return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Provincie Groningen krijgt 'eigen HMH'
View this Thread in Original format
Chicane
quote:
Mogelijk grote muziektempel bij Winschoten

De provincie Groningen krijgt mogelijk een concertzaal zo groot als de Amsterdam ArenA. Bij Winschoten moet namelijk de Dollard Music Hall komen, een muziektempel met een capaciteit van 35.000 man.

Volgens initiatiefnemer Ton van de Klashorst hangt het er nu van af of het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling (Efro) over de brug komt met subsidie.
De muziektempel moet zich van andere zalen onderscheiden door het perfecte geluid. "Bij de meeste zalen heb je alleen vooraan een kringetje dat goed geluid heeft. Bij de rest overheersen de bassen. Wij bieden digitaal eigen geluid, waardoor het geluid overal in de zaal goed is. Je kunt het vergelijken met een DTS-systeem in de bioscoop", aldus Van de Klashorst, die zelf verkoper is van geluidsconcepten. Voor de Dollard Music Hall wordt waarschijnlijk samengewerkt met Panasonic-dochter Matsua.
De kosten voor de Dollard Music Hall zijn begroot op 100 miljoen euro. Volgens Van de Klashorst is de helft daarvan al toegezegd door geïnteresseerde partners. Het andere deel wil hij verkrijgen via subsidie van het Efro. "Die subsidie kan wel oplopen tot 50 procent van het totaalbedrag." De muziektempel zou voor subsidie in aanmerking moeten komen doordat er ook een theater, bloemenpark en hotel bij komen.
De subsidie is eenmalig en de muziektempel moet daarna op eigen kracht draaien. Van de Klashorst denkt dat dit geen problemen oplevert. "Een programmering met alleen grote popconcerten houd je natuurlijk niet vol. Maar er zijn meer categorieën. Zo kun je de ene week Andre Rieu programmeren en de volgende week een danceconcert. Door dat af te wisselen is er voor elke doelgroep eens per maand een concert. En door de kwaliteit van het geluid komen ze heus wel terug."
De wethouder van cultuur van de gemeente Winschoten staat positief kritisch tegenover het plan. "We zijn nooit tegen nieuwe ontwikkelingen die bijdragen aan het welzijn van Winschoten, dat heeft dit gebied hard genoeg nodig", stelt wethouder G. van der Wal. Hij is enthousiast dat de plaatselijke muziekschool en theater eventueel in het pand geïntegreerd kunnen worden. "Maar je moet natuurlijk wel een goed marktonderzoek doen. De boel moet ook draaiende gehouden worden na de oplevering. Misschien is een capaciteit van 15.000 man ook voldoende. De gemeente is dus best bereid bij te dragen aan dit plan, als het gezond is."
Het plan voor de Dollard Music Hall is overigens niet nieuw. In 1997 lag het er ook al, maar toen kwam de financiering niet rond. De toenmalige partner Noordelijke Ontwikkelings Maatschappij investeerde destijds in FC Groningen stadion Euroborg waardoor er geen geld meer over was voor de muziektempel. Mochten de plannen er door komen, dan denkt Van de Klashorst binnen anderhalf jaar de Dollard Music Hall te kunnen realiseren.

Bron: 3voor12.nl

Kwam van de ID&T site http://www.id-t.com/news-subpage.php?newsid=1758
Cmdr_Keen
Groningen is ing ver rijden voor mij. Bah!
JunKX
Yes yes yes!! Hier heb ik jaren op gewacht. Eindelijk meelullen met de gasten rondom A'dam.

TIS BIJ MIJ OM DE HOEK

Ok ik studeer dan wel in Groningen zelf, maar toch... :)

Ver rijden? Wat dacht je van de mensen die in Friesland/Groningen wonen? Die moeten iedere keer naar de Randstad :toothless
arj1o1
nouja groningen of daar wel veel publiek zit :p

en 100 miljoen is wel erg veel willen ze die zaal gaan behangen met b&w ofzo
jp
Hooghoudt Music Hall was ook nog een optie geweest ;)
Blik
woont familie van mij in Winschoten, kan nu wel eens pas komen :)
arj1o1
quote:
Originally posted by Blik
woont familie van mij in Winschoten, kan nu wel eens pas komen :)

misbruikmaker :p
basvh
succes van deze hal hangt toch af van de programmering. Komen er goede bands en welke dance organisatie gaat het gebruiken, en wordt nog een dance feest niet teveel. De partyagenda staat al overvol. Trouwens als je ziet hoeveel concerten er niet worden gegeven zit die agende niet ook veels te vol.

En ligt winschoten niet veel te afgelegen. En wat is de bereikbaarheid (OV en parkeerplaatsen)

ik heb mijn twijfels hoor over deze hal
raoel
quote:
Originally posted by FunkySimon
nice!

maar wat een geld zeg!! niet normaal 100 miljoen :eyespop:

het bouwen zal idd niet zo lang duren denk ik, tis natuurlijk maar een hall het enige wat veel zal kosten zijn al die geluidstechnieken en de infrastructuur eromheen

Ik denk, uh, ik weet zeker dat zo'n hal dus wel ontzettend veel kost.
Research om zo'n hal een zo'n goed mogelijke akoestiek te geven.
Ontzettend grote overspaningen bij dergelijke hallen zijn heel duur om te maken.
Isolatie, vooral akoestische zodat de mensen die er "in de buurt" wonen geen geluidsoverlast hebben.
Airco is ook wel lekker in zo'n zaal en die zijn duur.

quote:
Originally posted by basvh
En ligt winschoten niet veel te afgelegen. En wat is de bereikbaarheid (OV en parkeerplaatsen)

ik heb mijn twijfels hoor over deze hal

Ik weet ook niet waar het ligt, maar OV is wel erg belangrijk!
Verder begrijp ik dat het één grote hal wordt en ik denk dar 35.000 man toch wel erg veel is!
Misschien gaan ze het zo maken dat ze de hal in verschillende sectoren kunnen verdelen (ook leuk voor de kosten!).

Ben benieuwd...
franzelare
vraag me echt af of het gaat lukken!

er is daar minder publiek voor zoon hal als in de randstad. de mensen uit het westen komen echt niet naar groningen voor een feest.

in enschede is ook een hal gebouwd, wel iets kleiner (condor city) en die hebben het ook moeilijk om het hoofd boven water te houden.

JunKX
quote:
Originally posted by franzelare
vraag me echt af of het gaat lukken!

er is daar minder publiek voor zoon hal als in de randstad. de mensen uit het westen komen echt niet naar groningen voor een feest.

in enschede is ook een hal gebouwd, wel iets kleiner (condor city) en die hebben het ook moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Verwend..dat zijn ze ;)
Fkwebeman
YES!!

ik had het al in de krant gelezen zaterdag.. wel cool, eindelijk ook eens mensen die wat durven in het Noorden!

Lekker dichtbij en hoef ik niet zo ver te reizen, mocht er iets van mijn smaak zijn.

en ver reizen..
het is maar of je het er voor over hebt hoor.

Ik reis ook naar Eindhoven voor Marco V of ga een weekendje naar Maastricht omdat Tiesto een solo draait daar.

en ja! er gaan bussen en treinen naar Winschoten hoor.. :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement