return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 5 
Trance Reviews - Oktober 2003
View this Thread in Original format
CygnusX
Het idee (gepikt van het frans forum :D) is om nieuwe nummers die je in een liveset hoort, op vinyl koopt, downloadt, ... hier kort te reviewen. Om het overzichtelijk te houden komt er om de maand een nieuwe thread en zou ik willen vragen of iedereen zijn posts doet in de volgende vorm :

de naam van het nummer of de vinyl/cd
korte review
eventueel je persoonlijke score

Als je ze gedownload hebt, gelieve dan de naam van de releasegroep weg te laten. Wat vinden jullie van dit systeem? Iemand suggesties om het overzichtelijker/handiger te maken? Het lijkt me wel handig om nieuwe nummers te leren kennen of als je een paar dagen afwezig bent geweest (remember Pumaz' afwezigheidsthread).
CygnusX
Balthazar - Insanity [Dumonde Dub]
Vrij goed nummer van Dumonde, naar't schijnt hebben ze het op TE 2002 gedraaid en is het pas vrij recent geID'd (correct me if I'm wrong). Niet de beste Dumonde remix ooit, maar toch de moeite.
7/10

Andain - Beautiful Things [Photon Project Mix]
Een geweldige uplifting remix. Voor degenen die Photon Project niet kennen, ze hebben DJ Tiesto - Magik Journey voor Tiesto gemaakt (grotendeels) en Photon Project - Enlightenment gaf me kippenvel + tranen in mijn ogen toen ik het de eerste keer hoorde. Ik verkies deze remix net boven de Gabriel & Dresden remix. Quality stuff!
8.5/10

M.I.D.O.R. & Six4Eight ft. DJ Precision - Far East
Waardige opvolger voor 7th Heaven/Cloud City, alhoewel deze niet echt in de buurt komt. Let ook op de mooie Inzite remix. Beiden tracks krijgen dezelfde score van me :
7/10

Boss@nova - Stone Cold
Degenen die naar Antwerp Is Burning begin dit jaar geweest zijn kennen het ongetwijfeld nog wel; het was de theme + Tiesto opende ermee. Tegenwoordig draait Armin hem volop (16 jaar Illusion, A State Of Trance vorige week, ...). Mannelijke vocals vind ik niet vlug mooi, maar deze mag er wel wezen. Als je me nu zou vragen wat het perfecte openingsnummer voor een set is, dan zou ik deze uitkiezen.
8/10
Gladius
mja, goed idee, maar the thing is, ik heb van de meeste tracks geen flauw benul of ze al dan niet recent zijn, laat staan dat ik weet dat ze in oktober verschenen zijn...
maar swat, kzal is wa zoeken en een paar probere te becommentariëren =>...

-Glad

btw, cygnus, nice da ge in zo'n creatieve bui zijt, een paar leuke threads hebbe we zeker nodig!
Tiger777
ja, tis juist... het werd hier vreselijk stil... :nervous:
enfin. Ik zal er ook aan denken als ik nog is thuiskom met een reeks plaatjes. :)
pooley
Kzou zeggen, maak een thread waar geen gezever inkomt (jaja tga moeilijk zijn :) ) en daar gewoon elke keer in te zetten wat er uitgekomen is op welke dag - week
Gemakkelijk om het bij te houden en up to date te blijven
En in deze thread kunt ge het dan bespreken
tor8024
quote:
Originally posted by pooley
Kzou zeggen, maak een thread waar geen gezever inkomt (jaja tga moeilijk zijn :) ) en daar gewoon elke keer in te zetten wat er uitgekomen is op welke dag - week
Gemakkelijk om het bij te houden en up to date te blijven
En in deze thread kunt ge het dan bespreken

daarvoor hebben we het new releases discussion forum.. :)

anyway..

Origene - Sanctuary (Harry Lemon Remix)

Een van de betere nummers dit jaar.. Steady beat, heel lekkere vocals.. Veel atmosfeer ook. Kortom: zalige progressive trance!

9/10

Wideband Network - Orbit (Airwave Remix)

Een van L-Vee's mindere nummers.. Er komt nooit echt een climax, het valt wat stil na de break (ook met mannelijke vocals trouwens). Plus de snare drum past helemaal niet..

6/10
Gladius
Echano - Imagine (2003 Remake)
staat op de tranceaddictsUnite3. zaaaalig rustig en chill, die stem op den achtergrond doet het volledig voor mij. zeker in mennen top10 van dees jaar.

9/10

blank & jones ft robert smith - a forest (original mix 2003)
denk ni door veel volk gekend, dus daarom deze vermelding. Ik was de afgelopen dagen op zoek naar vocaltrance, en ik stuitte op dit.
nen tijd gelede was ik hevige fan van b&j, maar de laatsten tijd hebben ze ni echt meer goei uplifting stuff uitgebracht imo. zalig nummer, met heel den tijd ne groovy beat derin, ik vind het wel eens wat anders, vooral omdat het een male vocal betreft (wat ik normaal ni goe vind)

8/10
CygnusX
Random Project - Mind Pleasure [Andrea Montorsi Mix]
Een mix tussen zweverige uplifting trance en hardtrance. Geslaagd nummer! De andere remixen heb ik nog niet gehoord.
7.5/10
Eagle`
Firewall - Sincere
doet de ronde sinds mei al maar nu pas gereleased op ASOT lable, lekkere tune van lange, echt sublieme build-up imo. Dan de pulser remix, maakt het gewoon af vind ik,typische lekkere pulser bassline, clap, synthz, bovendien is de build-up iets anders dan bij original en nog vetter naar mijn gevoel.

Score: 9/10 original mix
10/10 pulser remix

doet lange remix de rond op de hub ook, maar nog niet beluisterd ;)
tor8024
^^ lange mix = original mix

zalig nummer trouwens, zeker in mijn top 10 van dit jaar!

pulser mix is crap, sorry..

Pumaz
quote:
Originally posted by Gladius
blank & jones ft robert smith - a forest (original mix 2003)

Nog wat info erond : Robert Smith is (of was) de zanger van The Cure, een rockgroep die vrij populair was een jaar of 10 geleden. En 'A forest' was een van hun hits... Het werd al eens gecoverd door onze Minimalistix (vrouwelijke zang) en euhm, je kan hem vinden op oudere fruityloops op de map 'covers'.
Oh ja, nog iets... Robert Smith kreeg ooit een gastrolletje (of stemmetje beter gezegd) in de Amerikaanse tekenfilm 'South Park'...

Als dat nu geen nuttige info is:rolleyes:
Gladius
quote:
Originally posted by Pumaz
Als dat nu geen nuttige info is:rolleyes:

:) tx, ik dacht al da ik die stem van ergens kende =)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement