|
Anime! (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| NooN |
| Cobra-serien är en annan skön klassiker :D |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by RebeL9
manga heter tecknarstilen (de stora ögonen och munnarna etc).
Anime heter filmerna |
-Ahhh... tack.. känner mig mer upplyst nu :) :tongue2 Mitt sista inlägg i den här diskussionen nu då, blir att jag har ett Manga-armband som ser ut så här:
http://www.whateverdesigns.com/imag...s/100969_m1.jpg
för er som vill se :p
(weeeee, visste väl att jag hade nåt att komma med, trots att jag inte glott på anime :D |
|
|
| Pjox |
| Jag har inte sett så mycket anime.. Ett par avsnitt av Naruto fast jag har lite smått fastnat för det. Så trevligt när det är tecknat men ändå inte så pass fjantigt som barnprogram :) |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Spirited Away är ju tveklöst en av de skönaste filmerna jag sett i år. Gillar även andra filmer skapade av samma gäng som Laputa, Princess Mononoke mfl.
Sen gillar jag även serien Genesis Evangelion :-) |
Jo, Studio Ghibli filmer med Hayayo Miyazaki i spetsen är tveklöst mästerverk hela bunten.
Tycker nog ändå bäst om Spirited Away, även om My Neighbor Totoro är riktigt grym också.
Har du sett Grave of the Fireflies, Rebel?
Tveklöst bästa anime filmen, om inte film överhuvudtaget, som jag sett! :eyes: |
|
|
| montana |
| ummmh, det enda jag har sett är akira + ghost in the shell (& sailor moon) |
|
|
| DJ_Laszlo |
| Personligen har jag aldrig förstått tjusningen i anime/manga. Ger mig ingen som helst tillfresställelse...fast det är väl bara jag :conf: För min egen del är Simpsons allt jag någonsin behövt i tecknad väg för att jag ska vakna som en ny människa morgonen därpå ;) |
|
|
| MojjMojj |
YEAH! Anime för fan, älskar anime... mina favorit serier är LÄTT: Gundam X, Gundam ZX, Hellsing, Samurai Deeper kyo (vizay the man ;) ), NARUTO!!!!!!!!!!, Rurouni Kenshin <--- kollar igenom denna igen just nu ligger på 80 avsnittet :D :D ROCKAR, och sist men inte minst har vi ju Neo Envangelion :D:D :D
Filmer som jag gillar är: Akira [Extended], Grave Of teh Fireflyes, SIN the movie, Sen to Chihiro no kamikakushi (spirited away), Mononoke-hime (princess mononoke), Kôkaku kidôtai (Ghost In the Shell), Jûbei ninpûchô (ninja scroll), Shin seiki Evangelion Gekijô-ban: Air/Magokoro wo, kimi ni (End of evangelion) och The Boy That Saw the wind... assköna filmer, mest action-baserade.. men den sista är inte action och jag dör när jag ser den :D :D :D Gillar alla stenhårt,, |
|
|
| Dioxys |
| fick ett 15tal cd skivor med love hina avsnitt för ett år sen :) kollade på all i en 2-3dagar kanske :/ |
|
|
| RebeL9 |
ja grave of the fireflies har man sett. underbar film.
finns inte ens riktiga filmer som är så laddade och har ett sånt djup som den filmen. Älskar den drömlika atmosfär som studio Ghibli har i alla sina filmer. Tex i Laputa med staden bland molnen. Det är sådana syner man ser i sina drömmar. Att få se sina drömmar på TV är en obeskrivlig känsla :D |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
Personligen har jag aldrig förstått tjusningen i anime/manga. Ger mig ingen som helst tillfresställelse...fast det är väl bara jag :conf: För min egen del är Simpsons allt jag någonsin behövt i tecknad väg för att jag ska vakna som en ny människa morgonen därpå ;) |
samma här... kanske för att jag aldrig vart intreserad... kanske e kul... vem vet... fast kan fan inte vara roligare än simpsons... :p |
|
|
| MojjMojj |
| Det enda "problemet" med anime är att om man pressar en serie så kan man verkligen börja tappa verklighetsförmågan. har tappat lite då och då, speciellt när man ser serier som verkligen gör en insatt i dessa "människor" och deras känslor.. Mkt saker som händer i serierna är saker som händer i verkliga livet :) Därför är serierna mkt bättre än filmerna :) |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ja grave of the fireflies har man sett. underbar film.
finns inte ens riktiga filmer som är så laddade och har ett sånt djup som den filmen. Älskar den drömlika atmosfär som studio Ghibli har i alla sina filmer. Tex i Laputa med staden bland molnen. Det är sådana syner man ser i sina drömmar. Att få se sina drömmar på TV är en obeskrivlig känsla :D |
Sant. :)
Allt Hayayo Miyazaki rör vid blir guld, :D Det är rätt häftigt att de djupaste karaktärerna i någon spelfilm jag sett alla är i hans filmer.
Neon Genesis Evangelion gillar jag faktiskt inte, var å andra sidan många år sedan jag såg avsnitten, men tyckte att de var lite för flummiga.
Vilket kanske är lite konstigt eftersom det är de anime-filmerna som är lite djupare som ger mig mest...
När till och med en cynisk jävel som jag gråter en skvätt efter Grave of the Fireflies så kan det fan inte vara dåligt, ;) |
|
|
|
|