|
Vad hände med... ? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
| quote: | Originally posted by reveal
Han är numera känd som Günther... |
niet, är inte samma person så vitt jag vet...
Dr. Bombay är visserligen malmöbo precis som killen bakom Günter men dr. bombay va dansk i grund å botten vilket inte günter är :)
förövrigt är günter tvåbarnspappa (stackars barn :nervous: )
dock lär det ju vara samma proaducenter som ligger bakom bombay och günter :p
[edit]
jag undrar vad som blev av gaby å whiterussian, försvann dom in i ett litet housemoln för gott? :) |
|
|
| Amplifire |
| Günther rockar! Problemet är nog att så fort vi hör musik med en 4/4-kick så associerar vi det till trance och använder det som grund för en jämförelse. Man får ta musik för vad det är, den musik som kommer från Günther är ju inte menat att tas seriöst - det är rolig musik gjord för att underhålla. |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Amplifire
Günther rockar! Problemet är nog att så fort vi hör musik med en 4/4-kick så associerar vi det till trance och använder det som grund för en jämförelse. Man får ta musik för vad det är, den musik som kommer från Günther är ju inte menat att tas seriöst - det är rolig musik gjord för att underhålla. |
Du har en jävligt bra poäng i det du säger måste jag erkänna. (Kan däremot inte hålla med om att han rockar - han slår fortfarande inte äckelscooters äckliga jävla lågvattenmaräken dock :)) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Amplifire
Günther rockar! Problemet är nog att så fort vi hör musik med en 4/4-kick så associerar vi det till trance och använder det som grund för en jämförelse. Man får ta musik för vad det är, den musik som kommer från Günther är ju inte menat att tas seriöst - det är rolig musik gjord för att underhålla. |
det sista du säger är jag beredd att hålla med om men om man ska tala ur producentsynvinkel (och då menar jag inte tranceproducent utan producerande av musik i allmänhet) så är günters produktioner genialiska men rent igenom spyframkallande :p
genialiska på så sätt att det sitter ett gäng producenter i bakgrunden och håvar in mängder med dollars på det här projektet
spyframkallande eftersom det är så jäkla äckligt dålig musik egentligen men ändå går det så jäkla bra :p |
|
|
| RebeL9 |
apropå Scooter. På gymmet brukar de spela en skiva med massa Scooterlåtar. Och jag tappade hakan när jag hörde att varenda låt var en ripoff på en annan trancelåt. Följande låtar kunde jag direkt på rak arm höra att man snott ur:
Humate - Love Stimulation
Beam vs Cyrus - Thunder In Paradise
Push - Strange World 2000
Atlantis ITA - See you in the next life
...för att bara nämna några.
Jag minns att Expressen för några år sedan utsåg Scooter till tidernas sämsta grupp. Jag kan utan att tveka hålla med.
:whip: :whip: :whip: |
|
|
| Producer |
Det är inte samma producenter för Günther som dr.bombay. Däremot är det samma manager.
Producent för Günther är Anderz Wrethov, och producent för Dr.Bombay var Robert Uhlmann och Robin Rex.
Vad jag har fått höra så ska det släppas en Best of dr.bombay/macdoo-platta. |
|
|
| St_Andrew |
| hehe, har en fransyska jag brukar chatta med ganska mycket... på nått sätt lyckades hon få tag på gunter låten och hon mobbar mig jämt för att vi i sverige lyssnar på sånt *doh* :p |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Producer
Vad jag har fått höra så ska det släppas en Best of dr.bombay/macdoo-platta. |
nu hoppas vi bara på att den blir bättre än Tiestos album! |
|
|
| montana |
| quote: | Originally posted by RebeL9
apropå Scooter. På gymmet brukar de spela en skiva med massa Scooterlåtar. Och jag tappade hakan när jag hörde att varenda låt var en ripoff på en annan trancelåt. Följande låtar kunde jag direkt på rak arm höra att man snott ur:
Humate - Love Stimulation
Beam vs Cyrus - Thunder In Paradise
Push - Strange World 2000
Atlantis ITA - See you in the next life
...för att bara nämna några.
Jag minns att Expressen för några år sedan utsåg Scooter till tidernas sämsta grupp. Jag kan utan att tveka hålla med.
:whip: :whip: :whip: |
har en lista här på grejer dom har snott, cover:at, samplat....:
Back In The U.K. = Miss Marple Theme
Call Me Manana = L.A. Style - James Brown Is Dead
Devil Drums = Safri Duo's bandwagon of fame.
Don't Waste No Time = Dylan Rhymes - Naked and Ashame
Eyes Without A Face = Billy Idol - Eyes Without A Face
Forever (Keep Me Running) = Billy Idol & Steve Stevens - Keep Me Running
How Much Is The Fish = BOTS - 7 Dagen Lang + some Irish national song
I'm Raving = Marc Cohn - Walking In Memphis
I'm Your Pusher = Extrabreit - Flieger, Grüss Mir Die Sonne
I Was Made For Loving You = Kiss - I Was Made For Loving You
Keyser Soze = From the movie Close Encounters Of The Third Kind
Level One = Chris Hülsbeck - Level One
Liquid Is Liquid = Liquid - Liquid Is Liquid + Mainx - 88 To Piano
Main Floor = Art Of Trance - Madagascar (Cygnus X Remix)
Maria (I Like It Loud) = Marc Ardiplane feat. Dick Rules - I Like It Loud
Nessaja = KLF - All Aboard + Peter Maffay - Nessaja
Never Slow Down = Bomfunk MC's - Freestyler
No Fate = Zyon - No Fate
Pulsar = Vangelis - Pulsar
Plantation = Kaycee - Escape
Ramp! (The Logical Song) = Supertramp - The Logical Song
Ratty - Sunrise = Tim Buckley - Song To The Siren
Rebel Yell = Billy Idol - Rebel Yell
Roll Baby Roll = Abba - Arrival
Sex Dwarf = Soft Cell - Sex Dwarf
Summer Wine = Lee Hazlewood - Summer Wine
Take A Break = Patrick Gilmore - When Jonny Comes Marching Home + basically any track by Galaxee
The Age Of Love = Brad Fiedel - Terminator Theme
The Night = Valerie Dore - Night + Exposure - Magic Impulse
Vallée De Larmes = Rene & Gaston - Vallée De Larmes
We Are The Greatest = Music Instructor - Supersonic
Weekend = Push - Strange World + Earth & Fire - Weekend + Fusion - Take On Me
men, enligt mig så finns nåra bra grejer med scooter,
rhapsody in e, i'm raving (taucher mix)*, och nessaja (club mix)**
*tacka vet man att taucher & torsten stenzel kan sitt remixande, kul fakta: jag äger remix 12":an med denna låt, har inte original omslaget kvar men ändå
** jag vet inte, jag är otrolig svag fär den där melodin, och på club mix:en så hörs inte hp baxxter |
|
|
| Dioxys |
| jag tycker bara inte musiken är läskig.. de som lyssnar på det är fan ännu läskigare :nervous: |
|
|
| OracaZ |
| nu kommer ni säkert säga att jag har fel o sånt men det skiter jag i.. lets burn the mother******s! =).. nää men seriöst.. scooter .. vad ere för gäng skojare?.. och värsta är när man har så kallade irlvänner som verkligen lyssnar på dessa.. va nära o släppa av ena på motorvägen när han ville stoppa in scooter-album i cdspelarn.. nää men om man tar alla skitproducenter..och offrar de till trancegudarna.. så kanske man kan få bra producenter att födas.. och reborn.. typ marino stephano.. tänk om den karln fortfarande va i livet.. tänk vad mycket MJUMZ vi hade fått höra då.. nää bort med scotter..bränn de på bål.. |
|
|
|
|