|
knäck det här om ni kan (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
va duktig du e på svenska scul-bullen :D (gammalt namn jag har) kardemumma e precis vad det heter.. varför köper du inte på dig ett parti när du är i sverige? :)
Andrew, näääe de e inte fusk att checka andra trådar...
Noon, du e en riktig hejare på det här :D
Y kommer jag nog att få säga :) tror ja :) |
hehe bra, om det inte vore för mitt alldeles för stora kemi prov snart så skulle jag leta igenom alla trådar efter y, e helt säker på att jag sett den flera gånger :p |
|
|
| Nyx |
kul quiz, glorie..synd bara att allt redan är löst :(
| quote: | Originally posted by ScuL
baka själv är en möjlighet men det finns en problem.
man behöver en ingredient som heter kardemumma tror jag.
kan inte skaffa det här heller.. rah :whip: |
det finns fan inget värre en kardemumma och saffran..bullförstöraringredienser!
Gör bullarna utan kardemumman så blir de mycket godare ;) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
hehe bra, om det inte vore för mitt alldeles för stora kemi prov snart så skulle jag leta igenom alla trådar efter y, e helt säker på att jag sett den flera gånger :p |
hehe :) han har skrivit i klotterplanket några ggr. enbart :) va ja vet.. och den tråden vill du inte leta igenom.. tro mig :) jag säger svaret om en timme eller så.. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Nyx
det finns fan inget värre en kardemumma och saffran..bullförstöraringredienser!
Gör bullarna utan kardemumman så blir de mycket godare ;) |
hehe.. kanske kan försöka det. den enda problemet är pärlsocker. men jag kan skaffa det @ IKEA. ... förresten har jag tappat bort recepten nånstans :rolleyes: |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by ScuL
hehe.. kanske kan försöka det. den enda problemet är pärlsocker. men jag kan skaffa det @ IKEA. ... förresten har jag tappat bort recepten nånstans :rolleyes: |
vaa..... kan man köpa pärlsocker på IKEA hos er?????
hehehehehe :p |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by dbl
vaa..... kan man köpa pärlsocker på IKEA hos er?????
hehehehehe :p |
jepp.. det finns inte i vanliga affärer lr supermarknaden :D
de har också knäckebröd och massor av Wasa produkter..
också några produkter av Götebörgs Kex och Kalle's Kaviar. |
|
|
| NooN |
| Välkommen till den nya bull-tråden :D :crazy: |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by ScuL
jepp.. det finns inte i vanliga affärer lr supermarknaden :D
de har också knäckebröd och massor av Wasa produkter..
också några produkter av Götebörgs Kex och Kalle's Kaviar. |
hahahaha... fan va ballt... |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by NooN
Välkommen till den nya bull-tråden :D :crazy: |
:stongue: :stongue: hahaha,,.... couldn't have said it better myself :)
för att avsluta den här leken, så är Y. Night Clubber ;)
hihi.. han har bara postat nån gång, så han var i princip omöjlig :p
tack till alla deltagare :p
 |
|
|
| NooN |
| :crazy: Smarrimums! :crazy: |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by ScuL
jepp.. det finns inte i vanliga affärer lr supermarknaden :D
de har också knäckebröd och massor av Wasa produkter..
också några produkter av Götebörgs Kex och Kalle's Kaviar. |
Ju, kommer faktiskt ihåg att vi köpte pepparkakor & annat krafs på ikea när jag bodde i schweiz. Fanns ju ingenstans annars :toothless |
|
|
|
|