|
Vad tycker vi om Julklappsshopping? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| MojjMojj |
| Håller med mindshooter, men man får väll bara dåligt samvete om man inte köpt till ngn som förtjänat att få en julklapp... jag känner mig inte tvingad att köpa till ngn, man kanske blir lite desperat när det gäller pengar dock.. det blir ju lite tunt på cash efter ngra "klappar" :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by MojjMojj
Håller med mindshooter, men man får väll bara dåligt samvete om man inte köpt till ngn som förtjänat att få en julklapp... jag känner mig inte tvingad att köpa till ngn, man kanske blir lite desperat när det gäller pengar dock.. det blir ju lite tunt på cash efter ngra "klappar" :) |
man känner sig tvingad på det sättet att man att dom blir ledsna om dom inte får något...
Ibland kommer jag på såhär saker som jag _vet_ att en speciell person vill ha. O då är det så mycket roligare att ge det till den personen som en överaskning nån gång på en helt vanlig dag. För då är det en gåva från hjärtat, inte från plånboken. Det är mycket roligare att få en sån present tycker jag iaf! |
|
|
| MojjMojj |
| quote: | Originally posted by mindshooter
man känner sig tvingad på det sättet att man att dom blir ledsna om dom inte får något...
Ibland kommer jag på såhär saker som jag _vet_ att en speciell person vill ha. O då är det så mycket roligare att ge det till den personen som en överaskning nån gång på en helt vanlig dag. För då är det en gåva från hjärtat, inte från plånboken. Det är mycket roligare att få en sån present tycker jag iaf! |
Jo, jag förstår vad du menar.. håller absolut med dig om att en present är mkt roligare att få än en julklapp.. alltid kul med överraskningar :D |
|
|
| nekholm |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
dessutom fyller jag år på julafton (NOTERA DET!) |
JESUS!! :eyes: |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by nekholm
JESUS!! :eyes: |
hah! :D den var bra, men ärligt så tycker jag man har blivit tvungen på sistone o köpa julklappar. För tänk till exempel om din polare har köpt en present till dig, och du inte har nåt till honom :rolleyes: då kan man känna sig lite dålig |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
hah! :D den var bra, men ärligt så tycker jag man har blivit tvungen på sistone o köpa julklappar. För tänk till exempel om din polare har köpt en present till dig, och du inte har nåt till honom :rolleyes: då kan man känna sig lite dålig |
which proves my point...var har julkänslan tagit vägen om alla bara köper julklappar för att inte känna sig taskiga eller inte hamna i pinsamma situationer?
Finns ett par människor som jag ser fram emot att ge julklappar...såhär riktigt sjyssta saker som inte kostar pengar, men som bara betyder något när dom kommer från just den personen, såna julklappar gillar jag..och sådana tänker jag ge till alla jag tycker om :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by nekholm
JESUS!! :eyes: |
... som ju iofs föddes på juldagen, dvs den 25e december |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by mindshooter
which proves my point...var har julkänslan tagit vägen om alla bara köper julklappar för att inte känna sig taskiga eller inte hamna i pinsamma situationer?
Finns ett par människor som jag ser fram emot att ge julklappar...såhär riktigt sjyssta saker som inte kostar pengar, men som bara betyder något när dom kommer från just den personen, såna julklappar gillar jag..och sådana tänker jag ge till alla jag tycker om :) |
precis som alla andra högtider börjar det bli "materialistiska dagar" :p allt som ligger bakom högtiderna glöms bort o sen handlar allt om att köpa köpa köpa :wtf: |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
precis som alla andra högtider börjar det bli "materialistiska dagar" :p allt som ligger bakom högtiderna glöms bort o sen handlar allt om att köpa köpa köpa :wtf: |
your absolutely right!
Säg något som inte handlar om pengar idag... |
|
|
| TrancE_GyLLe |
pest...
jag å min flickvän bestämde så att vi säger till alla att vi inte kommer köpa några julklappar till dom.. så vi vill inte ha några julklappar av dom...
känns som julklappar ar till för barnen...... |
|
|
| nekholm |
| quote: | Originally posted by reveal
... som ju iofs föddes på juldagen, dvs den 25e december |
Tillräckligt nära ändå.. ;) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
... som ju iofs föddes på juldagen, dvs den 25e december |
Då till den stora frågan: Varför firar vi nyår en vecka senare? |
|
|
|
|