|
kelis - milkshake (x-press 2 remix) (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| mjz |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Bedrock – Heaven Scent (Yunus Güvenen Remix) :EEEEEEE |
finns den remixen eller är den på gång? |
|
|
| matiilda |
| quote: | Originally posted by montana
jag vet att det är house, men alltså den här låten är så jävla bra, har havt den på tung rotation senaste dagarna, den är så bra. |
euhm...det är faktiskt inge fel på house :p
riktigt bra house är, som nån nämnde, chus (som drabbades av dj-viruset med chabellos i måndags, snyft).
andra strålande bra houseskivor är exv
sander kleinenberg - it's a renaissance
global underground #25 - deep dish i toronto
global underground nubreed - satoshi tomiie
trust the dj - SJ01
...heeelt underbara skivor... ;) |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Hört POBs remix? den äger:) |
Den är ok, men långt ifrån så grym som orginalet. |
|
|
| montana |
| quote: | Originally posted by matiilda
euhm...det är faktiskt inge fel på house |
jag har inte sagt att det är fel på house, jag älskar house, det jag menade var att detta är ett trance forum, och det är mest trance & progressive house som diskuteras |
|
|
| matiilda |
| quote: | Originally posted by montana
jag har inte sagt att det är fel på house, jag älskar house, det jag menade var att detta är ett trance forum, och det är mest trance & progressive house som diskuteras |
jooo, jag förstod det oxå ;)
därav :p
...men jag skrev det just för att denna sida heter 'tranceaddict'...
precis som du påpekar... |
|
|
| Kongo_kim |
House suger.
Fast jag har inte hört denna låt så jag har ingen kommentar om den.
men generellt sett så är House bland det värsta som finns.
Stonebridge och sådan smörja fy fan |
|
|
| matiilda |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
House suger.
Fast jag har inte hört denna låt så jag har ingen kommentar om den.
men generellt sett så är House bland det värsta som finns.
Stonebridge och sådan smörja fy fan |
precis som med allt annat så finns det bra house och dålig house.
jag gillar verkl inte all house, är tex inte jätteförtjust i stonebridge...
näpp, återkom när du lyssnat på lite bra, tung, progressive, tribal house :D
(om du inte redan gjort det - då kan du ignorera ovanstående. alla tycker ju olika. respect.
det jag menar är att man inte ska döma innan man har tillräcklig bakgrundsfakta...) |
|
|
| ScuL |
det e inget fel med house. min första skiva köpte jag i 1993 :) house party del 3 hehe :D har den fortfarande.
jag diskuterar också om hardstyle här så om ni behöver ett tråd om house så gör det ;) vi är inte så narrow-minded som i holländska delen som vill bara se trance-topics där. |
|
|
| montana |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
House suger.
Fast jag har inte hört denna låt så jag har ingen kommentar om den.
men generellt sett så är House bland det värsta som finns.
Stonebridge och sådan smörja fy fan |
stonebridge gör skitbra grejer, jag älskar vissa av hans produktioner, han remix på robin s's show me love är en ren klassiker, hans remixar på therese's senaste låtar är också bra, han remix på antiloo's in my mind är bra, har gjorde vissa väldigt dåliga remixar under eurodans åren, men det är svårt att få viss eurodance att låta bra |
|
|
| swe_Trancer |
| wtf...tycker house rockar, spec disco house:D |
|
|
| Treo |
| En del houselåtar är ju toksköna, men tribal, progressive o sånt är inget för mig. Det ska va svängig melodisk house, typ Funkstar Deluxe eller Roger Sanchez - Another chance osv.. :) nu har jag dock inte fått ner låten som topicen handlar om då jag inte kommer ihåg login till steves ftp och länken som mellow pleasure postade inte funkar för mig, så den vet jag inte om den är nåt jag gillar. |
|
|
| swe_Trancer |
| vill nån va så gullig och förklara vad tribal house är? det är nog den enda house genren jag inte vet vad det är:sadgreen: |
|
|
|
|