return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Nothing But You op schandalige wijze op nr.1 in de Top 40?
View this Thread in Original format
jploveparade
Ik zag vanochtend in het Algemeen Dagblad dat Paul van Dyk's single Nothing But You op nummer 1 staat in de Nederlandse Top 40 van week 35 (1 sept 2003)

Het geintje van ID&T om deze plaat massaal op Mysteryland te verkopen voor 2 drankbonnen tesamen met de verschrikkelijk overdadige airplay op Radio538 en Yorin zijn hier zeer waarschijnlijk de oorzaak van.

De plaat heeft natuurlijk zijn kwaliteiten en hing de afgelopen weken rond plaats 30 in de charts, waarschijnlijk door de vele DJ's die deze single aanschaffen. Prima, dat siert hen.

Het feit is dat in een land een kleine maar trouwe groep PvD fans is die hun favoriete DJ koesteren als een parel. De rest van het publiek heeft weleens van de naam gehoord en denkt dat het een Nederlandse pianist is. Nu wordt kunstmatig dit evenwicht bruut verstoord door massa-hysterie ondersteund door ID&T.

Ik protesteer met klem tegen deze situatie! De heer Van Dyk is geen idol. Hij zegt zelf: "I am not a popstar". Paul heeft het geld niet nodig, ID&T blijkbaar wel.

Wat een rare stap om een zeer bescheiden (getrouwde) man zonder enig sterrenpopentieel opeens te gaan lopen hypen door hem kunstmatig op 1 te laten belanden. Is er een Paul van Dyk in Concert in de planning?
De gedachte aan een Feyenoordstadion vol schreeuwde tienermeisjes doet me al schudden (en dan bedoel ik niet vanwege het hoge aantal korte rokjes...)

Ik hou me hart vast dat het slechts een drukfout was... :nervous:
Ding Chavez
Welkom in de wondere wereld die marketing heet.
Three 'O Three
En dan ook nog zo'n klotenummer :mad:
Cosmic
Dat meen je niet.....:whip: :whip:

Als t nou een goed nummer is idd... Op deze manier kunnen ze elke plaat wel op 1 krijgen. 1 woord: Schandalig
magrec
Tsja moet ie maar niet een rete commercieel nummer maken, inclusief videoclip. Strakke actie van id&t/paul van dyk
robin
ik ben het weer volkomen met u eens.

quote:

Ik protesteer met klem tegen deze situatie! De heer Van Dyk is geen idol. Hij zegt zelf: "I am not a popstar".

"i'm not a popstar". op 43 minuten 50 seconden :D

vind t wel goeie tune, red t zeker niet bij for an angel, maar toch wel oke
Disney
Leuk nummer, maar dit zijn wel Pim Fortuyn praktijken natuurlijk.

Toen werd er een stokje voor gestoken anders had die Joling ook nog op 1 gestaan.
HBtje
buitengewoon triest van ID&T om zo'n groot man financieel uit te gaan melken. Vindt dat PvD gewoon gebruikt wordt door ID&T, want die kunnen het geld wel gebruiken http://www.tranceaddict.com/forums/...15&pagenumber=9 <- hier kan je zien dat ID&T bijvoorbeeld maar 400.000 euro winst heeft gemaakt met Mysterland, dus denken ze het zo ff uit te breiden... triest hoor
jploveparade
quote:
Originally posted by HBtje
buitengewoon triest van ID&T om zo'n groot man financieel uit te gaan melken. Vindt dat PvD gewoon gebruikt wordt door ID&T, want die kunnen het geld wel gebruiken http://www.tranceaddict.com/forums/...15&pagenumber=9 <- hier kan je zien dat ID&T bijvoorbeeld maar 400.000 euro winst heeft gemaakt met Mysterland, dus denken ze het zo ff uit te breiden... triest hoor

LOL! :toothless
robin
quote:
Originally posted by HBtje
kan je zien dat ID&T bijvoorbeeld maar 400.000 euro winst heeft gemaakt met Mysterland, dus denken ze het zo ff uit te breiden... triest hoor

bye bye party eiland!
:D

jploveparade
Die getallen zijn slechts richtlijnen! Aangezien er meer dan 40.000 man waren en de drank al snel uitverkocht was schat ik de winst op minstens 650.000 Euro

Ps: de huur van het terrein was 1 miljoen Euro. Nog 7 Mysterylands en Haarlemmermeer is van zijn Floriade-schuld af :D
moogwai
Hehe.. nou je het zegt, had ik echt niet over nagedacht.. maar zoveel singles hoef je niet te verkopen wil een plaat op 1 komen.

Ik heb de single nu ook thuis liggen, van de resterende bonnen hadden wij er ook 3 gekocht, want drank was toen amper meer te verkrijgen :(

Tja marketing... :rolleyes:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement