trance i framtiden
|
View this Thread in Original format
swe_Trancer |
finns ju en tr�d om att trance har "d�tt".
jag tyckte svenskarna va lite tystam vad anser ni? |
|
|
RebeL9 |
trancen har faktiskt "d�tt" lite. G�r ju inte att j�mf�ra med hur det var 99 och 2000 d� trancemusiken verkligen exploderade och trance h�rdes b�de p� radio och tv.
En av orsakerna verkar vara att man upprepar samma tema och om igen. Lyssna bara p� l�tarna som sl�ppts i �r. Det �r s� m�nga som l�ter snarlika. Anv�nder samma uppl�gg, liknande melodier. Det verkar som man n�stan kan gissa sig till hur varje l�t kommer l�ta utan att man ens har b�rjat lyssna p� den. Buildup, break och fr�sig uplifting melodi. Inget mer.
Lite roligare �r det dock p� psytrancefronten. D�r sl�pps det en hel den intressanta saker. Ni som inte har haft �gonen �ppna p� psytrancen p� sistone rekommenderar jag varmt att ta en titt. Den �r h�gst levande och det sl�pps st�ndigt nya trevliga skivsl�pp.
Tips: Space Buddha - Storm Reaction. Finfint album =) |
|
|
reveal |
quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag s�ger bara tranc4ever ;) |
Jag hoppas p� detsamma! Visst �ndras musiken genom �ren, men till exempel s� tycker jag att Tiesto har hittat tillbaka till sin grymma stil nu igen :D |
|
|
RebeL9 |
quote: | Originally posted by reveal
Jag hoppas p� detsamma! Visst �ndras musiken genom �ren, men till exempel s� tycker jag att Tiesto har hittat tillbaka till sin grymma stil nu igen :D |
LOL. Jag tycker helt tv�rtemot dig. Tiesto har verkligen tappat stinget. Titta bara p� Traffic. Jag menar, en mer �verhypad l�t f�r man leta efter. T�nk er om Warp Brothers hade gjort Traffic (ja det �r inte s� ofattbart med tanke p� hur enkel och billig den l�ter). Hur m�nga av er hade d� g�tt och sagt "Traffic �ger!" ?
:P
V�rt att grubbla p�.
Verkar som man d�mer l�tar efter producent och inte efter produktionskvalitet |
|
|
reveal |
Jag talar inte om hans produktioner, utan om hans set. |
|
|
Vizay |
rebel9: jag kan n�stan med s�kerhet s�ga att du inte har h�rt traffic ute p� ett dansgolv (kan iofs ha fel men de flesta som inte h�rt den p� golvet f�rst�r inte varf�r alla tycker den e bra)
men nu ska jag inte dyka in p� enstaka l�tar h�r...�r trancen d�d/d�ende...njae, snarare s� att den ligger i n�got slags mellanstadie just nu, precis som tidigare n�mnts s� anv�nder de flesta av l�tarna som sl�pps i dag samma formula n�r det g�ller uppbyggnad av l�tarna, oftast h�nger det p� kvaliten p� ljuden n�r man ska avg�ra om en l�t e bra eller ej...
tror dock att trancen kommer g� upp igen precis som ericcsonaktien en vacker dag kommer g�ra :p, musik e �nd� lite som aktier...ena dagen �r en stil popul�r, andra dagen funkar den inte alls...det g�r upp och ner... |
|
|
ShyTrance |
quote: | Originally posted by RebeL9
Tips: Space Buddha - Storm Reaction. Finfint album =) |
:eyes: :eyes: tack f�r tipset har inte hela �n men f�rsta l�ten e skitsk�n :D |
|
|
Versace |
tycker inte att trance h�ller p� o d�r, d�remot s� k�nns det som att den b�rjar l�ta mer o mer som progg house, vilket i sig inte e d�ligt, tv�rtom...
man kan fortfarande hitta v�ldigt bra trance, men idag finns det s� mycket skit som kommer ut, s� kan man f� en k�nsla av att den h�ller p� o d�r...
tiesto har b�rjat hitta tillbaka till det gamla o de e bara o hurra f�r...
men men ARMIN i SVERIGE!!! |
|
|
Proximus |
Trancen b�rjar leva igen men under andra v�gar och b�rjar bli mer underground plus att man m�ste leta som fan f�r att hitta bra musik, men trancen �r fan s� mycket b�ttre en progressive just nu och jag verkligen njuter av vart den h�r scenen �r p� v�g. b�rjar bli min favoritstil nr 1 igen efter att progressive varit det ett tag.
trancen lives and so does i
enjoy superleo drink jdotp :crazy: :crazy: :tongue2 :toocool: |
|
|
RebeL9 |
quote: | Originally posted by Vizay
rebel9: jag kan n�stan med s�kerhet s�ga att du inte har h�rt traffic ute p� ett dansgolv (kan iofs ha fel men de flesta som inte h�rt den p� golvet f�rst�r inte varf�r alla tycker den e bra)
men nu ska jag inte dyka in p� enstaka l�tar h�r...�r trancen d�d/d�ende...njae, snarare s� att den ligger i n�got slags mellanstadie just nu, precis som tidigare n�mnts s� anv�nder de flesta av l�tarna som sl�pps i dag samma formula n�r det g�ller uppbyggnad av l�tarna, oftast h�nger det p� kvaliten p� ljuden n�r man ska avg�ra om en l�t e bra eller ej...
tror dock att trancen kommer g� upp igen precis som ericcsonaktien en vacker dag kommer g�ra :p, musik e �nd� lite som aktier...ena dagen �r en stil popul�r, andra dagen funkar den inte alls...det g�r upp och ner... |
den som inte h�rt Scooter - How Much Is The Fish p� dansgolvet vet inte heller hur bra den l�ten �r ;) |
|
|
Amplifire |
Trance lever, i allra h�gsta grad. Det �r bara att ta en titt p� t.ex. DJ Mag-listan s� ser man vad clubber gillar b�st. 1999 h�rdes v�l inte trance p� radio och i tv, inte i Sverige iaf? Eller? |
|
|
|
|