return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Svenson - sunlight theory = envio - sunlight theory.. hehe (pg. 3)
View this Thread in Original format
staz
jovisst internt kanske det är bra publicitet.. men jag tror inte direkt att många lyssnare får reda på att det är envio som ligger bakom låten. Skulle inte heller förvåna mig om svenson inte talar om det för folk som frågar.. har han snikat med namnet gör han det kanske också med infon kring låten.
envio
Kul att många svenskar vet att jag står bakom låten iaf :)

Hur som helst så är det tråkigt att höra massa dåligt om Svenson runt denna låt, eftersom det är knappast han som sagt att jag inte "får vara med" i titeln. Det är ett strategiskt steg som ID&T gjorde.

För det första ser det "snyggare" ut om Svenson ensam får fortsätta sin Trance Energy-tema grej, därför skulle det inte se ut som en fulländad serie, om plötsligt en "Envio" kommer in bland Trance Energy theme-låtarna.

Sedan så är det faktiskt så att det helt enkelt ser poppigare ut med "Svenson - Sunlight Theory" istället för "Svenson & Ashkan Fardost - Sunlight Theory" (Envio får inte användas i något annat sammanhang än Armada :P)
Tänk er själva om varenda Britney Spears låt skulle heta "Max Martin ft. Britney Spears" eller alla andra hundratals producenter som proddar alla poplåtar ute i branschen, skulle få ha med sina namn.
Visst är det rättvist, men dock ska man inte glömma att det är en marknad då man lever på de pengar man tjänar genom musiken. Det är ingen hobby för många :)
Därför måste "produkten" framföras på ett sätt som passar marknaden, i detta fall mainstream marknaden.

De som tycker lite illa om mig för att jag "inte gör det för musiken utan för pengarna" så vill jag gärna notera att denna låt inte ens skulle kommit hälften så långt om det inte vore för Svenson och ID&T.
Jag har ju 4 låtar ute snart där jag stått för allting. Detta är en låt av 5 där jag "gjort det för pengarna", vilket heller inte är fallet eftersom jag inte ens kände en enda person i branschen då jag gjorde denna låt för över 1 år sen.

Svenson själv har ju producerat för Alice Deejay och Milk Inc, förutom att han också gör ALLT producerande för Airscape och Svenson & Gielen, då Gielen endast är DJ och promotar låtarna. Han har aldrig producerat någonting. Ace's Delight är producenten bakom George Acosta och Captain Jack. Så det är vanligt att sådant förekommer, inget fenomen :)

Kul dock att många svenskar vet att man själv e bakom Sunlight Theory, man känner sig inte helt bortglömd då :) :) :)
Vizay
sånt här har förekommit inom musikbranschen ända sedan den mnoderna musiken föddes, förstår inte varför det blir ett sådant rabalder kring det här bara för att det är inom trancen, varför skulle trancen va annorlunda jämfört med andra musikstilar? :)
dbl
quote:
Originally posted by Vizay
sånt här har förekommit inom musikbranschen ända sedan den mnoderna musiken föddes, förstår inte varför det blir ett sådant rabalder kring det här bara för att det är inom trancen, varför skulle trancen va annorlunda jämfört med andra musikstilar? :)


för att vi knapprar piller, plockar äpplen och leker shiva hela dagarna... hehe :p
Proximus
ashkan brorsan, gör låtar för pengarnas skull, de som säger att man är en sell-out kan straight off.. som producent vill man tjäna pengar och helst grova pengar så man kan leva på det, köpa hus för det, köpa bilar för det och köpa en ferrari för omid ;)

nää men de som lyckas bäst med att vara komersiella men ändå ha helt makalös musik är ju the neptunes eller timbaland och missy.. makalösa producenter, makalös musik och makalösa pengar :p

folk som börjar snacka om sell-out och liknande är avundsjuka jävlar som önskar ha allt det du har.

lite hårt sagt av mig här, men det är sanningen. och sanningen svider.
montana
quote:
Originally posted by envio Svenson själv har ju producerat för Alice Deejay och Milk Inc, förutom att han också gör ALLT producerande för Airscape och Svenson & Gielen, då Gielen endast är DJ och promotar låtarna. Han har aldrig producerat någonting.


jag trodde väl det att det var svenson som var hjärnan bakom svenson & gielen och allt annat
dbl
quote:
Originally posted by Proximus
ashkan brorsan, gör låtar för pengarnas skull, de som säger att man är en sell-out kan straight off.. som producent vill man tjäna pengar och helst grova pengar så man kan leva på det, köpa hus för det, köpa bilar för det och köpa en ferrari för omid ;)

nää men de som lyckas bäst med att vara komersiella men ändå ha helt makalös musik är ju the neptunes eller timbaland och missy.. makalösa producenter, makalös musik och makalösa pengar :p

folk som börjar snacka om sell-out och liknande är avundsjuka jävlar som önskar ha allt det du har.

lite hårt sagt av mig här, men det är sanningen. och sanningen svider.


klart att man vill tjäna pengar på det.... men man skulle la inte göra det om man inte tyckte det va kul... eller nja..
man börjar ju med det för att man tycker det e kul såklart, och skulle man lyckas rejält och tjäna stora pengar på det och sen tröttnar någorlunda på det så lär man la göra någon låt mer kanske bara för att tjäna ihop lite extra pengar om man nu behöver det.
envio
quote:
Originally posted by Proximus
ashkan brorsan, gör låtar för pengarnas skull, de som säger att man är en sell-out kan straight off.. som producent vill man tjäna pengar och helst grova pengar så man kan leva på det, köpa hus för det, köpa bilar för det och köpa en ferrari för omid ;)

nää men de som lyckas bäst med att vara komersiella men ändå ha helt makalös musik är ju the neptunes eller timbaland och missy.. makalösa producenter, makalös musik och makalösa pengar :p

folk som börjar snacka om sell-out och liknande är avundsjuka jävlar som önskar ha allt det du har.

lite hårt sagt av mig här, men det är sanningen. och sanningen svider.



haha, Omid mannen :)
om jag blir riktigt stor och känd någon dag ska du få bli min press-sekreterare :D:D

nej men precis, man tackar ju inte nej till roliga erbjudanden, som Svenson låten till exempel. jag gör ju mina egna "Envio" och "Salt Lake", så folk bör inte få klaga tycker jag :)
Connector
quote:
Originally posted by envio
haha, Omid mannen :)
om jag blir riktigt stor och känd någon dag ska du få bli min press-sekreterare :D:D


Jag kan bära dina skivor ;)

Bra låt förresten! good job! :)
Dioxys
när man snckar om "sell-outs" :) var det inte the monkeys som inte ens sjöng sina egna låtar? :P eller spelade dem? :)

Dj_Irish
quote:
Originally posted by Dioxys
när man snckar om "sell-outs" :) var det inte the monkeys som inte ens sjöng sina egna låtar? :P eller spelade dem? :)


Stämmer rätt bra. The Monkeys skapades som USA's svar på the Beatles och anses vara en av de första "manufactured boy-bands".
jofawe
alltså..

Jag har nog sagt det 1000 gånger innan.. men jag tycker att Envio är Den som var den smarta i detta fall, (ja jag vet, jag är en -lateposter- ), som tog en sån megachans!

Jag menar, även om Svenson står som label på den, så står det ändå Sven Maes & Ashkan Fardost på konvolutet..
Dvs, de som gillar låten, ser att det är Ash har ett finger med i spelet...

Så .. Keep up det braaiga jobbet Ash ... fortsätt, för all del!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement