tjejens hand och drar med henne. men det skumma är att helt plötsligt blir trapporna fler och fler och det går sönder bakom oss och det närmar sig. nu är det sönder fallande trapporna rakt bakom oss och vi hinner nätt och jämt hoppa av vid 2:a våningen. men jag får inte en sekund att tänka för det kommer fler zombisar från alla håll förutom uppåt så vi går upp för nästa trappa och samma sak händer igen, de går sönder bakom oss. vi klarar oss upp och går in i mitt rum. det är tyst och lungt ett tag och jag pratar lite med tjejen.efter nån minut så hör vi att det kommer något utanför min dörr men som tur är så ligger det en avsågade hagelbrakare i mitt rum fast med bara 3 i ammo. jag skjuter ner den första och så helt plötsligt kommer en in-brakande genom fönster rutan och jag skjuter honom och sen kommer en till från pappas rum och jag blåser iväg honom och nu kommer det fler från alla håll jag tidigare nämt och några som jag inte nämt.. från alla håll kommer de, krypande, haltande med händerna utsträckta mot oss. det kommer närmare och närmare och börjar slita i mina kläder men jag slåss tillbaka fast till ingen nytta. tjejen försvinner i havet av zombisar och jag börjar blöda och så skakar huset igen och allt börjar falla. sen går golvet och taket sönder och jag ramlar ner i avgrunen med 50 zombisar och sen blir det svart och sen vaknar jag "

and this one time at band camp... föresten har jag berättat om de gigantiska fästingarna som kan klättra i tak och försöker suga blod ur mig? eller den onda katten med vingar och röd lysande ögon som la ägg i mina föräldrar? eller när tyranosaurus rex åt min mamma :D
sipowitz
MMM jag har har nog haft en av de konstigaste "realitydrömarna"... absurdum realitetiten på latin (not) ;-)

Jag jobbade som tidningsbud för ett par år sen och hela tiden var man livrädd för att försova sig, man går ju trots allt upp klockan 2 på natten... och jag brukade inte gå och lägga mig i tid..

Något år efter att jag slutat så drömde jag detta: ¤ Vaknar... tittar på klockan, 0715... arghh försovit mig.. ajaj...börjar fundera på hur jag ska lösa det... kommer på, ahh jag kan ta bilen och hinna ändå... springer snabbt ner i köket och slänger upp en kastrull på spisen och poppar upp popcorn... sen kastar jag mig ut i bilen och kör ut till rundan... precis när jag lagt första popcornet i första brevlådan....¤

Så vaknar jag, hoho, och asgarvar ;-)

St_Andrew
quote:
Originally posted by JayBee
vilken tur för dig att jag råkar vara en dröm expert :)

Hur lyckades mobilen komma i din hand? inte så konstigt. mänskliga drömmar är väldigt sammomspunna med våra liv. vi agerar alltid till vår omgivning när vi sover, det är bara vi som lurar oss själva att tro att vi är "avstängda". finns många exempel, prata i sömnen med folk som är vakna, kissa i trappan eller garderåben. finns tillochmed en kille som gick upp och körde med sin bil i sömnen i usa :)


Det där har jag faktiskt hört talas om ganska mycket när jag tänker efter, har en kompis lillebrorsa som gick in o kissa i hans föräldrars sovrum, nice värre, men måste det vara så att det är sammankopplat med en dröm? Typ att han trodde i drömmen att han var på en toalett då eller?

quote:
Du som är vaken kan oxo påverka en sovande människas dröm. om din kompis sover över hos dig efter en fest eller nått, testa gå fram till honom och viska "banan" i hans öra. gör det ett par gånger och sen när han vaknar så kommer han säga att han såg dig i sin dröm och att du hadde sagt banan till honom. Kroppen vet altså att det är du som säger det, den passiva hjärnan säger till att den känner igen rästen... det är "andrew" säger den och smälter in i drömmen. det förklarar varför jag svarade min mamma i sömnen när hon frågade om jag hadde somnat :)


haha det där är alltid en teori jag haft, har försökt den på en som låg o sov på en fest genom o viska massa fula tjejer samt vissa otrevliga saker... han svarade på med "mmmm" "o det går ju inte" o liknande... fan va vi garva åt han.. :haha: :haha:

quote:
oftast så är drömmen kopplad till verkligheten antingen bara av tankar av saker du nyligen gjort eller oxo något "konkret" som ett pip. (pipet kan då höras i drömmen och om du i verkligheten inte vet var ljudet kommer ifrån kan det lätt göra dig galen i drömmen, kanske att du är i ett jätte stort rum med kontroll paneler överallt och ett pip men du vet inte hur du kan stänga av det, du letar efter pipet men hittar ej)(eller om du vet som jag vart min klock radio är så kan det hända att du stänger av den i sömnen och vaknar sent till jobbet förvånad att den är avstängd.)


Hmmm detta ger mig en teori, min mobil ringde eller liknande men jag var för trött för att orka fatta att den gjorde det o tryckte istället bara på no men behållde den i handen, nått i min hand fantiserade min hjärna ihop till en sten... Kan det vara så att armen fasta först för att nån del av min hjärna var tillräckligt smart för att fatta att den där ska jag inte kasta iväg medans min andra del kämpade för sitt liv o tog i som fan för att kasta iväg "stenen"?

quote:
Det bästa är om du tyder dina egna drömmar. man behöver ingen expert för det. det är ju väldigt enkelt och logiskt och oftast så vet du bättre än någon annan. det kanske var att monstret som kom mot dig var något som hänt dig myligen.. någon som du inte kunnat förhindra? typ en räkning på 1500 :toothless det är ioförsig inte positivt att du vaknade när du dog tycker jag i alla fall fast det gör inget för det kommer alltid i vågor typ. det bästa är om du vaknar antingen efter att du klarat dig eller om du vet i drömmen att du drömmer eller om du får göra om.. jag brukar få göra om, åker monster truck runt ett smalt hörn uppe i bergen och ramlar jämt ner men får jämt börja om igen till sjag klarar det och sen vaknar jag. Det kan oxo ha med självförtroendet att göra. ibland så hittar inte hjärnan en bild att representera allt i drömmen. om jag drömmer om min chef så känner jag ju igen honom men om du drömmer om ditt ex: dåliga självförtroende kanske det representeras av ett monster :)


Hmmm grejen e den att jag vet ju inte om monstret dog eller inte, jag slängde ju den stora stenen på honnom men jag vakna ju när min mobil dunsade i golvet... kanske var monstret min mamma som chatade att jag skulle städa mitt rum :p
appråpå det där med att starta om så har det hänt mig flera gånger att mina bra drömmar fortsätter efter att jag vaknat (för tidigt) o varit skitförbannad på att det bara varit en dröm, eller att jag drömmt en dålig dröm o vaknat o sen somnat om o drömmt en bättre version av drömmen, så lite verkar man ju kunna styra iaf =)

quote:
drömmar är som att gå eller andas :) du behöver verkligen ingen hjälp utan bara bättra ditt riktiga liv om du har väldiga problem. men alla har vi mardrömmar någon gång.. jag lovar jag har haft värre än sådär, oftast har jag typ riktigt läskiga mardrömmar fast jag har intehaft dem på länge men lyssna på denhär.


Hehe tro inte jag e värsta problembarnet nu, jag tar det inte så allvarligt, tyckte mest det var så skummt att jag levde mig in så fruktansvärt...

quote:
" jag är i mitt eget hus fast allt är mycket större än det borde och det finns fler rum än det borde.. allting är jätte gammalt och trasigt som i ett spökhus och växer mossa på väggarna och så. jag är längst ner i antrén med en söt tjej som jag känner (fast igentligen känner jag henne inte alls) och så börjar huset skaka, smuts och dam faller från taket. helt plötsligt spräcks dörren bakom mig och en zombie av något slag sträcker in sin hand som ur en film. han är blåaktig som om man legat under vattnet och ruttnat i flera år. jag tittar inte för att se vad som händer och springer upp för trapporna och tar tjejens hand och drar med henne. men det skumma är att helt plötsligt blir trapporna fler och fler och det går sönder bakom oss och det närmar sig. nu är det sönder fallande trapporna rakt bakom oss och vi hinner nätt och jämt hoppa av vid 2:a våningen. men jag får inte en sekund att tänka för det kommer fler zombisar från alla håll förutom uppåt så vi går upp för nästa trappa och samma sak händer igen, de går sönder bakom oss. vi klarar oss upp och går in i mitt rum. det är tyst och lungt ett tag och jag pratar lite med tjejen.efter nån minut så hör vi att det kommer något utanför min dörr men som tur är så ligger det en avsågade hagelbrakare i mitt rum fast med bara 3 i ammo. jag skjuter ner den första och så helt plötsligt kommer en in-brakande genom fönster rutan och jag skjuter honom och sen kommer en till från pappas rum och jag blåser iväg honom och nu kommer det fler från alla håll jag tidigare nämt och några som jag inte nämt.. från alla håll kommer de, krypande, haltande med händerna utsträckta mot oss. det kommer närmare och närmare och börjar slita i mina kläder men jag slåss tillbaka fast till ingen nytta. tjejen försvinner i havet av zombisar och jag börjar blöda och så skakar huset igen och allt börjar falla. sen går golvet och taket sönder och jag ramlar ner i avgrunen med 50 zombisar och sen blir det svart och sen vaknar jag "


Läskigt =)

quote:
and this one time at band camp... föresten har jag berättat om de gigantiska fästingarna som kan klättra i tak och försöker suga blod ur mig? eller den onda katten med vingar och röd lysande ögon som la ägg i mina föräldrar? eller när tyranosaurus rex åt min mamma :D


Den sista var den en bra dröm eller dålig dröm? :P

Tack för ett bra svar föresten :D
Dioxys
quote:
Originally posted by AC.
Den värsta drömmen(?) jag upplevt var för något år sedan, på sommaren.
Jag låg och sov på ute på altanen våran i solen. Sovande eller medvetande som jag var fick jag för mig att min far var på insmygande för att skrämma mig. Jag försöker resa mig upp från att ligga på mage men mina armar lyder inte. Jag kan inte röra min armar. Jag känner min förvånad över att inte kunna röra vandra genom kroppen medans jag fortfarande tror min far är på väg... Jag försöker ytterligare en gång att resa på mig men så gott som chanslös är jag då endast lyckas röra på mina armar några få futtia centermeter. Jag försöker även ropa ut till min far att jag hört han i takt med att jag försöker öppna mina ögon. Mitt rop blev mest ett difustmumel och mina ögon möts av ett mestadels vitt sken och sikten är inte mer än på sin höjd en halvmeter, förmodligen blädad av den stark skinande solen. Jag försöker ytterligare igen att resa på mig denna gång lite mera panikartat och med mera kraft. Denna gång lyckas jag och återfår även min talförmåga och full syn. Jag inser då att jag förmodligen legat och sovit och inbillad mig att min far varit på insmygande vilket han inte alls var igentligen.



har haft en liknande grej rätt länge, är som att man vaknar när man är som tröttast! manbara stirrar upp i taket och känenr att nånting är påväg mot en.. jag får en känsla av att det är som ett mörkt moln bara, en ande eller något.. som flyger rätt in i magen på en och skakar om en som värsta eppilepsi fallet :nervous: man är helt paralyserad och kan inte röra sig eller skrika.. ända man kan göra är att lyssna och stirra rakt upp i taket!

hänt mig ett antal gånger förra året och iår :nervous:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement