|
LMC vs U2 - take me to the clouds above + grymma låtar :D
|
View this Thread in Original format
| staz |
vocalsen är lite sliskiga (tagna ur nån whitney houston låt), men låten är helt klart nice.. gillar den stenhårt iaf.
la upp den på steves ftp.. audiolush remixen är det mer drag i,, snabbare.. extended är långsammare och adhesive är i stil med extended fast lite tyngre bassline å lite trummor.. scott brown mixen är den (imo) mest komersiellt låtande.. eurotrancepop så det ryker om det.
passa på Å grabba aluna - time is all i need om ni inte hört den.. riktigt skön den också imho. slusnik luna mixen får mig att vilja studsa på en gång. proggig trance när den är som bäst. noel sanger mixen e inte heller dålig men personligen föredrar jag den förstnämnda.
Scott Bond - Naked Angel (Steven Hone Remix) lägger jag också upp, bör höras. |
|
|
| reveal |
| Är det Mashup Kids - To the Clouds Above [A1, resp. A2 Remix]? I så fall är det Whitney som sjunger vad jag vet :) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by staz
vocalsen är lite sliskiga |
joo kan man ju säga.. :) ja e rätt säker på att de e whitney. hade den här låten i original, long time ago.
digga inte den här så mycke...
däremot...(trumvirvel)
| quote: | | passa på Å grabba aluna - time is all i need |
TACK staz! Grymt bra! skön röst hon har. |
|
|
| staz |
vocalsen är tagna ur en whitney houston låt .. det är inte whitney som sjunger dem i denna låt. En del av melodin i låten är tagen ur U2 - with or without you.
här står om låten: http://www.aatw.com/lmc.htm
| quote: | | All four members of U2 had to agree to the usage of the sample from their classic, With or Without You and this was added to lyrics from How Will I Know made a hit by Whitney Houston to make the track Take Me To The Clouds Above. |
på 1.53 i slusnik luna mixen av all i need is time, då börjar mina fötter hoppa vare sig jag vill det eller ej :( |
|
|
| staz |
| la in lite mer grymt.. inte minst christian rusch & greg murrays nya, promise heter den. diggar den stenhårt,, creds för en så nice produktion rusch. |
|
|
| christian_rusch |
| Nog för att jag vet att folk sprider låtar, men ärligt talat tycker jag att det är skrattretande hur det hålls på här... Visst, det är kul att folk gillar den musik man skriver, men det tar lite udden av det hela när de sedan lägger ut den för folk att tanka. Och kom inte och snacka om "creds" för bra produktion, creds hade varit att inte lägga upp den... pfft. |
|
|
| staz |
ahem.. ok om du hellre vill att ingen (färre) hör dina låtar så är det lungt för mig.
ta-swe är en liten community med en ftp som ett begränsat antal har tillgång till, om en medlem ur den lilla communityn har proddat en låt så borde den snarare bli glad om de övriga medlemmarna i communityn hör den och kan ge feedback samt rekommendera den vidare. Eller hade du föredragit att allihop väntar på vinylrelease och köper en vinyl var trots att majoriteten förmodligen inte ens har en lp spelare? ;)
lycka till med fortsatt promotion, det går säkert toppen med den diviga attityden. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: |
|
|
| christian_rusch |
| quote: | Originally posted by staz
ahem.. ok om du hellre vill att ingen (färre) hör dina låtar så är det lungt för mig.
ta-swe är en liten community med en ftp som ett begränsat antal har tillgång till, om en medlem ur den lilla communityn har proddat en låt så borde den snarare bli glad om de övriga medlemmarna i communityn hör den och kan ge feedback samt rekommendera den vidare. Eller hade du föredragit att allihop väntar på vinylrelease och köper en vinyl var trots att majoriteten förmodligen inte ens har en lp spelare? ;)
lycka till med fortsatt promotion, det går säkert toppen med den diviga attityden. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: |
Missförstå mig rätt, TA-Swe får gärna lägga upp mina (observera dock att det inte bara är MIN låt) låtar på en FTP om de frågar mig först istället för att bara förutsätta att det är OK (Greg tex ger aldrig ut låtar och skulle ha känna till det här skulle han bli riktigt lack - vidare, hade det inte varit för en äregirig promotor som resonerar som du gör nu hade The Promise inte ens hamnat på nätet i första taget). Det handlar inte om att vara divig, utan snarare om att vara irriterad över att folk nu förutsätter att de har rätt till musik som de egentligen inte har någon som helst rätt till - reslutatet blir (förutom att artister som ifrågasätter den så kallade "rätt" blir "diviga") utan också att låtar som inte var menade att släppas sprids på nätet, "trendbögarna" som tankar allt som finns på nätet tycker att saker är gamla såfort de spelats en gång på ASOT eller så snart de funnits på DC i en vecka, skivbolagen som kan ge ut låtar tappar inkomster (och artisten likaså) på att låtarna sprids på nätet istället för per sålda CDs eller vinyler samt att fler och fler får för sig att de har rätt till gratis musik bara för att den finns där. Igen, missförstå mig rätt... jag förväntar mig inget annat än att en låt sprids på nätet så snart den släppts och har egentligen inte allt för mycket emot det eftersom jag vet hur viktig mp3 scenen är för nya artister nuförtiden (det är spridandet av osläppta låtar eller sådana som snart ska släppas som stör mig) men att kalla mig divig för att jag ifrågasätter att du lägger upp ett av mitt och Gregs verk på en server för folk att tanka, det kallar jag barnsligt.
// C |
|
|
| staz |
förstår perfekt, det diviga var att du dissade berömen, inget annat. tar även bort låten så fort som möjligt, självklart.
Är det inte också lite så att när en promo väl manglats ut på nätet så är skadan redan skedd? Tycker du inte att det är bättre att låten laddas ner av folk på TA som kan höra den när den ändå finns tillgänglig och kan ge lite reflektioner kring den osv, istället för att sitta med sina download program och tanka den för att sedan inte säga ett ord om den?
Spridandet av låtarna står ju nån för som haft sina händer på en promo, resten är en naturlig följd av alla filesharing program osv. Så det är den som rippar låten och lägger ut den på nätet utan tillåtelse i första hand som är den enda boven i dramat i min åsikt, för efter det är ju som sagt redan skadan skedd.
Om greg skulle bli lack så vore det väl ändå rätt trångsint, när låtarna väl finns tillgängliga så är det klart att folk hör dem.. det är den som läckt som bör 'lackas' på. |
|
|
| zamson |
Intressant diskussion. Tycker sånna här trådar inte behövs på sweTA..för det är ingen mp3site och steves ftp är ingen officiell sweTAftp.. alla har inte access till den, och därför är det lite dumt att "göra reklam" för den.
Jag förstår dig Christian R, men samtidigt håller jag med Staz till en viss del också. Skulle vara intressant och höra vad en artist tycker om en dj spelar deras låt i ett set och streamar på internet eller lägger ut ett set för download. |
|
|
| christian_rusch |
| quote: | Originally posted by zamson
Intressant diskussion. Tycker sånna här trådar inte behövs på sweTA..för det är ingen mp3site och steves ftp är ingen officiell sweTAftp.. alla har inte access till den, och därför är det lite dumt att "göra reklam" för den.
Jag förstår dig Christian R, men samtidigt håller jag med Staz till en viss del också. Skulle vara intressant och höra vad en artist tycker om en dj spelar deras låt i ett set och streamar på internet eller lägger ut ett set för download. |
Skulle en DJ spela en låt omixad i ett set på nätet skulle jag bli riktigt sur, är den inmixad ordentligt är det i princip ofarligt, men samtidigt håller tex Anjunabeats stenhårt på offentliga Internetspelningar eftersom timing är ALLT nuförtiden; Tex håller de fortfarande på The Promise och spelar den inte för att den av rent praktiska promotionskäl. Vidare så bör folk insé att så snart en låt är signad så "stjäl" folk som laddar hem dem, inte bara från artisten, utan även från skivbolaget; det är sålunda inte bara min åsikt som spelar in utan de andra som varit involverade i att skriva/producera låten samt de som investerat pengar i att ge oss artister chansen att få släppa vårt material. Så som jag ser det är det riktigt kul ju fler kopior man hittar av sin egen musik online, så länge det är rippar från set. Vidare ser jag det så är onlineset helt ovärderliga som promotion, men det är där själva konceptet med "promos" och privata promoutskick kommer in i bilden.
För tio år sedan väntade folk på att skivor skulle släppas och var överlyckliga när de släpptes, det fanns inte en tanke på att man kunde få tag på musiken innan den släpptes. Nu förväntar sig alla ha rätt till att kunna ladda ner musiken innan den ens släppts och det är inget som helst fel på att sprida den vidare så att andra kan ta del av den; någonstans har det enligt mig gått lite snett. Rent tekniskt sett finns det ingen skillnad på att ladda ner en skiva från nätet och att sno den ur en butik; Värt att tänka på.
// C |
|
|
| mindshooter |
Vill bara börja med:
Tranceaddict does not support filesharing
så det var bra att staz tog ner låten på producentens begäran ;)
Vi här på SWETA har däremot fått tillstånd att dela med oss av mindre mängder så länge det sker på vår sektion i liten skala. Vilket det gör, eftersom bara ett visst antal medlemmar här har tillgång till FTPn. Jag skulle själv som producent (om jag vore en) gärna se min låt spridas internt på TA om någonstans. Här kryllar det av folk som faktiskt lägger ner mycket pengar på att köpa skivor, vinyler och singlar. Jag tycker många här förtjänar en förhandslyssning på låtar för att sedan veta om dom är värda att köpa, så gör iaf jag alltid...köoper aldrig något jag inte laddat ner innan.
Sen är det juh så att producenten förtjänar sina pengar...och det är en balansgång... Som nybörjar-producent finns det juh inget bättre än att ens mp3-låtar sprids vilt. Så fort man blir signad så tillhör musiken inte längre dom som diggar den...utan dom som har råd att betala för den...och jag gillar inte konceptet att musik blivit industri...men nu är det så...och producenterna behöver sina pengar...jag är kluven...
själv kommer jag iaf alltid ladda hem låtar så länge det går...för att njuta av andra människors skapelser och toner. Precis som andra människor kan njuta av mina och andra personers grafiska verk gratis på t.ex deviantart.com....vad är skillnaden? :) När man designar så är den största kicken i att få andra att titta och påverkas av det man gjort... borde det inte vara samma sak med musik? |
|
|
|
|