|
Vad har hänt?? P3 kör trance!?!?
|
View this Thread in Original format
| chjo |
Min kära rumskollega på jobbet har Radio på dagarna i ända, jag avskyr den mesta mainstreammusiken så brukar köra min winamp, men inte hela tiden. De senaste dagarna har de spelat klassiska trance-tunes på P3, trodde inte de va sant.
Just nu "Veracocha - Carte Blanche"
Innan de var det "Energy 52 - Cafe Del Mar" och "Chicane - Saltwater"..
Ball tycker jag.. kanske har med att det är SMC nästa vecka.?!? |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by n0bben-
shyst!
byter han inte kanal på radion då? :) |
Han skulle bara våga.. :p
Spelade Tiesto in Concert en hel dag för han för ett par veckar sen, han var inte så nöjd då.. |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by n0bben-
:)
men shyst alltså, har saknat en kanal som spelar trance..
p3 kan jag iaf tuna in utan problem :)
några speciella tider? |
Misstänker att det tyvärr är en tillfällighet :sadgreen: Men var iaf mitt i Pop Non Stop, 9:30-12.00.. vore ju kul om dom fortsätter spela lite sån musik, men ska väl inte hoppas för mkt, är ju Sverige vi bor i.. |
|
|
| ice_key |
| Detta är ingen nyhet att P3 spelar trance.... just då när låtarna spelades var det "Pop Non Stop" som produceras och hålls utav marcus stridsberg... som även höll i programmet P3 Mix innan :nervous: :nervous: Det är bara till att maila in till P3 och önska låtar... så kanske, kanske dom spelar just den låten du önskat :nervous: :nervous: |
|
|
| Kongo_kim |
finns ju BMU 91.6 här i stockholm.
även om dom mest spelar goa-skit |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by ice_key
Detta är ingen nyhet att P3 spelar trance.... just då när låtarna spelades var det "Pop Non Stop" som produceras och hålls utav marcus stridsberg... som även höll i programmet P3 Mix innan :nervous: :nervous: Det är bara till att maila in till P3 och önska låtar... så kanske, kanske dom spelar just den låten du önskat :nervous: :nervous: |
kanske inte är nytt att dom spelar trance, men inte direkt vanligt, speciellt inte att dom kör tre klassiska godingar i följd. |
|
|
| x-dream |
Hörde detta på jobbet blev lite glad då när man jobbade hårt :D....
Vart ju tre från en tranceklassikers.... |
|
|
| Glorie |
| nåt som var ganska coolt me P3 var att "Önska" det önskeprogrammet ni vet, körde "HuxFlux - Idiot" för ett tag sen! :D Ännu mer ovanligt me psytrance i etern. SJUKT bra :D weeeeeeeeee! (körde bil vid den tidpunkten och jag får nog erkänna att jag körde liiiite snabbare till den musiken) :p |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by Glorie
nåt som var ganska coolt me P3 var att "Önska" det önskeprogrammet ni vet, körde "HuxFlux - Idiot" för ett tag sen! :D Ännu mer ovanligt me psytrance i etern. SJUKT bra :D weeeeeeeeee! (körde bil vid den tidpunkten och jag får nog erkänna att jag körde liiiite snabbare till den musiken) :p |
hahahaha:D den där låten e fett skum:D ....den kom till och med på Red Bull Flugtag. Ni vet den där tävlingen vid kungsan :) |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
även om dom mest spelar goa-skit |
 |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by chjo
Min kära rumskollega på jobbet har Radio på dagarna i ända, jag avskyr den mesta mainstreammusiken så brukar köra min winamp, men inte hela tiden. De senaste dagarna har de spelat klassiska trance-tunes på P3, trodde inte de va sant.
Just nu "Veracocha - Carte Blanche"
Innan de var det "Energy 52 - Cafe Del Mar" och "Chicane - Saltwater"..
Ball tycker jag.. kanske har med att det är SMC nästa vecka.?!? |
P3 är lätt en av världens bästa radiostationer. De flesta av mina favoritlåtar genom tiderna har jag kommit i kontakt med via P3 (Malaria - Kaltes klares wasser, Fruendeskreis - Tabula Rasa II, Dub Sweden - Old house, Westbam - Celebration Generation, Dungen - Solen stiger upp, Prodigy - Out of space m.fl.). De bangar faen inte för att spela musik som de tycker om och inte som skivbolaget tycker de ska spela! |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
|
i second that! |
|
|
|
|