return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Vad tycker vi om Julklappsshopping? (pg. 2)
View this Thread in Original format
MojjMojj
Håller med mindshooter, men man får väll bara dåligt samvete om man inte köpt till ngn som förtjänat att få en julklapp... jag känner mig inte tvingad att köpa till ngn, man kanske blir lite desperat när det gäller pengar dock.. det blir ju lite tunt på cash efter ngra "klappar" :)
mindshooter
quote:
Originally posted by MojjMojj
Håller med mindshooter, men man får väll bara dåligt samvete om man inte köpt till ngn som förtjänat att få en julklapp... jag känner mig inte tvingad att köpa till ngn, man kanske blir lite desperat när det gäller pengar dock.. det blir ju lite tunt på cash efter ngra "klappar" :)


man känner sig tvingad på det sättet att man att dom blir ledsna om dom inte får något...

Ibland kommer jag på såhär saker som jag _vet_ att en speciell person vill ha. O då är det så mycket roligare att ge det till den personen som en överaskning nån gång på en helt vanlig dag. För då är det en gåva från hjärtat, inte från plånboken. Det är mycket roligare att få en sån present tycker jag iaf!
MojjMojj
quote:
Originally posted by mindshooter
man känner sig tvingad på det sättet att man att dom blir ledsna om dom inte får något...

Ibland kommer jag på såhär saker som jag _vet_ att en speciell person vill ha. O då är det så mycket roligare att ge det till den personen som en överaskning nån gång på en helt vanlig dag. För då är det en gåva från hjärtat, inte från plånboken. Det är mycket roligare att få en sån present tycker jag iaf!



Jo, jag förstår vad du menar.. håller absolut med dig om att en present är mkt roligare att få än en julklapp.. alltid kul med överraskningar :D
nekholm
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
dessutom fyller jag år på julafton (NOTERA DET!)


JESUS!! :eyes:
dj_hysterix
quote:
Originally posted by nekholm
JESUS!! :eyes:


hah! :D den var bra, men ärligt så tycker jag man har blivit tvungen på sistone o köpa julklappar. För tänk till exempel om din polare har köpt en present till dig, och du inte har nåt till honom :rolleyes: då kan man känna sig lite dålig
mindshooter
quote:
Originally posted by dj_hysterix
hah! :D den var bra, men ärligt så tycker jag man har blivit tvungen på sistone o köpa julklappar. För tänk till exempel om din polare har köpt en present till dig, och du inte har nåt till honom :rolleyes: då kan man känna sig lite dålig


which proves my point...var har julkänslan tagit vägen om alla bara köper julklappar för att inte känna sig taskiga eller inte hamna i pinsamma situationer?

Finns ett par människor som jag ser fram emot att ge julklappar...såhär riktigt sjyssta saker som inte kostar pengar, men som bara betyder något när dom kommer från just den personen, såna julklappar gillar jag..och sådana tänker jag ge till alla jag tycker om :)
reveal
quote:
Originally posted by nekholm
JESUS!! :eyes:


... som ju iofs föddes på juldagen, dvs den 25e december
ShyTrance
quote:
Originally posted by mindshooter
which proves my point...var har julkänslan tagit vägen om alla bara köper julklappar för att inte känna sig taskiga eller inte hamna i pinsamma situationer?

Finns ett par människor som jag ser fram emot att ge julklappar...såhär riktigt sjyssta saker som inte kostar pengar, men som bara betyder något när dom kommer från just den personen, såna julklappar gillar jag..och sådana tänker jag ge till alla jag tycker om :)


precis som alla andra högtider börjar det bli "materialistiska dagar" :p allt som ligger bakom högtiderna glöms bort o sen handlar allt om att köpa köpa köpa :wtf:
mindshooter
quote:
Originally posted by ShyTrance
precis som alla andra högtider börjar det bli "materialistiska dagar" :p allt som ligger bakom högtiderna glöms bort o sen handlar allt om att köpa köpa köpa :wtf:


your absolutely right!

Säg något som inte handlar om pengar idag...
TrancE_GyLLe
pest...

jag å min flickvän bestämde så att vi säger till alla att vi inte kommer köpa några julklappar till dom.. så vi vill inte ha några julklappar av dom...
känns som julklappar ar till för barnen......

nekholm
quote:
Originally posted by reveal
... som ju iofs föddes på juldagen, dvs den 25e december


Tillräckligt nära ändå.. ;)
St_Andrew
quote:
Originally posted by reveal
... som ju iofs föddes på juldagen, dvs den 25e december


Då till den stora frågan: Varför firar vi nyår en vecka senare?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement