|
Anime!
|
View this Thread in Original format
| WhiteRussian |
Någon mer än jag här som är helt såld på Anime, teknade japanska serier och filmer?
Jag gillar symboliken i anime, och de olika teman, miljökatastrofer, neo-western, och så vidare... :D
Själv gillar jag filmer som Grave of the Fireflies, Spirited Away, Laputa..
Serier som gått hem är, Cowboy Bebop, Trigun och Serial Experiments: Lain.
Har ni några favoriter? |
|
|
| SWE_TRANCE |
Serier som jag ofta tittade på under min barndom och som jag på senaste tiden har laddat hem (ska även beställa på DVD).
Starzinger
Rai Grottpojken
Silver Rang
Det är väl det enda i anime-stil som jag fastnat för.
Man får ju en sån nostalgitripp när man kollar på dom :) |
|
|
| zamson |
känner mig lite tråkig...men Akira är ju bara för skön :)
kollade en del på 3x3 Eyes också.. nu senast har det varit en serie som heter Golden Boy - hel sjuk ;)
Vill se Spirited Away.. får ta o dra upp på DC och dra hem lite semesterbilder.
:p |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Någon mer än jag här som är helt såld på Anime, teknade japanska serier och filmer?
Jag gillar symboliken i anime, och de olika teman, miljökatastrofer, neo-western, och så vidare... :D
Själv gillar jag filmer som Grave of the Fireflies, Spirited Away, Laputa..
Serier som gått hem är, Cowboy Bebop, Trigun och Serial Experiments: Lain.
Har ni några favoriter? |
Gillar klassikerna Akira och framförallt Ghost in a shell. Min beundran för anime dök upp när jag i 10-års ålder såg de dubbade Silver Fang filmerna... de regerar fortfarande även om de inte är "äkta" anime! |
|
|
| zamson |
| quote: | Originally posted by Aendy
Gillar klassikerna Akira och framförallt Ghost in a shell. Min beundran för anime dök upp när jag i 10-års ålder såg de dubbade Silver Fang filmerna... de regerar fortfarande även om de inte är "äkta" anime! |
Ghost in the SHell är också super...glömde bort att nämna den! |
|
|
| Vizay |
jag följer naruto just nu....FET serie :)
samurai deeper kyo e också nice som fan :) |
|
|
| mindshooter |
| Jag gillar tecknarstilen skarpt...har väl aldrig fastnat i nån serie dock utom Inu Yasha som jag har ett par avsnitt med... :) |
|
|
| x-dream |
Starzinger vart ju en klassiker när man vart liten...:D :D
Kommer ihåg det än idag när man hyrde dom för första gången...
Filmer finns det ju en del som man gillar...
Ghost in the shell
Akira |
|
|
| DJLilJo |
| quote: | Originally posted by Vizay
jag följer naruto just nu....FET serie :) |
Håller helt med! Har tittat på den 2 ggr fram till det senaste avsnittet...
Finns på www.animesuki.com under "series", obs ni behöver bittorrent för att ladda ner... |
|
|
| Glorie |
hmm, vad är det för skillnad mellan manga och anime? det fattar jag verkligen inte...
förresten gillade jag ewokerna när jag var cirka 9-10 år :p räknas det? :p det fanns en film som handlade bara om ewoker som visades på svt för läääänge sen :) har dock "som vanligt" inte sett Star Wars :) nu lär ju Amnezia bli galen på mig igen :p :p:stongue: :rolleyes: hoho |
|
|
| RebeL9 |
Spirited Away är ju tveklöst en av de skönaste filmerna jag sett i år. Gillar även andra filmer skapade av samma gäng som Laputa, Princess Mononoke mfl.
Sen gillar jag även serien Genesis Evangelion :-) |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Glorie
hmm, vad är det för skillnad mellan manga och anime? det fattar jag verkligen inte...
|
manga heter tecknarstilen (de stora ögonen och munnarna etc).
Anime heter filmerna |
|
|
|
|