|
Eiks oo kiva kun sataa lunta?
|
View this Thread in Original format
| Mr.Mystery |
Jeh, tosi kivaa.
Baarista tullessa sain työntää 2 autoa liikkeelle kun olivat jääneet jumiin, toista tuli vielä poliisipartiokin auttamaan. Kesäkengillä ja ilman hanskoja tietysti kun en lähtiessä ajatellut että se lumentulo olisi voinut enää siitä yltyä.
Nyt on vähän jalat kipeät. |
|
|
| GrimReaper |
Jooo. Onhan se TOOOOOSIIIII kivaa että talvella sataa lunta mutta rajansa sillä lumen määrälläkin. Kiva mennä esim. aamulla ulos kun ei lumiaurat oo vielä aurannu pihalla ja lunta on sitten puoliväliin säärtä.
Tuli sitä itsekin koettua se auton työntämisen ihanuus aamulla baarista tullessa. Hanskat oli kyllä mukana, mutta streettilenkkareiden pito ei o paras mahdollinen lumessa. Suomalaisautoilijoista sentään suurin osa on jotenkin varautunut lumentuloon toisin kuin muualla maailmassa. |
|
|
| Mr.Mystery |
| quote: | Originally posted by GrimReaper
Tuli sitä itsekin koettua se auton työntämisen ihanuus aamulla baarista tullessa. Hanskat oli kyllä mukana, mutta streettilenkkareiden pito ei o paras mahdollinen lumessa. Suomalaisautoilijoista sentään suurin osa on jotenkin varautunut lumentuloon toisin kuin muualla maailmassa. |
Tuskin kukaan kuitenkaan ihan TUOHON määrään oli varautunut.
Tuolla muropaketissa joku sanoi että oli yöllä tuolla Helsingin keskustassa ajamassa ja siellä oli autoja mahastaan kiinni hangessa joka puolella.
Tänään autotiet muistutti enemmän perunapeltoja kun lumi tiivistyi semmosiksi kivoiksi paakuiksi tien pintaan. |
|
|
| digitalbeat666 |
| kiva, uutisten mukkaan 20 vuoteen ei o tullu näin paljo lunta :eek: |
|
|
| Nuutti |
| quote: | Originally posted by digitalbeat666
kiva, uutisten mukkaan 20 vuoteen ei o tullu näin paljo lunta :eek: |
Ai sitä tuli niin paljon?! Muistaakseni viime tai sitä edellisenä talvena tuli myös jonain päivänä ihan älyttömästi, jotenkin tuntui että sitä olis tullut silloin jopa enemmän. Pitääkin heti aamulla mennä ulos kuvailemaan. Toivottavasti ei ole vielä sulanut tai tippunut puista pois. |
|
|
| Gravel |
Todella kivaa!!
Jouduin eilen tekemään 4 kertaa lumityöt pihalla. Joka kerta kun lähdin autolla jonekkin, eli 2 kertaa ja joka kerta kun tulin takaisin.
Tänään tein lumityöt vain kerran! onneksi...paikat on vähän kipeenä siitä kolaamisesta mitä jouduin eilen tekemään. :whip: :( |
|
|
| Gravel |
| quote: | Originally posted by digitalbeat666
kiva, uutisten mukkaan 20 vuoteen ei o tullu näin paljo lunta :eek: |
Uutisissa sanottiin myös että Helsinki-Vantaan lentokentällä ei ole ollut näin suurta kaaosta 30 vuoteen. :eek: |
|
|
| QPS |
| Juu, aika kettumaiset kelit on olleet... Itse en kyllä autolla hirveissä vaikeuksissa ole ollut. Osittain sen takia, että päätin jättää lauantaina kaverin tuparit väliin, koska en jaksanut lähteä julkisilla enkä omalla autolla kikkailemaan. Nimittäin kävin päivällä kahvilla ja silloinkin oli jo vaikeuksia selvitä kotiin niin illalla/yöllä se olisi ollut aika mahdoton tehtävä... Eilen oli jo paljon parempi tilanne ainakin iltapäivällä, kun kävin Porvoossa pelaamassa sählymatsissa niin siellä oli tiet ja kadut aurattu hyvin. Ainoo mikä oli, että joka puolella oli halvetin isoja lumikasoja :D !!! |
|
|
| Puuhis |
| Itsekkin olin autolla baarissa/stadissa, mutta ei mulla hirveästi ongelmia lumen kanssa ollut. Takasin tullessa tosin oli jumitilanne pari kertaa lähellä ja kotimäkeä sai ajaa 3 kertaa ylös. Lisää tämmösiä. :D |
|
|
| sick_boy_tommy |
Jukolauta, kivaa?
Heräilin krapulaani siskon huutaessa lumenluontiin. Jääkaappi itki tyhjyyttään, eikä autoa saanut tallista ulos.
Katsoin pihalle.
Söin särkylääkkeen.
Katsoin uudestaan, nostatin tuskanhien selkämykselle.
Kolasin sitä valkoista paskaa kaksi tuntia, kaksikymmentä minuuttia. Kun viimein sain tien auki autoa varten, oli vaatekerrastoni läpeensä märkä ja sydän hakkasi edeltävänä yönä baarissa soineen rikkobiittihitin tahtiin. Tuntoaistin raja kulki pallien tasolla, jalat olivat tunnottomat.
Oli se hieno, se myräkkä. |
|
|
| Nuutti |
| Haha! Olipa sydäntä riipaiseva tarina :) Itse ainakin piristyin kun kävin vähän pihalla riehumassa lapion kanssa. :whip: |
|
|
| skip |
tuliko sitä sitten niin paljon muka? ei siitä mulle ainakaan ollut niin paljon ongelmia kuin silloin hieman ennen joulua kun oli myös myräkkä! silloin taistelin autoa esiin kinoksesta noin 1.5 tuntia ja jumittelin jokapuolelle!
nyt olin tyttöystäväni vanhempieni luona, jonne joutuu menemään noin 5km kamalaa maalaistietä/kinttupolkua, eikä sitä ollut juurikaan vaikeata ajaa, vaikka sitä ei ollut aurattu! kova vauhti päälle vaan, niin ei jää kiinni! takaisin tullessani myöhään illalla/yöllä oli jo paikka paikoin aika paljonkin lunta, mutta kyllä se siitä meni kun antoi vaan lisää kaasua, niin auto meni läpi kinoksen ja lumi vaan pöllysi! pysähtyminen olisi tosin sillä tiellä ollut kohtalokasta, liikkeelle ei olisi enää päässyt millään!:D
lumi on pirun kivaa mun mielestä, harmi vaan, että nyt on taas hieman lämpimämpää, niin se ehtii sulamaan ja jäätymään uudestaan, joka ei ole kovinkaan kivaa! |
|
|
|
|