|
Gielen till Sthlm igen! :) (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by JayBee
men han var rätt så dragen då eller? |
Gielen? Om han tar åtskilliga tusen för att spela på en fest, klagar på stockholms finaste hotell och scratchar sönder de bästa låtarna för att han är för full under sin egna spelning, då har hän inte här att göra om du frågar mig, vad han än spelar.
nu vet jag inte själv om han var full eller inte...
Jag hade säkjert tyckt gielen va bättre om han spelade min musik...men det kan jag inte riktigt påstå att han gör :) as simple as that. |
|
|
| zamson |
| Gielen? oh nej... :nervous: |
|
|
| Proximus |
| nåja grabbar, det är ändå bättre än Dj Jean :crazy: |
|
|
| Vizay |
jag kommer förmodligen gå, allt blir vad man gör det till men förväntningarna e väl inte dunderhöga direkt :p
jag säger som kenny om gielen å eventuell fylla...om man e så full att man gör bort sig så ska man inte stå där ens å försöka mixa, en bra och seriös dj dricker inte så han blir packad helt enkelt (några öl eller nån drink e ju självklart okej men inte packad som sagt)
de e ju även sant det som rebel9 säger....hans övermixningar är ren skit, beatmatchar typ i 20 sekunder å sen mixar han över med nån taftig övermixning lite snabbt...jag som bara har kört i ett år mixar fan bättre än honom, sorgligt men sant :p |
|
|
| jake |
Ärligt så känns bokningen så där... men men MB har skitsköna bokningar - Josh Wink på nyår, Cari, Beyer, Mull b2b 4 grammofoner på juldagen och CHus m.m
Lite väl långt set med MR G. Han är bra och hans spelning på FST 2003 var enorm, men då fick han VÄRLDENS BÄSTA WARM UP (all times) också - vad folk glömmer bort är att ALLA hade väntat på ETT sånt event i flera år. Och om ni hade sett ögonen på dem som stod längst fram när Tiesto klev på så skulle ni förstå. Jag fick personligen bära ner flera st. 3 minuter innan Tiesto gick på sprang folk omkring som vettvillingar och visste fan inte var de skulle ta vägen. Detta gjorde att Gielen fick allt serverat som aldrig förr. Utan Tiesto hade han varit som på Midway - seg.
Han är bra, han kan mixa, han kan showa och han skräddarsyr sina set innan han går på.
Det kommer bli grymt på dailys och jag tänker vara där, men jag hoppas ingen tar hit honom igen på typ 10 år efter det. Det finns andra :) |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by jake
Han är bra, han kan mixa, han kan showa och han skräddarsyr sina set innan han går på.
|
showa kan han men mixandet är det som sagt sämre ställt med. :nervous: |
|
|
| jake |
iofs...måste vara lite snäll :rolleyes:
Rebel9: Jag är ju rätt gammal och börjar tänka som en gubbtjuv - är det du på bilden så vill jag ha en date :eyespop: |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by jake
iofs...måste vara lite snäll :rolleyes:
Rebel9: Jag är ju rätt gammal och börjar tänka som en gubbtjuv - är det du på bilden så vill jag ha en date :eyespop: |
*ler* sorry men jag är upptagen :p |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by RebeL9
*ler* sorry men jag är upptagen :p | uuuuäähh... wtf man! |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by jake
iofs...måste vara lite snäll :rolleyes:
Rebel9: Jag är ju rätt gammal och börjar tänka som en gubbtjuv - är det du på bilden så vill jag ha en date :eyespop: |
you wish ;) om jag inte minns fel är det nån porrskådis.
Får se om man kanske ska se gielen iaf... :) |
|
|
| Amplifire |
| Well, Jake. Jag vill inte riktigt påstå att Gielen var seg på Midway, han röjde utav bara helvete och de som stod på dansgolvet tyckte nog om showen, minst sagt. De som klagar är väl de personer som stod i ett hörn och analyserade mixarna - det är nog inte riktigt så det ska upplevas. Gielen är tuff och även om jag personligen inte gillar musikvalet, mixningen eller scratchandet så kan man lungt påstå att det går hem hos otroligt många, samt att han verkligen bjuder på sig själv när han lirar. KUL säger jag, mer sånt! ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Visst är inte mixar allt och Gielen e en show off människa men det får heller inte gå till överdrift. Jag vet att det finns en del som inte ens verkar dansa utan enbart lyssnar på mixarna, det finns ju faktiskt olika stilar och sätt, det är ju inte bara en 2 minuters övergång som är en bra mix tex. Det ska va snyggt imo.
Kan ju säga det att vid ett tillfälle som jag var på golvet på just Midway så såg jag några killar som skreeek "Släpp låten"... Han stog å drog skivan fram å tillbaks för att folk skulle roppa in låten, som att han retades så att säga... Han bad om applåder istället för att låta dom komma spontant
Men visst e han kul att dansa till när han inte gör för stora breaks :) |
|
|
|
|