return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Svenson - sunlight theory = envio - sunlight theory.. hehe (pg. 2)
View this Thread in Original format
envio
THX GUYS :tongue2 *hugs*
mjz
hmm... kanske får bli en envio remix på svensons remix av din låt... :)

edit: orginalet går möjligen inte att få tag på så man kan jämföra förresten?
Glorie
quote:
Originally posted by envio
och tack vare att det är en SVENSON-låt nu, så blev det TRANCE ENERGY 2004 official theme :)


jäla ! ;) det visste ja inte.. å ja ha rju inte ens hört låten än... snyyyyyft. kanske får ge mig till tåls till TE i jan :D
Dj_Irish
quote:
Originally posted by envio

och tack vare att det är en SVENSON-låt nu, så blev det TRANCE ENERGY 2004 official theme :)

så jag har INGET att ångra när det gäller beslutet, trots att jag gjort hela orginalet :)


Gratulerar till framgångarna! Alltid lika roligt att se Sveriges talanger äntligen uppmärksammas internationellt.

I övrigt tycker jag du gjorde helt rätt i att gå med på Svensons lite snikna förslag. Det har ju gynnat dig på ett positivt sätt och jag förutsätter att folk inne i branschen vet att du hade ett finger (minst sagt!) med i spelet på den låten. Min erfarenhet är att de flesta får ganska dåliga, och ibland skittaskiga, vilkor vid första kontakterna med musikbranschen. Tydligen ska man bli glad så länge man får någon ersättning alls från försäljningen....

Men men..viktigast är ju trots allt att få in sin fot. Sedan kan man klättra vidare och skita i dom som utnyttjat en :)
wodak
Hhhhhhh
wodak
Anyway, nice work Envio!
dbl
quote:
Originally posted by wodak
Hhhhhhh


???????????????????
staz
ehm.. hur fn kan det gynna envio om hans namn int ens nämns? satan så sniket.. en sjysst proddare som bryr sig mer om musiken än pengar hade ju låtit envio få ha med sitt namn.
mindshooter
quote:
Originally posted by staz
ehm.. hur fn kan det gynna envio om hans namn int ens nämns? satan så sniket.. en sjysst proddare som bryr sig mer om musiken än pengar hade ju låtit envio få ha med sitt namn.


Klart han gynnas, är inte alla som har TE soundtracket i sitt bagage.
Som sagt så vet juh de som är insatta i branchen att han producerat den, vilken öppnar för nya jobb och allianser :)

Dåligt gjort av Svenson, men bra gjort av envio :)
Dj_Irish
quote:
Originally posted by mindshooter
Klart han gynnas, är inte alla som har TE soundtracket i sitt bagage.
Som sagt så vet juh de som är insatta i branchen att han producerat den, vilken öppnar för nya jobb och allianser :)

Dåligt gjort av Svenson, men bra gjort av envio :)


Helt riktigt. Det är ju på inga sätt dåligt att vara med producent till en sådan låt. Även om man nu inte nämns officiellt. Men jag börjar bli trött på konceptet med etablerade DJs/artister som blir kinkiga så fort en ny talang börjar visa framfötterna. Plötsligt är det bromsklossar lite här och var som hindrar att nytt fräscht blod kommer in och kanske re-vitaliserar branschen (som ärligt talat stagnerat ganska rejält de senaste åren).

Det ger mig en känsla av feghet. Att man känner sig hotad och är så rädd om sin position att man trycker ner de minsta tecknen på konkurrens. Inte ger det en ärlig chans ens. Helt emot etiken jag är uppväxt med när det gäller rave/trance/club-scenen. Man kommer ingen vart om man inte får hjälp på vägen och det är ens förbannade plikt att hjälpa andra när tillfälle ges om man själv har nått gräddfilen. Att stanna kvar på topp är ingen rättighet.

Så...då har jag ventilerat mig lite..

Sypherion
lol är du DEN dj_irish? såg dig live med nyman...var det förra månaden? kommer inte riktigt ihåg...men grymt bra iallafall! :D
reveal
quote:
Originally posted by Sypherion
lol är du DEN dj_irish?


Finns det mer än en? :conf:

:D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement