|
Hardstyle Sverige
|
View this Thread in Original format
| DJmoXX |
Finns väl mest trance folk men sett endel hardstyle freaks också.
Kan berätta vad jag håller på att "ordna" klart.
Jag och en polare som håller på med hardstyle sen förra sommaren kom på varför finns de så lite hardstyle folk i sverige för? detta måste vi fixa på nåt sett.
Därför kom vi på varför inte ha en "Hardstyle hemsida för just sverige"
Så detta är på planeringsnivå.
ha en egen studio där vi kommer ha tillgång till 100 mbit samt ett antal server som kommer sända ut hardstyle i olika former. Just det de kommer endast sändas hardstyle och varje vecka kommer vi ha "nya och kända" samt "okända" djs som kommer få sända ett 2 timmars långt set i vår studio.
Vi har skrivit kontrakt för detta med ett par förlag samt att kommer få gratis promotions material på Vinyl sänds ut till oss.
jag och min polare står för allt i kostnadsväg utan linan som kommer vara sponsrad av ett företag. hur mycket det rör sig om att bygga upp studion och annat kan jag inte tala i dags läget men 100.000+ handlar det om.
Hemsidan kommer också vara sponsrat av ett design företag.
När premiär dagen är är ej bestämt men de kommer inom kort.
Vad tjänar vi på detta undrar ni? ingenting faktiskt förutom lyssnare och chansen få mera folk börja lyssna på hardstyle och hardbass.
Lokalen som vi hyr kommer vara på 89 kvm och vara beläget i sthlm.
Vi kommer även anordna stora hardstyle fester runt sverige sen vi skrev kontrakt med en ljud och ljus leverantör vi kommer hyra allt från till mega kraftigt pris.
detta är vad som är på G... mera info kommer följa.
Och komihåg: Hardstyle will never die...:cool: |
|
|
| ScuL |
låter bara bra..
men.. har du läst mitt PM? :) finns mer folk som lyssnar till hardstyle än du tror :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
Låter hel intressant... jag fick upp ina öron för hardstyle för ett år sen och gillar det mer och mer... De e kul å lyssna på många typer av musik :)
Ta en titt på Sculs forum :) |
|
|
| DJmoXX |
Jo Skul visste om det varit där tidigare fick veta det av Ferren.. :D
mem jag e förvirrad du bor i Näderländerna och är svensk? :rolleyes: |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by DJmoXX
Jo Skul visste om det varit där tidigare fick veta det av Ferren.. :D
mem jag e förvirrad du bor i Näderländerna och är svensk? :rolleyes: | Han e Holländare och bor i Holland men talar 5 språk ;) En riktig hardstyle mother fukker e vad han e :D |
|
|
| NooN |
| Det där låter ju riktigt grymt :) Ju fler vi blir desto bättre :D |
|
|
| DJ_Laszlo |
För så sent som ett år sedan var jag ett stort fan av Überdruck/Drugface/The Crow/Schalldruck-stuket av hardstyle - det var det bästa jag visste, men jag har tyvärr tröttnat. DJ Dana's set från Sensation Black 2002 är bland det bästa jag hört i hardstyleväg, och det finns få låtar som jag avgudad så mycket som "Drugface - C*ntmaster [Überdrück Remix]". Tycker fortfarande att den är helt fenomenal. Tyvärr så har hardstylen blivit allt för hardcoreinfluerad, vilket har fått mig att lessna.
(Missförstå mig rätt nu för bövelen - jag klankar absolut inte ner på någon på grund av deras musiksmak, säger helt enkelt vad jag tycker :) Många blir förbannade över att man inte råkar respektera andras smak så fort man säger sitt. Jag respekterar visst ;)) |
|
|
| RebeL9 |
| jag har också lärt mig acceptera andras musiksmak. Därför var jag faktiskt på Viper Room i sthlm igår och dansa till Drängarna och Brandsta city släckers. På riktigt alltså! |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by RebeL9
jag har också lärt mig acceptera andras musiksmak. Därför var jag faktiskt på Viper Room i sthlm igår och dansa till Drängarna och Brandsta city släckers. På riktigt alltså! |
hoppas att du är seriöst nu och håller inte längre på med warp brothers och phat bass skämtar :haha:

| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
För så sent som ett år sedan var jag ett stort fan av Überdruck/Drugface/The Crow/Schalldruck-stuket av hardstyle - det var det bästa jag visste, men jag har tyvärr tröttnat. DJ Dana's set från Sensation Black 2002 är bland det bästa jag hört i hardstyleväg, och det finns få låtar som jag avgudad så mycket som "Drugface - C*ntmaster [Überdrück Remix]". Tycker fortfarande att den är helt fenomenal. Tyvärr så har hardstylen blivit allt för hardcoreinfluerad, vilket har fått mig att lessna. |
Ja du har rätt det blev mer och mer hardcore influerad, dock gillar jag lite hardcore också ibland så det är inte fel för mig. Jag tror dock att hardstyle blev lite bredare och det finns mer olika 'sounds' i samma stilen. Till.ex Luna kör nästan alltid lite technoisk och så finns det flera. Det finns fortfrande bra och melodiös hardstyle som:
Sa.Vee.Oh - Loophole. Försök den nån gång :D |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by ScuL
hoppas att du är seriöst nu och håller inte längre på med warp brothers och phat bass skämtar :haha:
|
jag e helt seriös. Var i stockholm i helgen och vi var på Viper Room igår. De körde faktiskt Silence (Airscape remix) men idiot DJn bytte mitt i klimaxet. och sen körde han Tomcraft - Loneliness. och just när han skulle köra Utah Saints - Lost Vaugness (Oliver Lieb remix) så switcha han över till Carola. SKITBRA DJ!!!!!!!!!!!! |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by RebeL9
jag e helt seriös. Var i stockholm i helgen och vi var på Viper Room igår. De körde faktiskt Silence (Airscape remix) men idiot DJn bytte mitt i klimaxet. och sen körde han Tomcraft - Loneliness. och just när han skulle köra Utah Saints - Lost Vaugness (Oliver Lieb remix) så switcha han över till Carola. SKITBRA DJ!!!!!!!!!!!! |
hehe.. hade fan sprungit fram och dödat DJn.. hehe |
|
|
| DJ_Laszlo |
| På tal om träääns på vanliga uteställen så lyckades jag med konststycket att övertala jockeyn på en av studentpubarna här i Växjö att spela Marco V vs. Jens - Loops & Things Relooped som jag lite snällt, på vinst och förlust, hade tagit med för att få höra, (eller en polare övertalade honom egentligen, om jag ska vara riktigt ärlig) i fredags. Hans övergång till DJ Sammy's heaven efteråt var inte det jag hade förväntat mig, och bara det faktum att man spelar en sådan låt efter den techtrance dängan borde resultera i fängelsestraff. Hur som helst har jag nog ändå aldrig varit lyckligare på ett dansgolv på ett vanligt uteställe. :) |
|
|
|
|