|
Waarschuwing
|
View this Thread in Original format
| jp |
| quote: | openbaar ministerie meldt het volgende: Boetes 2004 (in Euro)
Openbare dronkenschap van 23 naar 25
Baldadig tegen personen of goederen van 50 naar 55
Dronken of de straat onveilig maken van 50 naar 55
Op de openbare weg alcohol nuttigen van 40 naar 45
In een bar of cafe de rust verstoren van 115 naar 125
Hinderlijk rondhangen van 40 naar 45
Drugs gebruiken op de openbare weg van 115 naar 125
Wildplassen van 46 naar 50
Te vroeg of onjuist buitenzetten vuilniszakken/zwerfvuil van 46 naar 50
Zwart rijden in het openbaar vervoer van 50 naar 65
Opgeven van een valse naam of valse gegevens van 86 naar 95
Geluidshinder / burengerucht van 69 naar 75
Ontijdig afsteken van vuurwerk van 52 naar 60
Niet voldoen aan een bevel van een politieambtenaar 92 naar 100
Nieuwe boetes:
Misbruiken voorzieningen op stations en in treinen en in bussen: 50
Veroorzaken overlast in stations of het openbaar vervoer: 50
Bedelen 50
Verkeer:
Bumperkleven van 132 naar 145
Rechts inhalen van 86 naar 95
Richtingaanwijzer niet gebruiken van 28 naar 30
Links blijven rijden van 86 naar 95
Met groot licht rijden van 57 naar 65
Onnodig mistlampen voeren van 57 naar 65
Geen voorrang verlenen van 86 naar 95
Snijden bij het inhalen van 86 naar 95
Door rood licht rijden van 86 naar 95
Telefonerende bestuurders van 136 naar 140 |
Zal maar alvast gaan sparen ;) |
|
|
| Ding Chavez |
| Geen richtingaanwijzer gebruiken mag van mij nog wel wat omhoog. Dat je em niet gebruikt bij een lege weg ok, maar als ik achter je zit laat gvd zien wat je gaat doen :whip: |
|
|
| DJ_Massive |
ik gebruik mn richting aanwijzer nooit op mn fiets
:nervous: |
|
|
| snitz |
| :nervous: :nervous: :nervous: wordt weer een duur jaar:nervous: :nervous: :nervous: |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Geen richtingaanwijzer gebruiken mag van mij nog wel wat omhoog. Dat je em niet gebruikt bij een lege weg ok, maar als ik achter je zit laat gvd zien wat je gaat doen :whip: |
Idd! |
|
|
| arj1o1 |
Veroorzaken overlast in stations of het openbaar vervoer: 50
zondagmorgen een gast tegengekomen die bij een wildvreemde vrouw van zon 40 op haar schouder ging slapen en daarna steeds maar aan haar vroeg kunnen we niet daten heeft u een vriend hoelang heeft u die vriend al :p |
|
|
| basd |
Ik vind het helemaal niet erg..
Van mij mogen (vooral verkeers-)boetes nog wel hoger, misschien kunnen ze alleen voor Bram een uitzondering maken, anders komen die draaitafels er nooit :p
Verkeersregels zijn er nu eenmaal niet voor niks. Wel vind ik dat sommige regels een beetje herzien zouden moeten worden (meer flexibele maximumsnelheden op snelwegen, 's nachts kan het soms best harder dan 120 zonder onveilig te worden). |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by basd
Ik vind het helemaal niet erg..
Van mij mogen (vooral verkeers-)boetes nog wel hoger, misschien kunnen ze alleen voor Bram een uitzondering maken, anders komen die draaitafels er nooit :p
Verkeersregels zijn er nu eenmaal niet voor niks. Wel vind ik dat sommige regels een beetje herzien zouden moeten worden (meer flexibele maximumsnelheden op snelwegen, 's nachts kan het soms best harder dan 120 zonder onveilig te worden). |
dat vind ik nou zo dom: snacht harder gewoon altijd harder of niet harder geen halve maatregelen |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by arj1o1
dat vind ik nou zo dom: snacht harder gewoon altijd harder of niet harder geen halve maatregelen |
Niks dom. Denk er eens over na.
's Nachts is er minder verkeer. Met minder verkeer op dezelfde weg is een hogere snelheid relatief even veilig als een lagere snelheid met meer verkeer.
Je ziet het ook vaak bij werk aan de weg op snelwegen, daar is minder plek, dus langzamer rijden voor dezelfde mate van veiligheid. 's Nachts minder verkeer = meer plek, dus hogere snelheid voor dezelfde veiligheid.
Natuurlijk moet er wel in de gaten gehouden worden of het 's nachts dan ook echt rustiger is op de weg, maar met al die filemonitoringssystemen moet dat kunnen. |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by basd
Niks dom. Denk er eens over na.
's Nachts is er minder verkeer. Met minder verkeer op dezelfde weg is een hogere snelheid relatief even veilig als een lagere snelheid met meer verkeer.
Je ziet het ook vaak bij werk aan de weg op snelwegen, daar is minder plek, dus langzamer rijden voor dezelfde mate van veiligheid. 's Nachts minder verkeer = meer plek, dus hogere snelheid voor dezelfde veiligheid.
Natuurlijk moet er wel in de gaten gehouden worden of het 's nachts dan ook echt rustiger is op de weg, maar met al die filemonitoringssystemen moet dat kunnen. |
dus moet er iemand achter een filemonitoringssysteem om te kijken of er op een bepaalde weg harder mag worden gereden zodat er op de 'aangeefdingen die boven de weg hangen' wordt aangegeven of je wel of niet harder mag, bovendien mag dit ook alleen maar tussen bijvoorbeeld 2200 en 0600 nou mooi zooitje krijg je dan. |
|
|
| Ding Chavez |
Dat het misschien niet makkelijk uit te voeren is maakt het idee nog niet dom.
Dan nog even iets anders, een vriend van mij loopt stage bij een testcentrum, wat eerst NedCar was, en daar is pas een hele nieuwe hal geopend waar tests uitgevoerd worden met computergesturrde wagens. Hoef je zelf dus niks meer te doen, die auto houdt de juiste afstand, past z'n snelheid automatisch aan, wijkt volgens mij zelfs uit als er iets de weg op komt. Maarja, of we daar nou zo blij mee moeten zijn als coureurtjes in spe :/ |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by arj1o1
dus moet er iemand achter een filemonitoringssysteem om te kijken of er op een bepaalde weg harder mag worden gereden
|
Welkom in de wereld van de automatisering. Bovendien, hoe denk je dat dat tegenwoordig gaat bij de filedienst? Zoveel hoeft er niet te veranderen.
| quote: |
zodat er op de 'aangeefdingen die boven de weg hangen' wordt aangegeven of je wel of niet harder mag, bovendien mag dit ook alleen maar tussen bijvoorbeeld 2200 en 0600 nou mooi zooitje krijg je dan. |
Wat voor een zootje? Leg eens uit. Dit is een beetje onbeargumenteerd.
die 'aangeefdingen die boven de weg hangen' heten trouwens signaleringsborden of matrixborden volgens mij. Maar boeiend :) |
|
|
|
|