return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Vakter (pg. 3)
View this Thread in Original format
Aendy
quote:
Originally posted by reveal
hoppas du vet vad "respektera" betyder


Visst har det något med ömsesidighet att göra?
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Visst har det något med ömsesidighet att göra?


Inte nödvändigtvis väl? Man kan respektera någon utan att för den skull bli respekterad tillbaka.
staz
vissa vakter är sjysta... bara en sån subtil sak som att en vakt säger välkommen eller hej då gör ju att man får mer respekt för den. iaf jag.
Aendy
quote:
Originally posted by reveal
Inte nödvändigtvis väl? Man kan respektera någon utan att för den skull bli respekterad tillbaka.


Handlar det om respekt då? Då är det väl snarare rädsla eller dylikt. De enda tillfället det inte handlar om ömsesidighet är väl i meningar som "jag har respekt för elektricitet" el "vi har respekt för motståndarlaget" men annars tycker jag nog att levende ting bör ha en ömsesidig respekt för att det ska få benämnas som just respekt.
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Handlar det om respekt då? Då är det väl snarare rädsla eller dylikt. De enda tillfället det inte handlar om ömsesidighet är väl i meningar som "jag har respekt för elektricitet" el "vi har respekt för motståndarlaget" men annars tycker jag nog att levende ting bör ha en ömsesidig respekt för att det ska få benämnas som just respekt.


Nja... Jag respekterarar naturen, betyder det att naturen respekterar mig?

Men visst, jag håller med dig. Anledningen till att jag belyste frågan var att det verkar som att folk tror att respekt handlar om att lyda eller vara rädd för någon.
Aendy
quote:
Originally posted by reveal
Nja... Jag respekterarar naturen, betyder det att naturen respekterar mig?


Levande ting... inte företeelser eller grupper. Jag kan inte säga att jag har respekt för Zlatan, jag beundrar Zlatan. Jag kan inte säga att jag har respekt för Hells Angels, jag är rädd för dem. Jag respekterar de lagar och förordningar som gäller för naturen. Men jag har inte respekt för naturen, däremot finns det en massa adjektiv jag kan komma på som symboliserar mina känslor för naturen. Jag visar respekt för andra människor tills visar att de inte har respekt för min person. Jag kan säga att jag har respekt för min pappa men jag vet att han har respekt för mig oxå.
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Jag kan inte säga att jag har respekt för Zlatan, jag beundrar Zlatan.


Men respekterar du honom?
Aendy
quote:
Originally posted by reveal
Men respekterar du honom?


Oj vad klurigt det blev. Jag har ju inte mött honom "in persona" men som jag skrev så respekterar jag människor till de visat att de inte respekterar mig. Samtidigt respekterar jag hans åsikter och personlighet vilket gäller de flesta människor utom de som direkt bryter mot mina ideal såsom nazister, homofober och dyl.
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Oj vad klurigt det blev. Jag har ju inte mött honom "in persona" men som jag skrev så respekterar jag människor till de visat att de inte respekterar mig. Samtidigt respekterar jag hans åsikter och personlighet vilket gäller de flesta människor utom de som direkt bryter mot mina ideal såsom nazister, homofober och dyl.


Precis. Men om du respekterar honom, har du då inte respekt för honom?
vegvisaren
Min åsikt.

Jag förväntar att vakten är proffesionell i sitt agerande och gör en rättvis bedömning hurvida jag skall komma in eller inte. Den skall inte baseras på om jag ser rik ut eller är kändis. Får jag ett nej med en vettig förklaring som jag kan köpa så respekterar jag det. Inte mycket annat att göra.

Visst finns det oseriösa vakter, som släpper in andra som har ett exeptionellt vackert yttre eller mycket stålar kanske. Men tänk såhär: Detta är ju instruktioner från krogägaren. Varför spendera stålar på hans krog? Tiden man står och jiddrar med en vakt kan man lika gärna spendera på en annan krog med en kall öl i handen.

Proximus
ähh ni som är svenskar har det ändå lätt, försök vara invandrare och ha två invandrarkompisar och komma in någonstans. det är riktigt jobbigt ska jag säga.
Glorie
proximus har en stategisk dominans på det här forumet, skulle ja vilja säga :)

alla som läst medievetenskap vet vad det innebär kanske :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement