|
De Nederlandse Televisie
|
View this Thread in Original format
| Teknikol |
Een beetje naar aanleiding van het Idols topic:
Ik vind dat er tegenwoordig maar weinig boeiends op televisie komt. De ene showprogramma-kloon na de andere, slappe comedy-series en dan nog eens die programma's waarin een groep mensen met elkaar moet leven en er weggestemd moet worden..kloon, kloon en kloon...
Een nieuw programma houd het tegenwoordig vaak niet langer vol dan een seizoen, en als iets loopt krijgt het programma ineens veel teveel uren imo(kijk naar het darts).
Maar waar ligt het nou aan? Is alles al eens op tv geweest en zijn we teveel verwend? Of is de inspiratie echt op bij de tv-makers? Of is het zo dat naargelang je ouder word het normaal is dat je veel programma's niet leuk meer vind? Of is het gewoon mijn smaak?:)
Want zelf kijk ik (hoofdzakelijk) alleen nog maar studio sport, het journaal en films.
Maar ik merk vooral dat de commerciele zenders hun programmering helemaal omgooien en daarmee hopen betere kijkcijfers te vergaren. Maar verandering is niet altijd verbetering.
Er zijn natuurlijk altijd wel programma's die goed zijn, vermeld die dan ff plz :)
Vroegah was alles beter zo lijkt het maar weer eens..
Hoe denken jullie er over? |
|
|
| ahp2002 |
Inderdaad, het niveau van TV is te debiel voor woorden tegenwoordig, allemaal gelul... vroeger was idd alles beter. Steeds meer zenders en steeds meer onzin. De leukste omroep vind ik op dit moment de VARA qua programma's.
Kijk dan even elke maandag naar TROS Radar op nederland 2, 20.25
Consumentenprogramma! Informatief en soms ook wel leuke onderwerpen. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Teknikol
Want zelf kijk ik (hoofdzakelijk) alleen nog maar studio sport, het journaal en films. |
Idem... alleen ook nie echt films... Die kijk ik dan liever in de bios of van DVD zonder reclame en al die er doorheen...
Tijdens het eten hier staat vaan ER aan, en daarna was het Will & Grace, maar dat is nu Dahrma & Greg geworden... Stuk minder dan Will & Grace maja...
En 's avonds laat zit me pa nog weleens een Engelse serie te kijken a la Frost ofsow, dan kijk ik ook weleens mee... Maar verder zie ik eigenlijk niets... |
|
|
| Fkwebeman |
Er is vrij weinig op TV waar ik echt voor ga zitten..
Kopspijkers is een must,
Dit was het nieuws wil ook nog wel eens leuk zijn.
Voetbal plan ik zelfs :D
De Net5 series als Will&Grace Dharma&Greg staan als eetprogramma op.
Roseanne en Yes Dear als achtergrond.
Futurama en Simpsons (als dat er op is) daar ga ik ook voor zitten.
Verder.. Discovery wil nog wel eens leuk zijn, maar das dan weer niet nederlands.. |
|
|
| Optimus |
kijk niet zo veel tv... enige dingen die ik vast altijd kijk zijn, Studio Sport op zondag (met het bord op schoot:D) en Studio Voetbal en daarop aansluitend Dit was het Nieuws.
Verder zijn er weinig dingen die ik écht vast kijk... als ik ga eten, dan staat meestal Seinfeld of als het eerder is RTL Nieuws op, en zondag kijk ik dan bijna vast Futurama omdat ik meestal toch aan het zappen ben en maandagnacht Voetbal Insite herhaling. Verder 's avonds Nova en Studio Sport en ik kijk ook vaak de herhaling van Barend & van Dorp. |
|
|
| SnuggLe |
Er is idd te weinig op TV.
Ik zou zelf meer wetenschappelijke programma's willen zien, documentaires zoals bij Netwerk, informatie zoals van Discovery Channel. De BBC heeft dat wel...
Het enige dat ik kijk is 24 (mits ik het niet via inet download) en Operation Robinson. Ik blijf zelfs thuis voor Dit was het nieuws, en altijd Studio Sport ofcourse :) |
|
|
| New Wave |
Mwha, ik kan hier wel wat over zeggen.
Het is op dit moment in de TV brance heel moeilijk om met een goed concept te komen.
Daarnaast is de risico voor een nieuw concept ook heel groot.
Ook door de grote concurentie kwa commerciele zenders is zeer bepalend voor TV.
Probeer maar eens een goed programma te hebben die tegenover bijv een Idols.
De 1 houd van dit en de ander houd van dat.
Het is behoorlijk aanpassen voor elke zender, voor je het weet komt een andere zender met een goed lopende show en kost dat voor de andere zenders veel kijkcijfers.
Persoonlijk vind ik de TV vandaag der dag zwaar bagger.
Vroeger had je hele leuke Nederlandse series (Zegh eens A, laat maar zitten, Het zonnetje in Huis), comedy dingen zoals Wie ben ik en grote evenementen zoals Holiday show waar families echt voor thuis bleven.
daarnaast zijn er een aantal programma's geflopt.
Sterrenbeurs was echt kansloos.
Masterplan was wel iets nieuws extreems maar toch geflopt.
Het is tegenwoordig gewoon zwaar moeilijk. |
|
|
| Optimus |
| ik kan me nog Rad van Fortuin herinneren, waar heel Nederland elke avond naar keek:D:cool: :p |
|
|
| Disney |
Vind meeste Nederlands geproduceerde TV programma's maar niks.
Geef mij maar BBC! |
|
|
| Switch |
gelukkig heb ik TV Home, 80 tv kanalen en 30 radio, digitaal.
waaronder Cinenova 1 en 2, en 2 andere filmkanalen.
stuk of 8 muziekzenders, 4 discovery kanalen, etc
dus ik kan iets meer kiezen
maar ik hou het tegenwoordig ook bij films, behalve "kopspijkers" en "dit was het nieuws", die zijn wel geinig
rex hunt is ook wel geinig, terug van werk, wegzakkend in de bank, mooie witte stranden, helderblauw water, relaxt! |
|
|
| Flippe |
Is inderdaad niet veel op tv tegenwoordig.
Kijk eigenlijk alleen Studio Sport, kopspijkers en af en toe een film! |
|
|
| basvh |
Jah ook jammer dat die grote shows niet meer kunnen. Wedden dat, Rons honeymoon kwis. Maar die zijn gewoon te duur geworden omdat het TV aanbod veel te veel is. Het best bekeken TV-programma (nieuws en sport niet meegerekent) is Idols en Kopspijkers. Deze worden door max anderhalf miljoen bekeken. Terwijl vroeger de kijkcijfers van grote programmas 4 miljoen was
Maar idd kwaliteit van TV is echt laag. Enige wat ik kijk is Kopspijkers, Dit was het Nieuws, Friends en veel programmas van discovery |
|
|
|
|