return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
ATRC på NRJ??
View this Thread in Original format
hustler
Hörde precis As The Rush Comes på NRJ!! Vad har hänt? Håller kvalitets trance på att bli kommerciellt??

/h
Kongo_kim
Det är ju NRJ extravadance nu
hustler
Jaså tänkte väl, lyssnade bara en snabbis.. :D
Cloudburst
iof så är ATRC redan kommerciell, den ligger typ på radio toplistan i UK... plus att mtv spealr den.. ;)
TrancE_GyLLe
hehe trodde du hade svarat på dej själv hustler på tanke på din å kongos fula :) avtar..:stongue:
Dj_ExOn
ATRC blev komersiell rätt snabbt. Det tog inte mer än 3 veckor efter släppet av 12" tills den klev upp på Englands Dance Chart.
Pjox
Är det så farligt att den spelas på NRJ och MTV?
St_Andrew
quote:
Originally posted by Pjox
Är det så farligt att den spelas på NRJ och MTV?


eller hur, ser det mest som posetivt att bra musik e komersiell :)
SMC
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
ATRC blev komersiell rätt snabbt. Det tog inte mer än 3 veckor efter släppet av 12" tills den klev upp på Englands Dance Chart.


Dock började Gabriel & Dresden att lira den kanske ett halvår innan den fick officiella releaser på Positiva och Armada. Långt innan dess kom den ut som promo dessutom. Så den var underground ett bra tag iaf innan alla började spela den överallt. ;)
ScuL
För kommersiell är aldrig bra, men lite kommersiellism i Sverige är absolut inte fel! Man behöver kommersiellism för att göra en dance scene stor. Annars hade ID&T idag aldrig existerat!

RebeL9
satt och lyssnade på radio idag och hörde Lisa Miskowsky - Lady Stardust. Måste erkänna att den låten innehåller mycket vackrare vocals än ATRC. Asså Lisa har sån otroligt vacker stämma. Hon borde teama med BT och börja göra vocals för trancelåtar. BT vet hur man hanterar fagra stämmor :)
hustler
Ja jag tycker att det vore bra om man spred trance musikens "budskap" via kanonlåtar som ATRC men lagom är ju som bekant, bäst. Jag skulle inte vilja att varenda jävel i skolan gick och runt och småsjöng "Traveling somewhere, could be anywhere" osv.

Rebel9-->Håller med dig om att vocalsen i den låten är riktigt fina. Hon har en fantastisk röst.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement