return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Officielt TA spår ???
View this Thread in Original format
vegvisaren
Nu har jag gått och funderat på dessa så länge att det är lika bra att ställa frågan.Jag vet ej om den
har varit på tapeten tidigare. Men jag skriver detta under förutsättning att den inte har det.

Jag har förstått att det finns flera producenter på detta forum, som både har utrustning och
kunnandet att göra musik i studiomiljö. Oturligt nog vet jag inte om det finns nån i abc-området
(där jag bor) som gör musik. Men mitt förslag är:

Jag skulle vilja producera ett par trancelåtar tillsammans med två till tre andra TA:s!
Varför bara vara tre eller fyra personer? Jo, för att jag tror att ju fler kockar desto sämre soppa blir det!
Själv har jag ingen utrustning. Bara ideer på hur det kan låta. Om man lyckas göra t ex. 3 st
schyssta spår, så kan man efter en TA omröstning låta en av dom bli TA:s officiella spår.
När vi vet vilka som har utrustning och ställer upp så PM:ar vi bara varandra och byter mejladresser.

För alla er som inte bor i abc-området och är inne på samma grej så är det ju fritt fram att komma med liknande ideer.

Vad tror ni om detta?
[nils]
jag tycker idén med officiellt ta spår är skitbra! :)
synd bara att en officiell ta themesong är på g: :(

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=133060

fast, annars så är jag på att göra lite "ta" tunes ändå! de vore askul jue! annars så kanske man kunde köra ett svenskt producent projekt? kan bli riktigt bra med tanke på alla svenne talanger som visat sig här?
mindshooter
Ett par vägvisare (hihi jag o mitt ordval) bara...

*Skilj på TA och SWETA...ska ni göra en låt åt TA så får det ske i stora produktionsforumet, där det förövrigt redan verkar vara på G.
Ska ni göra en åt SWETA så¨är det en annan grej

*Anledningen till att jag ställer mig lite skeptiskt till frågan är för att jag vet hur olika musiksmak vi alla här har, trots att vi lyssnar på samma genre. Att göra en låt som ska "stå för" SWETA innebär att alla som är här ska kunna stå för den. Räcker inte med att två tycker den är bra. Om man sedan skulle göra låten officiell så skulle det vara hela vårt ansikte utåt... vilket skulle ställa en hel del krav på kvaliteten av låten.

Just a couple of thoughts. Jag tycker det är bra att ni kommer med idéer och så. Jag har inte avfärdat idén..bara visat lite varför det inte redan finns en TA-Anthem :)
[nils]
man kanske kan göra SWETA låten som officiella ta låten är byggd:
alla skickar in melodi förslag (midi filer?)
sedan så röstas det
sedan så remixas det
sedan så röstas det igen eller så får "the offical sweta anthem" flera mixar, utan orginal? :p

bara en tanke.. fast det vore tufft med en sweta anthem :cool:
Glorie
just det

i vilken tråd var det vi snackade om att göra ett album... eller :p jag skulle ju inte göra nån låt precis :p men alla producenter här skulle göra varsin låt, sedan skulle ngn få äran att mixa

vad hände me den tanken? tycker jag vi ska genomföra.. och SWETA-Anthem låter som en grym idé ;)

Håll i gång bara!!! :p (som jag brukar säga) :D (ett universaluttryck som fungerar när, hur och var som helst) Testa själva
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by [nils]
man kanske kan göra SWETA låten som officiella ta låten är byggd:
alla skickar in melodi förslag (midi filer?)
sedan så röstas det
sedan så remixas det
sedan så röstas det igen eller så får "the offical sweta anthem" flera mixar, utan orginal? :p

bara en tanke.. fast det vore tufft med en sweta anthem :cool:
Låter som en cool idé men jag medstämmer samtidigt mindshooter...

Kan bli som när vi skulle välja motiv för en eventuell SWETA-shirt... alla ville ha olika å jätte ballt ba :rolleyes:


Remixar öppnar möjligheter för allternativ som passar fler men att bygga på ett anthem gillar jag :)


quote:
Originally posted by Glorie
just det

i vilken tråd var det vi snackade om att göra ett album... eller :p jag skulle ju inte göra nån låt precis :p men alla producenter här skulle göra varsin låt, sedan skulle ngn få äran att mixa

vad hände me den tanken? tycker jag vi ska genomföra.. och SWETA-Anthem låter som en grym idé ;)

Håll i gång bara!!! :p (som jag brukar säga) :D (ett universaluttryck som fungerar när, hur och var som helst) Testa själva


Jo vart tog den idén vägen, tror det blev så att det inte blev nåt för ingen tog tag i det och styrde det... tror man måste ha en bestämd plan att man ska ha in ett visst antal låtar från SWETAs only exempelvis och sen om man mixar ihop det hela för att sedan utnämna den till en officiell SWETA mix/album...
Har ju kommit en del SWETA mixar men dom har vart som vilka hemma gjorda mixar som helst = trist sweta-album...

Man får inte ha för bråttom i ett framtagande men när man låter det falla mellan fingrarna så blir det inte av heller...
vegvisaren
quote:
Originally posted by mindshooter
Ett par vägvisare (hihi jag o mitt ordval) bara...

*Skilj på TA och SWETA...ska ni göra en låt åt TA så får det ske i stora produktionsforumet, där det förövrigt redan verkar vara på G.
Ska ni göra en åt SWETA så¨är det en annan grej

*Anledningen till att jag ställer mig lite skeptiskt till frågan är för att jag vet hur olika musiksmak vi alla här har, trots att vi lyssnar på samma genre. Att göra en låt som ska "stå för" SWETA innebär att alla som är här ska kunna stå för den. Räcker inte med att två tycker den är bra. Om man sedan skulle göra låten officiell så skulle det vara hela vårt ansikte utåt... vilket skulle ställa en hel del krav på kvaliteten av låten.

Just a couple of thoughts. Jag tycker det är bra att ni kommer med idéer och så. Jag har inte avfärdat idén..bara visat lite varför det inte redan finns en TA-Anthem :)


Trodde inte nödvändigt men det är nog bäst att förtydliga mig ytterligare:)

Nog var det för SWETA som menade skulle få en officiell låt. Den uppgiften backar jag inte för. Och visst förstår jag hur känsligt det är när det är en tune som alla skall gilla. Men nu är det så att jag la ut denna tråd för att jag är en kreativ och ideerik person som väldigt gärna vill prodda musik. Jag har bara inte resurser eller kunnandet. Bara ett musiköra som sällan ljuger.

Sen om det trillar ner en tune som alla gillar "so be it". Jag efterlyser ingen officiel tune. Tyckte bara att det vore en ball utmaning att försöka göra en...
St_Andrew
quote:
Originally posted by [nils]
man kanske kan göra SWETA låten som officiella ta låten är byggd:
alla skickar in melodi förslag (midi filer?)
sedan så röstas det
sedan så remixas det
sedan så röstas det igen eller så får "the offical sweta anthem" flera mixar, utan orginal? :p

bara en tanke.. fast det vore tufft med en sweta anthem :cool:


tycker det låter som en utmärkt idé. om man röstar så representerar ju låten om inte alla men iaf dom flesta på sweta...

tyvärr har jag itne kunskaperna själv för at klara det... men hoppas att det kan bli nått av, finns ju som sagt en hel del talanger här inne :)
dbl
en officiell TA låt e redan på gång.. vi väntar bara på att swamper ska få tummen ur röven o välja vilken melodie vi ska ha.
hanväljer tydligen mellan 3 st nu...

men när väl melodin har valts så e det bara att börja producera.. sen när deadlinen varit så kommer la alla på TA att få chans att rösta på vilken låt som e bäst o den låten blir dne officiella TA låten.


och en SWETA låt vet jag ju inte.... e för många som kommer bli missnöjda här eftersom vi för det första inte e sååå många och sen så har vi så olika smak... så kommer troligtvisi nte funka...

däremot den där SWETA skivan med SWETA producerade låtar kan vi la ta o köra igång igen kanske



och om du nu har så mycket idéer vegvisaren.. varför tar du inte bara o fixar ett program som typ reason eller fruityloops???
du behöver inte massa hårdvaru synthar och så om du tror det.

kolla/sök igenom production delen så finner du massa hjälp där... men för gudsskull ta o sök innan du skriver något..
vi har typ minst 10 trådar i veckan med nya som frågar hur man gör musik och vad som e bästa program att använda o massa sånt skit... blir samma svar varje gång.. så SSÖÖÖÖÖÖÖKKK för guds skull.. annars kommer du bli hatar där ;)
hehehehe
[nils]
quote:
Originally posted by dbl
...så SSÖÖÖÖÖÖÖKKK för guds skull.. annars kommer du bli hatad där ;)

haha :P

quote:
Originally posted by dbl
däremot den där SWETA skivan med SWETA producerade låtar kan vi la ta o köra igång igen kanske


jag är på! ska man kanske börja skriva upp en "lista" på svenska producenter som vill vara med, så att man kommer igång på riktigt?

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by [nils]
haha :P



jag är på! ska man kanske börja skriva upp en "lista" på svenska producenter som vill vara med, så att man kommer igång på riktigt?
Du menar SWETA producenter ? FÖr de e de vi ska ha främst !
[nils]
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Du menar SWETA producenter ? FÖr de e de vi ska ha främst !


precis. enbart dom, ifall man frågar mig :)

kanske en musik video med snuttar av alla låtarna i också? :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement