return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Det snöade här i natt ( skåne)
View this Thread in Original format
sipowitz
Ska det vara så??? Inte faen ska det snöa i oktober väll?

Kommer då inte ihåg att det snöade under oktober när man var liten.. iofs så hade det ju en benägenhet att aldrig någonsin snöa när man var liten.. Fastän man ville ut och åka pulka hehe
quilly
Snööööööö -----> vinterdäck och fyhjulsdrift. :))

HAr ju vart minusgrader i stora delar av Sveriga i veckan, så dröjer nog inte länge.

Klart, Hässleholm borde väl inte bli vitt än ?!?!
sipowitz
quote:
Originally posted by quilly
Snööööööö -----> vinterdäck och fyhjulsdrift. :))

HAr ju vart minusgrader i stora delar av Sveriga i veckan, så dröjer nog inte länge.

Klart, Hässleholm borde väl inte bli vitt än ?!?!


Oj gammal info i min profil såg jag hehe, jag bor ännu mer söderut nu.. mot malmö hållet...

nä faen det ska inte snöa tycker jag...
SteveTranz4ever
Morsan bor ju sen några år tillbaks i Malmö med sin SkaaaUUnee gubbe... han påstår att det aldrig blir kallare än 16+ grader i SkaaaUUnee så ni behöver nog inte oroa er för långvarig snö...

Vinterdäcken åker väl på som vanligt runt julafton här i Lapplands Väsby ;)
Dj_Irish
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
han påstår att det aldrig blir kallare än 16+ grader i SkaaaUUnee så ni behöver nog inte oroa er för långvarig snö...


Jag antar att du menar 16 MINUS grader. Annars vill jag flytta till den del av skåne han bor, och det omdelbart! :p
dbl
hörde av en att det hade snöat i sthlm.
usch... vågar inte ens tänka på när snön kommer hit till götet där det alltid e sommar och sol och 35+ grader och tjejer som springer runt i bikini hela dagarna... mmmmm :p
ScuL
det tar cirka tva till tre månader innan den första snö ska komma hit :(
OM det ska komma faktiskt.. grr.... :whip: hatar holländska regnvinterna :whip:
reveal
har sagt det förr och kommer säga det fler gånger
snö är grymt :D
sipowitz
quote:
Originally posted by reveal
har sagt det förr och kommer säga det fler gånger
snö är grymt :D


Helt rätt, snö är grymt... det värsta skit som överhuvudtaget finns... inte faen snöade det när man var mindre - och då ska det #%"%¤#%%%% #¤"#¤ "#% 2"¤#"% #¤#%# "#%"#¤#¤"#¤ "#&¤%/%/(//&/("¤"#¤#"¤ 34"#¤"#¤ &#%¤&# inte göra det nu heller...

Aftonbladet imorgon
SNÖ, så dåligt är det
- VI HAR -
HELA
LISTAN

(är det inte konstigt att de alltid har hela listan?
Hybrid
omg det är kallt ute :nervous:

när börjar det bli varmt igen här i sverige (jag har aldrig varit här på vinterna)

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Hybrid
omg det är kallt ute :nervous:

när börjar det bli varmt igen här i sverige (jag har aldrig varit här på vinterna)


He he... det kommer bli bra mycket kallare innan det blir varmt igen och det är först i mars :D

Men det är så också att man fryser mer och upplever det som mer kallt när det är nära 0 grader för luften är så fuktig så när det fryser på mer och luften blir mer torr så fryser man inte lika lätt.

Som när jag gjorde lumpen i Luleå där luftfuktigheten är bra mycket mer torr än tex. här i Sthlm så frös man inte ett skit med lite kläder på när det var 15 minus...
Kallaste vi hade då var 35 minusgrader under 2 dygn...
Hybrid
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
He he... det kommer bli bra mycket kallare innan det blir varmt igen och det är först i mars :D

Men det är så också att man fryser mer och upplever det som mer kallt när det är nära 0 grader för luften är så fuktig så när det fryser på mer och luften blir mer torr så fryser man inte lika lätt.

Som när jag gjorde lumpen i Luleå där luftfuktigheten är bra mycket mer torr än tex. här i Sthlm så frös man inte ett skit med lite kläder på när det var 15 minus...
Kallaste vi hade då var 35 minusgrader under 2 dygn...


ja.. jag har hört det med fuktiga luften här..
på island är det samma temperatur men mycket varmare för det finns inte fuktigheten i luften.... so man kan säga att sverige är kallare än island :D (men inte på sommaren)

Mars, eh? ... nånting att se fram emot :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement