|
ATRC på NRJ??
|
View this Thread in Original format
| hustler |
Hörde precis As The Rush Comes på NRJ!! Vad har hänt? Håller kvalitets trance på att bli kommerciellt??
/h |
|
|
| Kongo_kim |
| Det är ju NRJ extravadance nu |
|
|
| hustler |
| Jaså tänkte väl, lyssnade bara en snabbis.. :D |
|
|
| Cloudburst |
| iof så är ATRC redan kommerciell, den ligger typ på radio toplistan i UK... plus att mtv spealr den.. ;) |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| hehe trodde du hade svarat på dej själv hustler på tanke på din å kongos fula :) avtar..:stongue: |
|
|
| Dj_ExOn |
| ATRC blev komersiell rätt snabbt. Det tog inte mer än 3 veckor efter släppet av 12" tills den klev upp på Englands Dance Chart. |
|
|
| Pjox |
| Är det så farligt att den spelas på NRJ och MTV? |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Pjox
Är det så farligt att den spelas på NRJ och MTV? |
eller hur, ser det mest som posetivt att bra musik e komersiell :) |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
ATRC blev komersiell rätt snabbt. Det tog inte mer än 3 veckor efter släppet av 12" tills den klev upp på Englands Dance Chart. |
Dock började Gabriel & Dresden att lira den kanske ett halvår innan den fick officiella releaser på Positiva och Armada. Långt innan dess kom den ut som promo dessutom. Så den var underground ett bra tag iaf innan alla började spela den överallt. ;) |
|
|
| ScuL |
| För kommersiell är aldrig bra, men lite kommersiellism i Sverige är absolut inte fel! Man behöver kommersiellism för att göra en dance scene stor. Annars hade ID&T idag aldrig existerat! |
|
|
| RebeL9 |
| satt och lyssnade på radio idag och hörde Lisa Miskowsky - Lady Stardust. Måste erkänna att den låten innehåller mycket vackrare vocals än ATRC. Asså Lisa har sån otroligt vacker stämma. Hon borde teama med BT och börja göra vocals för trancelåtar. BT vet hur man hanterar fagra stämmor :) |
|
|
| hustler |
Ja jag tycker att det vore bra om man spred trance musikens "budskap" via kanonlåtar som ATRC men lagom är ju som bekant, bäst. Jag skulle inte vilja att varenda jävel i skolan gick och runt och småsjöng "Traveling somewhere, could be anywhere" osv.
Rebel9-->Håller med dig om att vocalsen i den låten är riktigt fina. Hon har en fantastisk röst. |
|
|
|
|