|
Wildwest op de grachten
|
View this Thread in Original format
| jploveparade |
Het is weer tijd voor een (spannend) waar gebeurd verhaal!
Als je aan het werk bent in Amsterdam centrum dan beleef je elke dag wel wat actie. Zo ook vandaag... :eek:
Ik reed rond 14:00hr via de Wolvenstraat de Keizersgracht op en zie een vent bezweet heen en weer rennen. Hij kijkt steeds naar de overkant waar iemand van 'Noord-Afrikaanse afkomst' zenuwachtig en vermoeid steeds de andere kant op rent.
Aha, de situatie is gelijk duidelijk: dief en achtervolger. Ik toeter naar de vent en schreeuw en wijs dat ie in moet stappen, maar die twee auto's voor me rijden niet door. Weer toeteren, en gelukkig haal ik de man bij de brug (Hartenstraat) in. Tegen die tijd had echter een collega van de man de dief ook al in het vizier, terwijl ik mijn bedrijfsauto op de brug zet springt de ene vent op de dief en werkt hem tegen de grond: "je hebt mijn laptop gestolen jij vuile tyfusmar...!"
De dief stribbelde flink tegen en kreeg een paar harde beuken tegen zijn hoofd en werd in een effectieve wurggreep op de grond gehouden. Ik blijf samen met die man ernaast staan om ontsnapping te voorkomen. "Iek heb nieks kestollen man!" "jaja en een beetje dreigen met pepperspray nou ik ken jou soort wel!" Bij elke beweging kreeg de dief en flinke vuistslag waarop ik hem waarschuwde dat hij zijn koppie moest gebruiken: geen buitensporig geweld want hij kan toch niet meer ontsnappen. Het leek te helpen. Al puffend naar adem dat ze de politie maar moesten halen. Die hadden het toegestroomde publiek gelukkig al gewaarschuwd.
Er bleek een andere dief te zijn de laptop had meegenomen. De politie arriveerde met motoragent en auto terwijl tegelijkertijd twee bouwvakkers de computer onder hun bouwkeet aan de overkant van de gracht hadden gevonden. Ondertussen was het halve politiekorps in uniform en in burger de buurt al in om de andere dief te vinden. Of die gvonden is weet ik niet.
Achteraf viel me het volgende op: dit was praktisch hetzelfde als met de twee Albert Heijn medewerkers. Slachtoffers die het niet pikken dat hun spullen gejat worden, dieven die hardhandig staande worden gehouden en met geweld in de hand worden gehouden wat toch moeilijk is gezien de adrealine die door je lijf giert. Omstanders die alleen kijken en niks doen...
De politie leek me veel respect te hebben voor de manier waarop de man de dief overmeesterd heeft, en ik hoop dan ook niet dat die eikel van een gaat lopen vertellen dat ie mishandeld is: hij kreeg de klappen omdat ie tegen stribbelde. Eigen schuld... :o |
|
|
| DJ_Massive |
dat heb je goed gedaan (Y)
zo beleef je nog eens wat eh :) |
|
|
| MaGiK54 |
| Hij is gewoon tegen een lataarn gelopen en heel errug ongelukkig gevallen. Heb jij klappen zien vallen, jij toch nie ;) |
|
|
| jploveparade |
Ik heb normaal altijd m'n camera bij me (vanwege schades aan de auto etc) maar die had ik vandaag dus vergeten vanwege het lange weekend... :(
Een foto van een dief in de houdgreep had zonder twijfel de kranten gehaald :stongue:
| quote: | | Hij is gewoon tegen een lataarn gelopen |
Eerder een Amsterdammertje. Die hadden ze nog het liefst in z'n kont geschoven, zo hyper waren die twee (later drie) 'slachtoffers' :haha:
Ik heb me trouwens verder niet gemeld als getuige of zo, en ben gewoon weer aan het werk gegaan. Ach als er iets in het nieuws zou komen dan ga ik wel effe op het bureau langs. |
|
|
| Switch |
| lol zoiets gebeurt ook echt alleen maar in amsterdam he? :/ |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Switch
lol zoiets gebeurt ook echt alleen maar in amsterdam he? :/ |
Kan inmiddels ook al een boekie vol schrijven wat er allemaal gebeurt rond het Holland Spoor in Den Haag. Werk er pas 4 a 5 maanden in de buurt, maar bijna elke pauze is weer spanning en sensatie. |
|
|
| arj1o1 |
| en hier gebeurd nooit wa |
|
|
| Teknikol |
hehe wazig hoor, dat soort dingen gebeuren hier nou nooit (klein dorpje enzo).
gelukkig maar:) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Kan inmiddels ook al een boekie vol schrijven wat er allemaal gebeurt rond het Holland Spoor in Den Haag. Werk er pas 4 a 5 maanden in de buurt, maar bijna elke pauze is weer spanning en sensatie. |
Als jij de verhalen hebt, back ik ze up met politierapporten :D
Ik lees en zie alles wat er gebeurt...niet normaaal. |
|
|
| Duke2003 |
| :D amsterdamstyle! "doet ie iets tegen mij? ram m in elkaar!" lijkt t levensmotto van veel mensen hier... |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Kan inmiddels ook al een boekie vol schrijven wat er allemaal gebeurt rond het Holland Spoor in Den Haag. Werk er pas 4 a 5 maanden in de buurt, maar bijna elke pauze is weer spanning en sensatie. |
maandje of geleden die Antilliaanse drugsdealer die 's avonds 19 uur dood werd geschoten:eek: Als ik een 30 min later naar de afhaalchinees was gegaan vanuit werk was er waarschijnlijk nog getuige van ook:eek: |
|
|
| Fkwebeman |
| Het enige spannende dat me in Groningen is overkomen, is dat me een gestolen fiets voor 4 euro werd aangeboden.. :D |
|
|
|
|