return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Party report: SMC dag 2 (pg. 2)
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
Tycker dtev ar synd att man inte fick träffa lite TAs man inte träffat förr...

Träffade iaf Lonne, Aendy, Zamzon, Kraith, mind såklart, Whiterussian... :)
Proximus
synd om deep dish mind, men det är arrangörens fel egentligen.

eftersom deep dish typ hatar ljus och allt som har med ljus å göra och vill ha det så mörkt som möjligt. iförrgår fick de en knäpp på näsan, samma sak med behrouz, men jag hoppas de inte överger sverige.

behrouz körde förövrigt årets bästa låt, men annars var han medelmåttig och rent av tråkig.

deep dish var helt ok men inte min stil för dagen, jag var inte på humör för sånt musik. dålig ljud gjorde det bara sämre.

devilfish var kungar, sina är ju helt makalös bakom skivspelarna, en kung helt enkelt.

och david westerlund körde på bra som fan.
zamson
Hörde på omvägar att Deep Dish sagt att dom aldrig mer kommer komma till Sverige. Det är tråkigt att sånt ska hända pga dålig planering. MEn dag 2 - då var alla problem lösta, ljudet var sjukt mycket bättre. Har fortfarande ont i öronen (nästa gång blire pluppar) :)
WhiteRussian
Bara jag som inte är så jätteimponerad som de flesta andra brukar va då...?

Visst, PvD var duktig, men jämför man hans set igår med andra så har jag hört många som var mycket bättre...
Bäst för mig i år är nog Marco V på Monday Bar i somras...
Kanske har och göra med att jag hade sett fram emot att göra Connected live i någon månad men inte fick höra den... :(

Annars håller jag med en del andra att det var rätt taskig publik på trance-golvet, jag pallar inte med spänninga östermalms-frillor... :rolleyes:

Även om musiken kanske inte var riktigt min på house-golvet så var stämingen verkligen på topp där inne!
Glada människor överallt!

Men men, allt som allt var det kul!
zamson
skön låt PVD lira...

Agnelli & Nelson - Holding on to nothing

fan asså jag blir tokig är en låt som jag fått på huvudet... men jag vet inte vad den heter! blir knäpp..ska sitta o tanka all låtar PVD spelat på senaste tiden :P
Aendy
quote:
Originally posted by WhiteRussian
Annars håller jag med en del andra att det var rätt taskig publik på trance-golvet, jag pallar inte med spänninga östermalms-frillor... :rolleyes:

När det blev för mycket gled jag ned på undervåningen och hoppade lite hiphop med hiphop-wannabeesen... de är en smula bättre än brat-wannabeesen! (Wannabeesen... brutalt ord, undrar om det ens är lagligt att säga/stava det så)
tjockis
äntligen kurerad från hårt festande!
jag tycker iofs att pvd borde ha släppt loss liiiiiite mer bakom spelarna, han såg lite väl stel ut för min smak...
men jävlar vicket set.
Can
jag tycker PvD var skittråkig..ingen publikkontakt..han bara står där å spelar sina skivor...skittråkigt...va inte där inne så mycke...
bäst dag 2 = HOUSE GOLVET!! Stonebridge, Axwell, Alf Tumble och resten...tror inte jag har skådad så bra stämmning i hela mitt liv i sthlm!! :eyes:
NbR
När spelade Alf Tumble på housegolvet?
Vilken tid alltså?

Stämningen på housegolvet (antar du menar det som var urban under måndaen om det inte var ett spec. housegolv i vip:en) kunde ju inte jämföras med prime på måndagen :) vilken glädje ...
Im loving it ;)

Jag får väl försvara PvD med att han hade liiite mer publikkontakt mot slutet, han dunkade ju faktiskt med näven i luften när han vred på basen efter breaken ;P)

Nä jag hade oxo förväntat mig lite mer av PvD men jag var dock inte missnöjd :) Han är väl ändå lite känd som "mannen som inte kan le"?

2 dagar till Picotto ..
mindshooter
Den här snubben diggade jag:

Värsta öronskydden...en förebild för oss som vill skydda öronen!

chjo
^ Skööön kille!!!!! :p

På tal om PvD's publikkontakt, jag har inte sett han live innan, så kan eg. inte kommentera. Men de spelningar man sett bandat så är det hans stuk, han står där o nickar med huvudet, det händer han hoppar lite. Men han är inte som Gielen o co som står o klappar och hejjer "fram" publiken..
Sand Leaper
Ang. PvD's publikumskontakt så avhenger det av humøret hans og av hvor han er. I land han ikke har spilt i før (eller så mye i) pleier han som regel å stå bom stille og bare konsentere seg om miksingen (f.eks. Subcity, Oslo og nå også her), mens da jeg så ham live i Berlin og på en video fra Gatecrasher var han helt med, fikk publikum med på trampeklapp, hoppet rundt i boothen sin osv. Så det kommer an på hvor trygg eller "hjemme" han føler seg der han spiller vil jeg tro. Kanskje Paul rett og slett er litt sjenert av seg når han ikke kjenner til omgivelsene så godt?:clown:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement