|
Tiskijukitus
|
View this Thread in Original format
| sick_boy_tommy |
Kuka sitä harrastaa ja missä määrin? Itse olen miksaillut lähinnä omaksi ilokseni (ja muiden kiusaksi, tietty :whip: ) parin vuoden ajan, mutten ole pääasiassa vinyylin korkean kilohinnan vuoksi viitsinyt lähteä yrittämään ns. "ulos makkarista".
Jututin kerran erästä lahtelaista jukkaa, joka tunnusti tuntevansa erityistä vetoa trancea kohtaan, mutta kirosi samaan hengenvetoon leivän olevan tiukassa kuin rippikoululaisen immenkalvo. Miekkonen oli myös erittäin turhautunut klubeihin jotka sitoivat hänen kätensä ja pakottivat soittamaan listahittejä toinen toisensa perään. Ymmärrän tämän täysin, sillä harva perehtymätön korva jaksaa "samaa" paukutusta koko iltaa...
Trancen miksaaminen on hienoa ja palkitsevaa puuhaa, mutta riittääkö suomalaisen transsijalan kunto? |
|
|
| Puuhis |
| Täältä löytyy melko tuore makkari tiskijukka. Itsekkin pyörittelen levyjä omaksi iloksi ja hyviä pointteja muuten mainitsit. |
|
|
| thomas |
soitellut kohta 4v, keikkaakin löytyy jo
jonkin verran.. vinyyliltä lähinnä mut
uudemmat biisit + promot yleensä cdr (ei mp3!!)
kotisivut saa käydä katsastamassa: http://thomas.reaktio.net |
|
|
| Airvision |
| 4 vuotta tuli keikkailtua/pyöriteltyä levyjä...nyt en ole viimeiseen puoleen toista vuoteen keikkaillut/soitellut joten viime aikoina on pientä poltetta ollut havaittavissa...pitäs varmaan tehdä asialle jotain ennen kun sekoo,heh! :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: |
|
|
| Jeyenne |
| Onhan noita levyjä tullu soiteltua jo vuodesta 1996 lähtien lähinnä kyllä omaksi ilokseni. Yhden keikan olen tossa 2000 heittäny Etropyn bileissä. Kiva harrastus vaikka rahaa siihen kyllä menee. |
|
|
| Epic Star |
Kotona olen omaksi iloksi mixaillut about. 1,5 vuotta ja olihan se aikamoinen tunne, kun biitit alkoivat ensimmäisen kerran loksahtamaan kohdalleen :D
Keikallekin olisi jossain vaiheessa tarkoitus lähteä, mutta kaikki aikanaan. |
|
|
| Gravel |
Olen soitellut levyjä himassa nyt noin puoli vuotta. Kaikki levyni ovat vinyylejä.  |
|
|
| Trancetor |
| Minkälaisilla vehkeillä te olette alkaneet miksailemaan tai minkälaisella "setillä" kannattas alottaa miksailemaan? ite en ole miksaillut, mutta kiinnostusta on.. :toocool: |
|
|
| sick_boy_tommy |
| quote: | Originally posted by Trancetor
Minkälaisilla vehkeillä te olette alkaneet miksailemaan tai minkälaisella "setillä" kannattas alottaa miksailemaan? ite en ole miksaillut, mutta kiinnostusta on.. :toocool: |
Hienoa. Tekee aina gutaa kuulla jonkun kiinnostuvan aiheesta!
Itse ostin pari vuotta sitten parin Gemini XL-500II -levareita ($150 kpl), Numarkin Bluedog -mikserin (reilusti alle satasen), dj-kuulokkeet (reilun satasen) ja halvimmat dj-äänirasiat mitä löysin.
Koko satsin hinta pysyi siis työttömän opiskelijan kannalta järjellisissä mitoissa, vaikka varmasti moni raudanrakastaja olisikin väittänyt miksaamisen noilla olevan mahdotonta.
Tärkeimmät ominaisuudet levysoittimissa ovat nopeuden vakaus ja lautasen vääntömomentti. Tuon hintaluokan vehkeet eivät todellakaan väännä kovinkaan kummoisesti, mutta kunhan hankkii suoravetosoittimen hihnavetoisen sijaan, ei varsinaisia ongelmia synny.
Nopeuden vakauden merkitys taasen korostuu vasta hienommassa miksauksessa, jossa joutuu keskittymään mikserin taajuuskorjainten vääntelyyn, mutta aloitusvaiheessa on tärkeämpää oppia erottamaan milloin miksi on lähdössä "laukalle" ja korjaamaan se oikein. Tähän siis riittää varsin hyvin em. Numarkin kaltainen kaksikanavainen dj-mikseri ilman taajuuskorjaimia.
Et siis välttämättä tarvitse Technicsin soittimia ja Pioneerin mikseriä oppiaksesi miksauksen perusteet, mutta mikäli olet varma että tulevaisuuden ammattisi löytyy lautasten takaa ja taloudellinen tilanteesi sen sallii, niin mikä ettei - mene ja osta parasta mitä rahalla saa. Niin jokainen vakavasti itsensä ottava dj lopulta tekee, toivottavasti minäkin joskus. :)
Kaiken tämän sanoo paljon paremmin eräs "dj Recess" -nimeen verhoutuva skottijukka, jonka sivusto on löytämistäni how_to_mix -sivustoista paras. Tiedon lähteen löydät osoitteessa www.recess.co.uk |
|
|
| toaster |
| Oon pari vuotta omistanu vermeet ja rensselit ja lähinnä omaks ilokseni soittelen. Nyt vaan opiskelijana on vähän vähemmän rahaa käytettävänä levyihin joten ei oo hirveesti täs lähiaikoina tullu ostettuu lisää. Ostin heti alkuun uutena teknarit (2x600e),numarkin miksen (300e) ja pioneerin luurit (170e). Hyvä et osti kunnon vermeitä samantien ni ei nyt tarvi kituutella 2000e:tä jostain. |
|
|
| Trancetor |
| mä oon katellu noita hintoja nii on ne nii p*rkleen kalliita.. eikä oikeen mun budjettiin löydy oikeen sopivia vehkeitä :mad: jos joku huomaa semmosen toooosii halvat mutta semmoset et tekee jotain nii ilmottakaa :eyespop: |
|
|
| Gravel |
| IIK! Ensimmäinen keikka olisi keskiviikkona!! Nyt on suoraan sanotusti kuset housuissa! :eyespop: :nervous: |
|
|
|
|