|
Vad röstade ni?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Diskussion kring dagens valreslutat |
|
|
| ScuL |
| får inte rösta som holländare ;) men det ser tyvärr mörkt ut för ja-sidan hittils :( |
|
|
| dbl |
| röstade tyvärr inte.... va så jäkla bakis idag så jag orkade inte hänga med pappa när han skulle rösta och sen när jag skulle iväg och handla tänkte jag ha tagit det på vägen, men då glömde jag ju röstkortet... hmmmm :/ |
|
|
| St_Andrew |
| Får inte rösta eftersom jag bara e 17.... o jag har nu bestämt mig för att så snabbt jag kan lämna detta konservativa tro-att-vi-e-så-jävla-bra landet.... |
|
|
| ScuL |
| Det här har stora konsekvenser för min (möjliga) framtid om jag vill flytta till Sverige. Det e nästan säkert att det kommer bli svårare att få jobb eftersom alla storforetag flyttar sina huvudkontorar. Valutakursen kommer definitivt att sänka när det händer.. Det betyder att jag skulle tjäna mer pengar om jag stannar i Holland. Grr :whip: |
|
|
| teski |
Jag röstade NEJ..
*nickar* |
|
|
| reveal |
| vallokalerna stängde kl 2000, och då är man fan inte bakis längre... tycker det är synd att en sån banal grej som bakfylla ska stoppa folk från att utnyttja sin rösträtt... fast det är såklart upp till var och en |
|
|
| Nicke |
| quote: | Originally posted by reveal
vallokalerna stängde kl 2000, och då är man fan inte bakis längre... |
I värsta fall kan man vara det.. :toothless |
|
|
| ice_key |
| Röstade så klart NEJ!... hade vi gått med i EMU så hade priserna på mat stigit.... kolla bara på Holland :( |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by ScuL
Det här har stora konsekvenser för min (möjliga) framtid om jag vill flytta till Sverige. Det e nästan säkert att det kommer bli svårare att få jobb eftersom alla storforetag flyttar sina huvudkontorar. Valutakursen kommer definitivt att sänka när det händer.. Det betyder att jag skulle tjäna mer pengar om jag stannar i Holland. Grr :whip: |
att företagen flyttar på valutan är inte riktigt sant...
det stämmer att fler och fler företag flyttar från sverige men det beror på de höga skatter vi har här...25% moms t.ex., outrageous!
att påstå att företagen flyttar bara pga. valutan kan ju ganska snabbt motbevisas eftersom de flesta företagen också handlar med andar företag utanför europa så det blir ju fortfarande olika valutor :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ice_key
Röstade så klart NEJ!... hade vi gått med i EMU så hade priserna på mat stigit.... kolla bara på Holland :( |
suck att jag ens orkar diskutera men jag klarar inte sånna argument :p
se det inte så kortsiktigt! priserna kommer ju att stiga mindre om vi skulle ha euron än om man har kronan, eftersom man då får en stark valuta samt en större konkerans... |
|
|
|
|