return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Homoadoptioner
View this Thread in Original format
reveal
Fortsätter min serie "seriösa" debatter :)

Vad tycker ni om homoadoptioner?

Läs mer på:
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10061377
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6
http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...3_852__,00.html
quilly
Tycker inte detta är nått bra, strider mot naturen redan från början. Med risk för upprörde åsikter, men jag är strikt emot både partnerskap och homoadoption..
zamson
Jag ser inga som helst problem för att homosexuella ska kunna få adoptera. Det är ju många homopar som idag skaffar barn genom hjälp av utomstående. Ser inte varför ett barn skulle få sämre uppväxt. Alla ska ha rätt att ha barn. Många kommer säkert med argumentet - barnet kommer bli mobbad i skolan osv. ÄÄÄ det tror jag inte - vi lever i ett modernt samhälle.

Till er som tycker att homopar inte ska ha rätt till att skaffa barn lägg gärna fram era argument och utveckla dom gärna lite mer än att "det strider mot naturen"
dbl
ser inget fel i det... många homopar e bättre föräldrar än dem riktiga föräldrarna och det e la bättre om dem har föräldrar än att dem sitter på nått jävla barnhem eller e på gatan.
Gaby
Det viktigaste för ett barn är att växa upp i ett kärleksfullt hem, sen ifall det är ensamma mamma, två pappor, mormor, fosterpappa, osv spelar det ingen roll. Har man gett detta barn all kärlek och tid ett barn förtjänar så blir det ett barn som kommer att ha ett bra liv.

Mobbad kan barn med världens snällaste mamma och pappa ändå bli. Barn mobbar barn pga alla möjliga anledningar, om man inte har homoföräldrar så har man väl utomstående tänder??? :whip:

det är min åsikt det...
SWE_TRANCE
Jag är lite kluven i frågan om det är okey för homosexuella att adoptera... :cool:
Däremot tror jag inte att det svenska folket (samhället) är redo för detta. Var inte så längesedan man tillät aktenskapet mellan homosexuella. Allt får ha sin gång, tror inte det blir bra om man tillåter allt möjligt på kort tid. Det krävs ju en viss anpassan för att "vanligt" folk inte ska titta snett osv på såna här familjer..

Som det ser ut idag så tror _JAG_ att samhället skulle ha svårt att acceptera detta.
nekholm
Hmm.. Jag vet inte.. Vad skulle ni själv tycka om att ha 2 farsor? Men bara de har allt bra så är det väl ok. Jag är neutral.
St_Andrew
Helt klart klurig fråga, eftersom det överhuvedtaget finns en debatt så visar väl det på att forfarande finns en hel del fördommar, om fördommarna finns så finns det risk att barnen råkar illa ut. samtidigt som nån nämde tidigare så kan ju barn råka illa ut ändå! jag e nog för att dom ska få adopterea....
staz
fine imho, tycker de ska behandlas likadant som vilket annat par som helst..
skulle själv bli så jävla lack själv om jag var homosexuell och blev fråntagen en massa rättigheter bara pga det..
reveal
Är det en rättighet att kunna få ha barn?

AC.
Även om den till stor del sker på andra nivåer än vad den gjort tidigare.
Två män lika så två kvinnor kan ej skaffa barn och helt sonika ska de då inte göra det då heller.
Vi må leva i ett modernt samhälle men inte finns det mindre rasism eller fördommar för det. Barnen lider väldigt stor risk att draddas innan det blivit acepterat med homoadoptioner!
Sverige risker förlora möjligheten att adoptera från flera andra länder om homoadoptioner tilllåts.
Barn behöver två sidors uppfostring!Det är inte en rättighet att kunna få barn! Det är någonsom ligger i naturens hand att välja åt oss.

Tacka veta jag Kristendemokraterna som fortfarande är uttalat emot detta!
robstar
Känner att jag inte har nått med nån annans val om adoption att göra, homo lr stright.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement