|
Vakter (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
vad är det kränkande i det? jag är inte riktigt säker på att jag förstår |
det är sättet dom säger det på som gör det...
det var liksom inte för att kolla läget sådär för att vara snäll...utan snarare som att säga "jasså vad har du tagit då?" osså tittar dom på en med en nervärderande översittarblick. Spänner upp sig och ställer sig ivägen... |
|
|
| Glorie |
| quote: |
vad är det kränkande i det? |
meningen i sig är ju inte kränkande.. det är undermeningen såklart.
från vaktens sida är det ju inte ett vänskapligt "hej, hur mår du?" (som vi anv. i dagligt tal med våra kompisar) han (vakten) har ju direkt en misstanke om att (i det här fallet) kenny är berusad eller hög. Och det känns kränkande för honom eftersom han vet att han inte alls är det och att vakten ändå frågar, väcker en misstanke... (jag tror personligen vakter slänger sig med det standarduttrycket, för de har inge annat att säga.. haha) Typ ett trevligt "välkommen" eller vad som?
f.Ö.
har jag då iofs inte råkat ut för nån vakt som behandlat mig illa...men jag har då sett vakter som varit helt galna alltså... (man har inte trott sina ögon) bara agerat buffliga mest för att visa sin pondus mot stackars killar (har aldrig sett nåt mot nån tjej faktiskt) som inte alls är för berusade eg. det är mer att de haft en attityd eller nåt.. killarna alltså.. det är ju helt och hållet förståeligt eftersom ingen vill bli bortföst av nå "släpp ugnen-vakter" under riktigt ståhej. Det är ju pinsamt ju för alla inblandade.
Därför har de kanske käftat emot och det är DÅ vakterna går i gång..
En annan sak... de civilare som ranta runt på Devotion... jag skulle kunna tänka mig (som jag redan har skrivit) att de hade kunnat plocka in min kompis den kvällen.. för hon var så jääääkla trött att hon inte orkade hålla huvudet upprätt... och man KAN ju faktiskt bli trött.. liksom.. (hon blir det av alkohol) Vi hade nog bara tur att ingen tog med sig henne till stationen för ett pissprov.. å det är det som gör mig arg.... deras agerande på devotion.. hörde ju en massa i efterhand...
iofs var ju det civilare.. nu snacka vi vakter ... hmmmz :D
--->Amnezia.. haha, springa runt halvön? snackar vi strömpis i örebro elle? ;) fan va elakt av dem :)
--->Mindshooter, ne du har rätt.. det är inte extremt.. Hon är ju lika mycket människa och lika mycket värd som vem som helst annan.. Det finns andra artiklar (intressanta) i ämnet på expressens hemsida.
De som är intresserade kan ju läsa ena i alla fall:
"Krogcheferna: förlåt oss Ylva" |
|
|
| Aendy |
| Hmm, själv är jag rötägget i vakt kontra kroggästförhållandet. De få tillfällen jag är i Lund har jag i princip gjort mig ovän med varenda vakt jag stött på. Jag vet att deras jobb är att stoppa icke-studenter från att komma in på studenthaket men det är ju dit in jag vill. Eftersom jag vet att jag inte blir insläppt möter jag alltid vakten med en ojuste attityd från start (har gott sällskap av min verbalt slagkraftiga polare) för att till slut snacka in mig via ev. chefer, ägare, barpersonal eller helt enkelt mygla mig in. För Reveal, visst vart du lite imponerad i somras? |
|
|
| vegvisaren |
Mina erfarenheter:
Jag har aldrig haft problem med vakter oavsett hur mycket jag har druckigt. Mycket därför att jag vet hur dom fungerar. Ibland får jag frågan "Du ser lite full ut, hur mycket har du druckigt?"
Enkel psykologi i detta fall är inte att säga sanningen utan det vakten vill höra. Ett svar som "Ett par öl" räcker. Helst utan att sluddra. En polare sa sanningen, typ 8 öl, sen var det kört...
Sen lönar det sig inte att argumentare med en vakt som mina polare ibland gör. Dom har redan bedömt dig ´icke lämplig´ som kroggäst. Sen kan du snacka hur mycket som helst.
En annan grej som jag vet funkar ibland är att stanna till, söka ögonkontakt med vakten och bara säga tjena, läget? Får ofta svaret, välkommen.
Får man ett nej, så går man vidare, och kommer in på nåt annat ställe. |
|
|
| staz |
Får man ett nej, drar man fram baseballträt och knogjärnen och gör köttfärs av vaktsvinen. Sedan kastar man den stinkande färsen i närmsta soptunna och ber krogägaren rulla fram den röda mattan åt en. När den är framrullad så borstar man av sina kläder och går in med näsan i vädret.
skämt åsido. |
|
|
| zamson |
| Jag måste säga att jag respekterar vakter som respekterar mig. Jag går inte till ställen där man måste "chansa" och vakterna är svin. Då känner jag mig inte hemma. Dom gör sitt jobb men det hindrar dom inte från att bemöta andra människor på ett bra sätt. Vakter som nekar en behöver inte vara oschyssta eller uppfattas som oschyssta... d e sånt man märker av. Fast schysstaste vakterna är ju dom som släpper in mig överallt :p |
|
|
| zamson |
Haha kom på en sån skön sak som hände när jag var i London senast. Jag och en polare hade lyckats komma in på The Gallery Turnmills (båda var under 18 så vi hade tuuuuuur). Armin spelade och jag på sånt jävla toppen humör. När vi skulle ut från klubben gav vaktchefen oss en flyer och sa..
vakten - Hey, come next week! Top djs Paul Oakenfold and Judge Jules.
jag - Sorry we won't be able to make it
vakten - Why not?
jag - We're from Sweden - it's a long way to travel.
vakten - I'll tell you what mates, if you come from Sweden next friday I´ll buy you both a drink :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by zamson
Jag måste säga att jag respekterar vakter som respekterar mig. Jag går inte till ställen där man måste "chansa" och vakterna är svin. Då känner jag mig inte hemma. Dom gör sitt jobb men det hindrar dom inte från att bemöta andra människor på ett bra sätt. Vakter som nekar en behöver inte vara oschyssta eller uppfattas som oschyssta... d e sånt man märker av. Fast schysstaste vakterna är ju dom som släpper in mig överallt :p |
exakt.. vakter som respekterar en får själva respekt.
finns hel schyssta vakter.. som e hel sköna.
sen kan ju självklart dem också vara lite smågriniga ibland pga att massa jobbiga människor som tar upp köerna o sånna som springer fram o tebaka o sånt.
men alltid trevligt med schyssta vakter som man kan stå o snacka med....
hatar dock dem vakter som tror dem e något.... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by dbl
exakt.. vakter som respekterar en får själva respekt.
|
gäller inte det precis alla människor? |
|
|
| vegvisaren |
| quote: | Originally posted by zamson
Haha kom på en sån skön sak som hände när jag var i London senast. Jag och en polare hade lyckats komma in på The Gallery Turnmills (båda var under 18 så vi hade tuuuuuur). Armin spelade och jag på sånt jävla toppen humör. När vi skulle ut från klubben gav vaktchefen oss en flyer och sa..
vakten - Hey, come next week! Top djs Paul Oakenfold and Judge Jules.
jag - Sorry we won't be able to make it
vakten - Why not?
jag - We're from Sweden - it's a long way to travel.
vakten - I'll tell you what mates, if you come from Sweden next friday I´ll buy you both a drink :) |
En bra vakt, så ska de låta:D
Sånt hör man sällan i sverige. Attityden är hårdare trist nog.
Men man måste nog komma utomlands för att det skall hända. Ska själv till New York i övermorgon. Får se hur vakterna e där... |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by reveal
gäller inte det precis alla människor? |
jo, men nu pratar vi la änna inte om alla människor utan just vakter
EDIT: o neee.. gäller inte alla människor.
typ lumpen när dem nya kom o man hade lite streck på kläderna så respekterade dem ju en, men inte fan respekterade jag dem.
bla en grej... hehe.. rätt ball.
jag va påväg ut o så kommer en av dem nya o precis går in genom dörren o ska hålla upp den åt mig.. men iallafall så hade vi en spegel i hallen så jag ställde mig framför den o satte på mig min basker o rättade till den och så.. trodde han skulle släppa dörren, men det gjorde han inte så jag testade det hela o stod kvar en liten stund o "rättade" till baskern ännu mera o han stod kvar o höll upp dörren... hehehe... va så kul :p
men sen så tog jag o gick ut.. kan ju inte vara för taskig |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by dbl
typ lumpen när dem nya kom o man hade lite streck på kläderna så respekterade dem ju en, men inte fan respekterade jag dem.
|
hoppas du vet vad "respektera" betyder |
|
|
|
|