return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Citat (pg. 3)
View this Thread in Original format
Liza
quote:
Originally posted by mindshooter
sen skriver dom i tidningarna att alla som går på "rave" beter sig så...


dom skriver väl sällan att ALLA på rave knarkar. Men däremot att det är vanligt med droger och att beslag görs och att ungdomar arresteras.

Man skulle väl kunna dra en teori om att fler av dom som går på rave än någon annan fest tar droger därför att orka med att dansa längre.

Det är en teori likväl som att (extrem)feminister mer än någon annan grupp protesterar mot H&M- och manssamhället just därför att orka med att leva i det eller för att de helt enkelt förlorar på det eftersom de har utseendet emot sig.
mindshooter
så du menar att bara för att feminism inriktar sig på jämställdhet mellan könen och inte mellan alla raser\kön\åldrar\läggningar så är det inte bra?

Jämmställdhet är ett stort ord, feminism är ett ord för jämställdhet mellan könen... vad är det för fel att det finns ett ord på just det begreppet och att vissa lever efter det?

Det är väl bra att man kan tycka att t.ex djur är mindre värda men fortfarande vara feminist och tycka att kvinnor och männ är lika värda...
St_Andrew
quote:
Originally posted by mindshooter
så du menar att bara för att feminism inriktar sig på jämställdhet mellan könen och inte mellan alla raser\kön\åldrar\läggningar så är det inte bra?


Jag skulle inte vilja säga att feminist är ett ord för jämstäldhet mellan könen, snarare ett ord för kvinnors rätt. Inget fel med det, men jag står inte bara för kvinnornas rätt, jag står för ett totalt jämlikt samhälle, altså e jag inte feminist utan något annat.
Glorie
quote:
Originally posted by sipowitz
Hehe nedan kommer ett citat som jag fick tillskickat av mig, kommer kanske röra upp en hel del känslor... men faen, this is true!

_________________________________________

Ny dag, dags att reta upp folk! Inte avsiktligt, inte medvetet. Oh nej, detta var helt oplanerat, jag är oskyldig som ett lamm.

Varför är det så att de som är emot ditt och datt alltid är minst lämpade för just ditt och datt? Avskyr du matematik är du säkert inte lagd åt det matematiska hållet. De som är emot porrindustrin är dåliga på sex, lider av undermåligt självförtroende. Vissa avskyr att festa för att de inte har någon att festa med. Ibland hör man folk prata om hur mycket ragg det är ute på krogen, och irriterar sig på detta. Som observatör lägger man då också märket till, att samma som irriterade sig på festragget oftast är fula. Visst kan det tyckas att hela utelivssystemet är uttjatat och hjärndött i varje skrymsle, ragg och råsupande. Jag är själv av den åsikten, men det måste ändå påpekas att de som stör sig på enskilda detaljer som just raggnigen, ofta ÄR fula. Femenisterna tillhör också allt för ofta kategorin ”fula” Dom stör sig på att vackra kvinnor får fördelar, tyvärr är vi genetiskt programmerade att föredra fagra anleten än femenisternas gristrynen. Sen har vi alla vänsterfjollor som nu besudlar nationen med sin kommunistsmörja. Dessa är ofta fattiga outbildade ungdomar som irriterat sig på rikare folk sedan ung ålder. Högertokar är ofta äldre och kommer ofta från rika familjer i storstaden med ”fin” utbildning. Feta hatar att motionera och ofta även sport i allmänhet, för att dom är dåliga på detta. Folk som hatar internet har aldrig lärt sig använda internet eller datorer. Folk tenderar att - lustigt nog - avsky det dom inte är bra på.
Då är frågan, vad ÄR bra och vad ÄR dåligt egentligen?
Mitt svar är att det inte finns något bra eller dåligt.
Sup, knarka, spela in porrfilm för all del, bara ni har vett nog att se saker från andras synvinklar. Skildra er verklihetssyn ur andras ögon så lär ni med tiden märka ett och annat. Saker är så solklara som de verkar.

-------------------------

Den partiledare som drar detta som sitt valtal inför nästa val kommer jag rösta på hehe



Inlägg som det här sänker kvalitén på TA något så kopiöst. Jag lägger mig inte i nån feministdiskussion, som följer efter, utan kommenterar just det första inlägget. (Och den person som skrivit det där, som sipowitz postade, torde vara skadad.) Jag brukar inte bry mig om såna här inskränkta inlägg i forumet, men det här gör mig uppriktigt förbannad.

"De som är emot porrindustrin är dåliga på sex?"
"Feminister är fula och har gristrynen?"
"Vissa avskyr att festa för att de inte har någon att festa med?"

Jag förstår verkligen inte hur man ens kan formulera sig på det här sättet, snacka om fördomar. Men nu vet man iaf vilka här som tycker det här är bra skrivet, rätt, "true" etc. Det är ialla fall bra att man får se era rätta färger!

Fy fan.
Liza
quote:
Originally posted by Glorie
Inlägg som det här sänker kvalitén på TA något så kopiöst. Jag lägger mig inte i nån feministdiskussion, som följer efter, utan kommenterar just det första inlägget. (Och den person som skrivit det där, som sipowitz postade, torde vara skadad.) Jag brukar inte bry mig om såna här inskränkta inlägg i forumet, men det här gör mig uppriktigt förbannad.

"De som är emot porrindustrin är dåliga på sex?"
"Feminister är fula och har gristrynen?"
"Vissa avskyr att festa för att de inte har någon att festa med?"

Jag förstår verkligen inte hur man ens kan formulera sig på det här sättet, snacka om fördomar. Men nu vet man iaf vilka här som tycker det här är bra skrivet, rätt, "true" etc. Det är ialla fall bra att man får se era rätta färger!

Fy fan.

Haha. Ja, men även om det är överdrivet så håller nog många med om att han/hon har en poäng.
Jag tyckte det var lite roligt och förstod vad personen menade med att det ofta hängde ihop.
Att de som är emot porrindustrin är dåliga på sex tex är kanske lite snurrigt. Men jag blir iaf inte förbannad pga det. Så jävla jobbigt är det inte tycker jag :)
dbl
quote:
Originally posted by mindshooter
dbl: Varför tror du att tjocka kvinnor är det finaste som finns i typ sydamerika medans det är tvärtom här?


om dem gillar det så får la dem göra det... men dem flesta i världen tycker nog tvärtom.. eller nog.. dem gör det
dbl
quote:
Originally posted by mindshooter
så du menar att bara för att feminism inriktar sig på jämställdhet mellan könen och inte mellan alla raser\kön\åldrar\läggningar så är det inte bra?

Jämmställdhet är ett stort ord, feminism är ett ord för jämställdhet mellan könen... vad är det för fel att det finns ett ord på just det begreppet och att vissa lever efter det?

Det är väl bra att man kan tycka att t.ex djur är mindre värda men fortfarande vara feminist och tycka att kvinnor och männ är lika värda...


klart att det ska vara jämställdhet, men vad har jämställdhet med om en trådsmal tjej e underklädesmodell?????

för det e ju feminister som håller på att klaga på det.
mindshooter
quote:
Originally posted by St_Andrew
rörelse som arbetar för kvinnans fulla (ekonomiska, sociala o. politiska) likställighet med mannen



quote:
Originally posted by St_Andrew
Jag skulle inte vilja säga att feminist är ett ord för jämstäldhet mellan könen


säger du itne emot dig själv nu? eller håller du inte med ordboken?

tror du seriöst att feminister jobbar för att kvinnor ska få mer rätt i samhället än män? Då har du fel, för feminism är precis som det står ovan ett arbete för jämstäldhet mellan könen, inte ett arbete för att ta över tronen...
mindshooter
quote:
Originally posted by dbl
klart att det ska vara jämställdhet, men vad har jämställdhet med om en trådsmal tjej e underklädesmodell?????

för det e ju feminister som håller på att klaga på det.


feminismen propagerar för att kvinna ska ha mer rätt i samhället än vad dom har nu, vilket oxå inefattar rätten att se ut hur dom vill och bli behandlade rättvist utan att bli dömda hela tiden.

när en standard sätts upp som är så pass skev som den är då jobbar dom mot att denna standard upprätthålls, såklart.

FOLK MÅR DÅLIGT AV ATT FÖRSÖKA BLI SÅ DÄR SMALA
dbl
quote:
Originally posted by mindshooter
feminismen propagerar för att kvinna ska ha mer rätt i samhället än vad dom har nu, vilket oxå inefattar rätten att se ut hur dom vill och bli behandlade rättvist utan att bli dömda hela tiden.

när en standard sätts upp som är så pass skev som den är då jobbar dom mot att denna standard upprätthålls, såklart.

FOLK MÅR DÅLIGT AV ATT FÖRSÖKA BLI SÅ DÄR SMALA


jag ser inget fel alls i dem modellerna... ok, nåra kanske ser för smala ut.. vissa gillar det, men jag föredrar ju liiite mer kött kanske.. hehe

men vadå... e det nån som ser ut så som vill vara modell.. låt henne vara det....
modell modét ändras hela tiden.. just nu har det varit trådsmala brudar... men jag har redan sett flera modeller som börjar komma som inte alls e lika trådsmala.... modé

och spela roll egentligen.... om några fjortis brudar vill se ut som dem och får anorexia får dem ju fan skylla sig själva.. skaffa bättre självförtoende eller nått.

bara för att det finns massa manliga modeller som e muskelberg typ har inte jag börjat gymma hela dagarna vilket inte e mycket bättre än att ha anorexia. e ju knappast bra att träna för mycket.

och vadå kämpat för att få se ut hur dem vill.. klart som fan att dem får det... vem säger att dem inte får det???

sen finns det såklart dem som pratar om att dem ser ut på ett sätt och inte tycker om dem... men vadå... det pratas om varenda en.

esteter t.ex... jag gillar inte alls deras typer av kläder och dem som verkligen överdriver med det typ... men det skiter la jag i.. jag gillar inte den stilen bara..

snobbar... finns många som hatar dem och tycker att varenda en av dem e sviniga vilket dem knappast e.. klart att det finns dem som ser ner på andra, men många e inte alls sånna.. inte en enda av dem jag känner och som dem känner i sin tur...

trance:are.... hur många e det inte som tycker att dem som går runt i neon färgade kläder e helt dumma i huvudet.
titta bara på första gången jag träffade mind och vizay när vi skulle till voyageII (tror jag det va) och vi sätter oss på mcdonalds och käkar... det första som händer e typ att några fjortisar börjar tracka ner på oss.. eller nja.. försöker iallafall.. vi bryr oss ju inte direkt.. va ju ganska kul egentligen.

hårdrockar, punkar etc.... etc.... precis samma sak.

såhär kan man hålla på hur länge som helst...
så det e ju knappast bara kvinnor det gäller.. gäller lika mycket män i denna frågan, men inte e det en massa män som håller på att tjafsa om det.


däremot säger jag det igen.. e inte alls emot jämställdhet, men det e allt... resten e bara en massa skit snack

Liza
quote:
Originally posted by mindshooter
dbl: Varför tror du att tjocka kvinnor är det finaste som finns i typ sydamerika medans det är tvärtom här?


Dom har haft en framgångsrik feministrörelse? :D
reveal
Det är skillnad på feminist och feminist. Precis som det är skillnad på vegetarian och vegetarian. Ni förstår vad jag menar ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement