|
Tracking: elääkö skene yhä?
|
View this Thread in Original format
| BetaFactory |
Onnenpekkat ovat he, jotka olivat MOD-skenessä mukana vanhoina aikoina, silloin kun skene todella oli elossa (4 raiteet, demot yms.). Itse olen kuitenkin liian nuori siihen, tai innostuin muutenkin vain liian myöhään koko hommaan. Vasta 90-luvun loppupuolella minä rupesin trackaamaan, ModPlug-trackerilla. Vielä silloin skene voi hyvin. Hipit sivut olivat silloin TraxinSpace.com, TranceinSpace.com ja Modplug Central. TiS:it "saivat surmansa" joskus v. 2001 veikkaisin, mutta siellä pyöri todella paljon väkeä. Sen jälkeen olen hitaasti siirtynyt pois musatekemisen maailmasta, MIDI-hommat eivät ole luistaneet.
Joten miten on, elääkö trackerskene vielä netissä, onko olemassa enää isoja sivustoja, vai kuuluuvatko nuo historiakirjoihin? |
|
|
| unathez |
Heikkoa on. Mutta toki vielä joitain sivustoja löytyy kuten www.ctgmusic.com. Sieltä löytyy vielä joitakin trackereillä musaa tekeviä tyyppejä. Taitaa enimmäkseen olla kuitenkin mp3:ia siellä.
En tiedä tiesitkö, mutta traxinspace on tulossa takaisin joskus tulevaisuudessa. Mutta sellaisia uutisia on kuulunut. Itse en enää trackereillä tee vaan reasonilla, mutta toisinaan tulee tsekattua mitä skenelle kuuluu.. |
|
|
| BetaFactory |
| Kool, TiS palaamassa! Vaikka en itse tee trackerilla enää mitään musaa, niin kuitenkin tuo TiS oli jonkinlainen klassikko, ja sitä ei saa missata jos tulevaisuudessa palaa. |
|
|
| BetaFactory |
| Kuuntelin "Hit the Cheek" ja "Techman". Kyllä sinulta löytyi taitoa myös tuohon aikaan, paljon enemmän kuin minulta trackeraikoinani. :) |
|
|
| digitalbeat666 |
| no tuo hit the cheeck on aika uus tekele, tein ihan huvikseen muistaakseni v.2000 ja samplet on osittain aika köpöjä mutta tavallaan se kuulostaa oikealta träkkeribiisiltä kun siinä on rumat soundit. |
|
|
| BetaFactory |
| quote: | Originally posted by Verottaja
http://www.modarchive.com
Tuolla taitaa "träkkeri-biisit" elää ja voida hyvin vielä tälläkin hetkellä. |
Näyttää jopa hyvältä! Tuo sivusto oli olemassa myös silloin kun TiS ja MPT Central olivat vielä elossa. |
|
|
| Verottaja |
Itse aloitin ScreamTracker:illä, siitä ImpulseTracker:iin, ja viimeiset träkkeri-väännöt on tullu tehtyä ModPlug Tracker:illä.
Osallistuin jopa yhteen sävellyskisaan tuolla ModArchivessa (taisin olla ainoa joka oli tehny biisinsä ScreamTrackerillä).
Nykyään on musiikin tekeminen "vähän" jäänyt, kun en oikeen hallitse noita über-l337-ohjelmia (lue: Reason). Fruityloopsia olen myös kokeillut, mutta mielenkiintoni on kohdistunut Renoise-ohjelmaan, joka näyttää ja tuntuu melko samalta kuin perinteiset träkkerit, tosin ohjelma tukee VST-plugareita. |
|
|
| digitalbeat666 |
| quote: | Originally posted by Verottaja
Itse aloitin ScreamTracker:illä, siitä ImpulseTracker:iin, ja viimeiset träkkeri-väännöt on tullu tehtyä ModPlug Tracker:illä.
Osallistuin jopa yhteen sävellyskisaan tuolla ModArchivessa (taisin olla ainoa joka oli tehny biisinsä ScreamTrackerillä).
Nykyään on musiikin tekeminen "vähän" jäänyt, kun en oikeen hallitse noita über-l337-ohjelmia (lue: Reason). Fruityloopsia olen myös kokeillut, mutta mielenkiintoni on kohdistunut Renoise-ohjelmaan, joka näyttää ja tuntuu melko samalta kuin perinteiset träkkerit, tosin ohjelma tukee VST-plugareita. |
heh, kusin hunajaa kun kokeilin tota Renoise demoa. Siinä on melkeen paremmat efet kun Reasonissa. :) |
|
|
| BetaFactory |
Kiitos vinkistä, pitänee tsiigata tuota Renoisea. :)
Minulla on aivan samat ongelmat kuin Verottajalla. Tracker-interface johonkin VST/MIDI-tukevaan ohjelmaan, niin olisi unelmoiden unelma. |
|
|
|
|