return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

Pages: [1] 2 3 
Tracking: elääkö skene yhä?
View this Thread in Original format
BetaFactory
Onnenpekkat ovat he, jotka olivat MOD-skenessä mukana vanhoina aikoina, silloin kun skene todella oli elossa (4 raiteet, demot yms.). Itse olen kuitenkin liian nuori siihen, tai innostuin muutenkin vain liian myöhään koko hommaan. Vasta 90-luvun loppupuolella minä rupesin trackaamaan, ModPlug-trackerilla. Vielä silloin skene voi hyvin. Hipit sivut olivat silloin TraxinSpace.com, TranceinSpace.com ja Modplug Central. TiS:it "saivat surmansa" joskus v. 2001 veikkaisin, mutta siellä pyöri todella paljon väkeä. Sen jälkeen olen hitaasti siirtynyt pois musatekemisen maailmasta, MIDI-hommat eivät ole luistaneet.

Joten miten on, elääkö trackerskene vielä netissä, onko olemassa enää isoja sivustoja, vai kuuluuvatko nuo historiakirjoihin?
unathez
Heikkoa on. Mutta toki vielä joitain sivustoja löytyy kuten www.ctgmusic.com. Sieltä löytyy vielä joitakin trackereillä musaa tekeviä tyyppejä. Taitaa enimmäkseen olla kuitenkin mp3:ia siellä.

En tiedä tiesitkö, mutta traxinspace on tulossa takaisin joskus tulevaisuudessa. Mutta sellaisia uutisia on kuulunut. Itse en enää trackereillä tee vaan reasonilla, mutta toisinaan tulee tsekattua mitä skenelle kuuluu..
BetaFactory
Kool, TiS palaamassa! Vaikka en itse tee trackerilla enää mitään musaa, niin kuitenkin tuo TiS oli jonkinlainen klassikko, ja sitä ei saa missata jos tulevaisuudessa palaa.
digitalbeat666
onhan nuita trackerbiisejä tullut väännettyä 90-luvun alusta asti. On niitä mun sivulla tuolla:
http://www.digitalbeatmusic.com/download/
BetaFactory
Kokeillaan!
BetaFactory
Kuuntelin "Hit the Cheek" ja "Techman". Kyllä sinulta löytyi taitoa myös tuohon aikaan, paljon enemmän kuin minulta trackeraikoinani. :)
digitalbeat666
no tuo hit the cheeck on aika uus tekele, tein ihan huvikseen muistaakseni v.2000 ja samplet on osittain aika köpöjä mutta tavallaan se kuulostaa oikealta träkkeribiisiltä kun siinä on rumat soundit.
Verottaja
http://www.modarchive.com

Tuolla taitaa "träkkeri-biisit" elää ja voida hyvin vielä tälläkin hetkellä.
BetaFactory
quote:
Originally posted by Verottaja
http://www.modarchive.com

Tuolla taitaa "träkkeri-biisit" elää ja voida hyvin vielä tälläkin hetkellä.


Näyttää jopa hyvältä! Tuo sivusto oli olemassa myös silloin kun TiS ja MPT Central olivat vielä elossa.
Verottaja
Itse aloitin ScreamTracker:illä, siitä ImpulseTracker:iin, ja viimeiset träkkeri-väännöt on tullu tehtyä ModPlug Tracker:illä.

Osallistuin jopa yhteen sävellyskisaan tuolla ModArchivessa (taisin olla ainoa joka oli tehny biisinsä ScreamTrackerillä).

Nykyään on musiikin tekeminen "vähän" jäänyt, kun en oikeen hallitse noita über-l337-ohjelmia (lue: Reason). Fruityloopsia olen myös kokeillut, mutta mielenkiintoni on kohdistunut Renoise-ohjelmaan, joka näyttää ja tuntuu melko samalta kuin perinteiset träkkerit, tosin ohjelma tukee VST-plugareita.

digitalbeat666
quote:
Originally posted by Verottaja
Itse aloitin ScreamTracker:illä, siitä ImpulseTracker:iin, ja viimeiset träkkeri-väännöt on tullu tehtyä ModPlug Tracker:illä.

Osallistuin jopa yhteen sävellyskisaan tuolla ModArchivessa (taisin olla ainoa joka oli tehny biisinsä ScreamTrackerillä).

Nykyään on musiikin tekeminen "vähän" jäänyt, kun en oikeen hallitse noita über-l337-ohjelmia (lue: Reason). Fruityloopsia olen myös kokeillut, mutta mielenkiintoni on kohdistunut Renoise-ohjelmaan, joka näyttää ja tuntuu melko samalta kuin perinteiset träkkerit, tosin ohjelma tukee VST-plugareita.


heh, kusin hunajaa kun kokeilin tota Renoise demoa. Siinä on melkeen paremmat efet kun Reasonissa. :)
BetaFactory
Kiitos vinkistä, pitänee tsiigata tuota Renoisea. :)

Minulla on aivan samat ongelmat kuin Verottajalla. Tracker-interface johonkin VST/MIDI-tukevaan ohjelmaan, niin olisi unelmoiden unelma.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement